Cayenne: As good as it gets
13:38 - 24 Νοεμβρίου 2014
Με αλλαγές στην εμφάνιση, τροποποιήσεις στις τεχνικές προδιαγραφές της, προσθήκη νέων κινητήρων και εκδόσεων παρουσιάζεται η ανανεωμένη εκδοχή της Cayenne. Οι άνθρωποι της Porsche αποκάλυψαν την ανανεωμένη μορφή του Cayenne στο πρόσφατο σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού ενώ μόλις πριν λίγες μέρες έκανε την εμφάνιση του και στην Κύπρο. στις εγκαταστάσεις του Porshce Center στη Λεμεσό. Tο πρόγραμμα άνοιξε με την ομιλία του ο κ. Άλκης Ιακωβίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Α.Ι MOTOΚΙNISI LIMITED.
Οι σχεδιαστές της εταιρείας, ανάφερε μεταξύ άλλων ο κ. Ιακωβίδης, προχώρησαν σε αρκετές αισθητικές αλλαγές στον εξωτερικό σχεδιασμό ενώ εντοπίζονται και πολλά κοινά στοιχεία με τη μικρότερη Macan, στοχεύοντας στη συνέχιση μιας κοινής σχεδιαστικής ταυτότητας με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Σημαντικότερες τροποποιήσεις είναι, μεταξύ άλλων, ο ανασχεδιασμός της γρίλιας της μάσκας, του προφυλακτήρα, των φωτιστικών σωμάτων και του καπό και των αεραγωγών, με το τελικό αποτέλεσμα να προσδίδει στην Cayenne περισσότερο δυναμισμό και σπορ χαρακτήρα. Οι εκδόσεις Diesel, S και S E-Hybrid διαθέτουν προβολείς τεχνολογίας Bi-Xenon με φώτα ημέρας LED τεσσάρων σημείων. Η ναυαρχίδα Cayenne Turbo, πάλι, εξοπλίζεται με προβολείς LED με το σύστημα Porsche Dynamic Light System (PDLS). Στο πίσω τμήμα της ανανεωμένης Cayenne υπάρχουν μικρότερα φωτιστικά σώμα, νέος προφυλακτήρας και οι καινούργιες απολήξεις της εξάτμισης.
Νέα στοιχεία έχουν προστεθεί και στον εσωτερικό χώρο με γνώμονα πάντα την όσο δυνατή καλύτερη εργονομία και την αισθητική. Άλλωστε δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά από ένα μοντέλο που διατηρεί τα σκήπτρα στην κατηγορία στους τομείς αυτούς! Από τις μικρές αλλά ουσιαστικές διαφοροποιήσεις δεσπόζει το νέο πολύ-λειτουργικό σπορ τιμόνι με paddles αλλαγής ταχυτήτων, το οποίο προέρχεται από την 918 Spyder ενώ έχουν τοποθετηθεί καινούρια πίσω καθίσματα, τα οποία προαιρετικά είναι θερμαινόμενα.
Βελτιωμένο είναι το σύστημα «auto stop-start function plus», όπως και η θερμική διαχείριση των κινητήρων, ενώ για πρώτη φορά χρησιμοποιούνται ενεργά πτερύγια αέρα σε ένα SUV, κάτι που βελτιστοποιεί την αεροδυναμική και κατά συνέπεια την κατανάλωση. Νέα ρύθμιση διαθέτει και το πλαίσιο, με την Porsche να υπόσχεται ακόμα υψηλότερα επίπεδα άνεσης, δίχως να θυσιαστεί ο δυναμισμός της Cayenne.
Όμως, ο τομέας που κλέβει την παράσταση στην ανανέωση του εκπληκτικού SUV της Porsche δεν είναι άλλος από τους κινητήρες. Το παρόν τους δίδουν οι γνωστές εκδόσεις S, Turbo, Diesel και S Diesel τις οποίες όμως τώρα συμπληρώνει η παρουσία μιας νέας plug-in υβριδικής έκδοσης η οποία ακολουθεί το παράδειγμα της αντίστοιχης έκδοσης της Panamera S E-Hybrid. Η τελευταία χρησιμοποιεί το ίδιο παράλληλο plug-in hybrid σύστημα με την Panamera και αποτελείται από ένα ηλεκτρικό κινητήρα 95 ίππων και ένα 3λιτρο V6 turbo κινητήρα βενζίνης. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος είναι 416 ίπποι στις 5.500 στροφές ενώ η μέγιστη ροπή των 590 Nm επιτυγχάνεται στις 1.250-4.000 στροφές. Οι πιο πάνω τιμές επιτρέπουν στην υβριδική Cayenne να πραγματοποιεί τα εκατό χιλιόμετρα από στάση σε μόλις 5,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 243 χιλιόμετρα την ώρα. Παράλληλα, η έκδοση S E-Hybrid μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά με ταχύτητες έως και τα 126 χιλιόμετρα την ώρα ενώ μπορεί να καλύψει απόσταση που φτάνει τα 36 χιλιόμετρα, μόνο με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα.
Εκτός από την υβριδική, ενδιαφέρον παρουσιάζει και η έκδοση S, η οποία εγκαταλείπει τον ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα των 4,8 λίτρων και των 400 ίππων, για ένα twin-turbo V6 σύνολο 3,6 λίτρων με απόδοση 420 ίππων. Με το νέο V6, η επιτάχυνση από στάση έως τα εκατό χιλιόμετρα φτάνει τα 5.4 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 260 χιλιόμετρα την ώρα. Νέο είναι και το στάνταρ 8άρι αυτόματο κιβώτιο Tiptronic S, το οποίο επιτρέπει στην «S» να επιταχύνει από στάση στα 100 χιλιόμετρα την ώρα μέσα σε 5,2 δευτερόλεπτα (5,1 με το προαιρετικό πακέτο Sport Chrono), ενώ η τελική ταχύτητα βρίσκεται στα 257 χιλιόμετρα την ώρα.