Powered by

Δημητριάδης: Στα σκαριά έργα με τη μέθοδο PPT

Ως προϋπολογισμό λιτότητας χαρακτήρισε τον φετινό προϋπολογισμό του Υπουργείου του, ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων (ΥΣΕ) Μάριος Δημητριάδης, με μια αύξηση 3,5 εκ. ευρώ από πέρσι, εκφράζοντας ωστόσο αισιοδοξία ότι με τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θα γίνουν αρκετά έργα. Ο κ. Δημητριάδης κατάθεσε και ανέλυσε τον προϋπολογισμό του ΥΣΕ στη συνεδρία των Επιτροπών Οικονομικών και Συγκοινωνιών της Βουλής.

“Λόγω των περιορισμών που έχουμε στα οικονομικά, δυστυχώς είναι προϋπολογισμός λιτότητας αλλά σε σχέση με πέρσι υπάρχει μια αύξηση 3,5 εκ. ευρώ για το θέμα του αναπτυξιακού προϋπολογισμού. Δεν είναι σημαντική αύξηση, όμως εμείς ως Υπουργείο έχουμε δημιουργήσει τον Κλάδο Συμβάσεων Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα και ευελπιστούμε ότι θα μπορέσουμε σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα να προχωρήσουμε σε κάποια έργα”, είπε.

 

Ο συνολικός προϋπολογισμός του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων (ΥΣΕ) για το 2015 που κατατέθηκε στη Βουλή ανέρχεται σε 279.0 εκ. ευρώ έναντι 275,7 εκ. το 2014 (αύξηση 3.300.000 ή 1,2%).

Αναλυτικά οι τακτικές δαπάνες ανέρχονται σε 229.8 εκ. ευρώ (έναντι 226.4 εκ. το 2014) – αύξηση 1,5% και οι αναπτυξιακές δαπάνες ανέρχονται σε 45.8 εκ. ευρώ (έναντι 45,9 εκ. το 2014 – μείωση 0,2%). Επιπλέον οι δαπάνες που καταβάλλονται κατευθείαν από το πάγιο ταμείο ανέρχονται στα 3.333.000 ευρώ (2014 -  3.333.000 ευρώ). Το ποσό αυτό αφορά συνεισφορά σε διεθνείς οργανισμούς.

Τα πραγματικά έσοδα του κράτους που προέρχονται από το Υπουργείο για το 2014 μέχρι τις 18/11/2014, ανέρχονται περίπου σε 208.733.277 ευρώ περίπου.

Οι στρατηγικές επιδιώξεις του ΥΣΕ για την τριετία 2015-2017, όπως κατατέθηκαν από τον κ. Δημητριάδη στη Βουλή, είναι η δημιουργία σύγχρονου και ασφαλούς δικτύου και προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, η προώθηση της ψηφιακής οικονομίας και ανάπτυξη ασφαλών δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και υποδομών, σύγχρονες ασφαλείς και βιώσιμες αερομεταφορές, ασφάλεια του πολίτη και προσφορά σύγχρονων και ποιοτικών υπηρεσιών, η αξιοποίηση του πλούτου και των πόρων της χώρας και η διατήρηση της Κύπρου ως διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου.

Όσον αφορά τα έργα που θα γίνουν σε συνεργασία του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα, είπε πως αυτά αφορούν το σύστημα φωτοεπισήμανσης, την αναβάθμιση ενεργειακών κτηρίων, αλλά και έργα όπως την ενοποίηση του συστήματος τηλεφωνίας – φωνή μαζί με data κ.ά.

Αυτό που κάνουμε, διευκρίνισε ο κ. Δημητριάδης, είναι να χρησιμοποιούμε έξυπνα τις ήδη υφιστάμενες δομές και υποδομές. Σύμφωνα με απόφαση του Υπουργικού, συνέχισε, τα τέσσερα επαρχιακά γραφεία εντός του α΄ τριμήνου του 2015 θα προσφέρουν όλες τις υπηρεσίες που προσφέρει ένα Κέντρο Εξυπηρέτησης του Πολίτη (ΚΕΠ) αλλά επίσης θα δούμε και επιπρόσθετα ταχυδρομικά κέντρα με στόχο να έχουμε 7-8 νέα ΚΕΠ χρησιμοποιώντας τις υφιστάμενες δομές και χωρίς λειτουργικά έξοδα και το υφιστάμενο προσωπικό.

Υπάρχει η συνέχεια κάποιων έργων, σημείωσε, τα οποία έχουν ήδη αρχίσει, όπως ο συνδετικός δρόμος λιμανιού Λεμεσού και υπάρχουν και νέα έργα όπως η δημιουργία μέσα στο 2015 ποδηλατοδρόμων που θα ενώνουν τα πανεπιστήμια. Επίσης, σημείωσε, υπάρχει και η μονοδρόμηση της Καλλιπόλεως-Μακαρίου που είναι κι αυτό ένα σημαντικό έργο, το οποίο θα βοηθήσει σημαντικά.

Αναφέρθηκε επίσης στην αύξηση του κονδυλίου που αφορά τα μικρά έργα στις κοινότητες από 100.000 σε 400.000 έργα, σημειώνοντας ότι στόχος είναι με μικρά έργα να μπορούμε να βοηθήσουμε την τοπική οικονομία.

Όσον αφορά τη χρήση ηλεκτρικού οχήματος, είπε πως υπάρχει κονδύλι μέσα στα διαρθρωτικά κονδύλια. “Στόχος είναι να προωθήσουμε το ηλεκτρικό όχημα και να προχωρήσουμε στην δημιουργία υποδομών για ηλεκτρικό όχημα”, πρόσθεσε.

Για το τραμ, είπε πως θα μελετηθεί σοβαρά η μελέτη που γίνεται κι αν είναι βιώσιμο, “θα προχωρήσουμε σε συνεργασία με την Ευρώπη γιατί ευελπιστούμε να αντλήσουμε και ευρωπαϊκά κονδύλια”.

Τόνισε ότι στρατηγικός στόχος του Υπουργείου του είναι “να αναβαθμίσουμε σημαντικά τις δημόσιες συγκοινωνίες μέσω και της βελτίωσης της διαχείρισης των σημερινών συμβάσεων με τις εταιρείες λεωφορείων”.Μέσα στο 2015, συνέχισε, θα ξεκινήσει ένα έργο όσον αφορά την αναβάθμιση των δημοσίων συγκοινωνιών με την εγκατάσταση στα λεωφορεία του συστήματος τηλεματικής και του συστήματος αυτόματης ακύρωσης εισιτηρίων που θα κατακυρωθεί μέσα στο Μάρτιο. Συνολικός χρόνος εφαρμογής του συστήματος είναι δύο χρόνια. Ανέφερε ότι άλλος στόχος για τις δημόσιες συγκοινωνίες είναι και η δημιουργία επιπρόσθετων στάσεων λεωφορείων.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

«Η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να εφαρμόζει πειθαρχημένη οικονομική πολιτική-Στόχος η συνέχιση των αναβαθμίσεων»
Ικανοποίηση Μάκη Κεραυνού για την διπλή αναβάθμιση από Moody’s-«Αποτέλεσμα συνετούς πολιτικής»
Ν. Χριστοδουλίδης: Ανοίγει τον δρόμο για σημαντικές προοπτικές και πιο δυναμική ανάπτυξη η νέα αναβάθμιση(vid)
Διπλή αναβάθμιση και σε επενδυτική βαθμίδα Α από Moody's μετά από 13 χρόνια η Κύπρος-Τι αντανακλά η αξιολόγηση
Προβληματική η εναλλαξιμότητα του διοικητικού και γραμματειακού προσωπικού στο δημόσιο-Αναζητούνται λύσεις
Οριακή πτώση κατέγραψε την Παρασκευή το Χρηματιστήριο
ΟΕΒ: Αχρείαστη, ατελέσφορη και αυτοτραυματική η απεργία στα δημόσια νοσηλευτήρια
Συνεχίζει για νομικά πρόσωπα–εταιρείες η υποβολή αιτήσεων για αντισταθμιστικά Ακάμα
Κωνσταντίνος Ιωάννου: Πέραν του 50% η αύξηση στα εγκεκριμένα ευρωπαϊκά κονδύλια για την Κύπρο
Επισκέφθηκε το Παν. Κύπρου η πρόεδρος της ΕΤΕπ-Τόνισε την στρατηγική σημασία της χώρας μας στην περιοχή