Ελεγκτής: SOS από ενδοκυβερνητικό δανεισμό
19:13 - 27 Νοεμβρίου 2014
Μάλιστα, σημειώνει ότι θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα συνταξιοδοτικά ωφελήματα των μόνιμων δημοσίων υπαλλήλων, του έκτακτου και του τακτικού ωρομίσθιου προσωπικού καθώς και άλλες άμεσες ή έμμεσες υποχρεώσεις του Κράτους για συνταξιοδοτικά ωφελήματα οργανισμών δημοσίου δικαίου, κρατικών επιχειρήσεων και άλλων οργανισμών.
10 δις μέχρι το 2010…
Σημειώνεται ότι τα συνταξιοδοτικά ωφελήματα των μόνιμων δημοσίων υπαλλήλων, σύμφωνα με διεξαχθείσα αναλογιστική μελέτη (με ημερ. αναφοράς 31.12.2010) υπολογίστηκαν σε €10,2 δις και αφορούν στην παρούσα αξία των συνταξιοδοτικών ωφελημάτων των μόνιμων εν ενεργεία κρατικών υπαλλήλων και συνταξιούχων που είχαν συσσωρευτεί μέχρι τις 31.12.2010. Όσον αφορά στις υποχρεώσεις του Κράτους σε Ταμεία Προνοίας άλλων οργανισμών, δεν έχει διενεργηθεί αναλογιστική μελέτη για τη συνολική υποχρέωση που προκύπτει.
Επιπρόσθετα, κατά τη διαχείριση του δημοσίου χρέους, η ελεγκτική υπηρεσία τονίζει ότι πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και οι εκκρεμείς εγγυήσεις, Επιπρόσθετα, σημειώνει ότι θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη ποσά τα οποία πρέπει να καταβληθούν για αποζημιώσεις λόγω απαλλοτριώσεων τα οποία, σύμφωνα με το Τμήμα Κτηματολογίου και Χωρομετρίας, ανέρχονταν στις 31.12.2013 σε €480.895.766 συμπεριλαμβανομένων τόκων, καθώς και η υποχρέωση επιστροφής Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α) σε φορολογούμενους, η οποία, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών στις 31.12.2013, ανερχόταν σε €293.719.165.
Ανεξαρτητοποίηση του Γραφείου Δημοσίου Χρέους
Η ελεγκτική υπηρεσία εισηγείται όπως εξεταστεί το ενδεχόμενο μετατροπής του ΓΔΔΧ σε ανεξάρτητη αρχή, στα πρότυπα αντίστοιχων αρχών άλλων χωρών, η οποία να λειτουργεί σε συντονισμό με το Υπουργείο Οικονομικών αλλά να μην υπάγεται σε αυτό διοικητικά.
Εναλλακτικά, η Υπηρεσία είναι της άποψης ότι η ανεξαρτησία του ΓΔΔΧ θα ενισχύετο περαιτέρω εάν οι πρόνοιες του Νόμου σχετικά με τον διορισμό και τη διατήρηση της θέσεως του Προϊσταμένου του ΓΔΔΧ, για ένα προκαθορισμένο διάστημα, δεν άφηναν περιθώρια για υπουργική παρέμβαση εκτός, σε φυσικά προκαθορισμένες περιπτώσεις ανεπάρκειας ή άλλους παρόμοιους λόγους, όπως προβλέπεται για τη θέση του Εφόρου Φορολογίας.
Επιπρόσθετα, «θεωρούμε ότι χρειάζεται να τεθεί σε εφαρμογή ένα θεσμικό πλαίσιο σύμφωνα με το οποίο, πριν από τη λήψη πολιτικών αποφάσεων για δημοσιονομικά θέματα που επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό τη διαχείριση του Δημοσίου Χρέους, να ζητούνται και να υποβάλλονται οι απόψεις του ΓΔΔΧ στον Υπουργό Οικονομικών» καταλήγει η έκθεση.