Η ανατομία του ιδιαίτερα επιτυχημένου Aygo

Το Aygo 1η γενιάς ήταν αναμφίβολα μια τεράστια επιτυχία. Μια κατηγορία κάτω από το δημοφιλές Yaris κατάφερε να βάλει στις εκθέσεις τις εταιρίες νέο αίμα και να πουλήσει συνολικά 760.000 αυτοκίνητα! Η Toyota ουσιαστικά δημιούργησε μια κατηγορία με αποτέλεσμα η αγορά να είναι πλέον πολύ πιο ανταγωνιστική από το 2005, που παρουσιάστηκε η 1η γενιά. Έτσι μελέτησε τον ανταγωνισμό και πήρε μια τολμηρή απόφαση. Δεν διάλεξε τον εύκολο δρόμο παρουσιάζοντας απλά ένα καλύτερο Aygo, αλλά πήρε το ρίσκο να παρουσιάσει ένα πολύ διαφορετικό μοντέλο με πολύ φρέσκια και τολμηρή εμφάνιση, τακτική σπάνια για την Toyota.

Αυτό, η εμφάνιση, είναι ίσως το μεγαλύτερο highlight του αυτοκινήτου. Το νοητό Χ στην μάσκα, σε μαύρη απόχρωση, τα κοφτερά φωτιστικά σώματα και η φουτουριστική νότα κάνουν τον κόσμο να το κοιτάζει. Αυτό ήταν κάτι που είχε να μας συμβεί από την δοκιμή του GT 86! Δεν κρύβουμε την συμπάθεια μας για το σχήμα του νέου Toyota. Γεμάτο όμορφες λεπτομέρειες, σε κάθε γωνία, δείχνει την προσοχή που δόθηκε στο design. Δεν το μπερδεύεις με κάποιο άλλο μοντέλο από όποια γωνία και αν το δεις. Τόσο έντονος χαρακτήρας για ένα μοντέλο που ξεκινά κάτω από τα €10.000 είναι σπάνιο φαινόμενο.

Η θετική διάθεση στην σχεδίαση δεν σταματά έξω από τις πόρτες του mini μοντέλου της Toyota. Το εσωτερικό ακολουθεί το ίδιο concept. Όμορφες γραμμές, τολμηρή σχεδίαση και έντονη δόση τεχνολογίας και gadget, στοιχείο που πλέουν ζητούν οι μοντέρνοι αγοραστές της κατηγορίας. Αυτό το Aygo δείχνει δυο και όχι μια γενιά μπροστά από το προηγούμενο μοντέλο! Η προσοχή στην λεπτομέρεια είναι και εδώ η μεγάλη διαφορά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Σύγχρονο ταμπλό με ποιοτικά υλικά, παιχνιδιάρικο πίνακα οργάνων με στροφόμετρο που θυμίζει μοτοσυκλέτα, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια αλλά και εντυπωσιακή έγχρωμη touch οθόνη πολυμέσων. Εντυπωσιακά και τα καθίσματα με την μονοκόμματη πλάτη που θα μπορούσαν να προέρχονται και από ένα πολύ ακριβότερο μοντέλο. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή όπως και η εργονομία. Ευτυχώς, πλέον, στην πόρτα του οδηγού υπάρχει διακόπτης και για το παράθυρο του συνοδηγού, κάτι που έλειπε από την προηγούμενη γενιά.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο τρικύλινδρος κινητήρας των 998 cc με τους τρείς κυλίνδρους, που προέρχεται από τον αντίστοιχο της προηγούμενης γενιάς. Βασίζεται σε αυτόν της προηγούμενης γενιάς με βελτιώσεις στο σύστημα ψύξης και λίπανσης. Επίσης έχει γίνει προσπάθεια να μειωθούν οι εσωτερικές τριβές, κάτι που συνεπάγεται μείωση στην κατανάλωση. Αποδίδει 69 Ps, 1Ps περισσότερο από το παρελθόν. Εκεί που προδίδεται ο μικρός κυβισμός είναι στην ροπή που βρίσκεται στα 9,7 kg.m στις 4300 rpm.

Το πάτωμα του πλαισίου παραμένει το ίδιο με το παρελθόν ωστόσο έχουν γίνει ενισχύσεις με σκοπό την αύξηση της ακαμψίας. Το μήκος έχει αυξηθεί κατά 25 mm, το ύψος έχει μειωθεί κατά 5mm, τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί κατά 8mm ενώ το μεταξόνιο είναι ίδιο. Ευχάριστη λεπτομέρεια οι δυο κούρμπες στην οροφή που προσθέτουν ακόμα μια σταγόνα στο χαρακτήρα του μοντέλου.

Βάζεις μπροστά και το γνώριμο γουργουρητό των τρικύλινδρων κινητήρων παραμένει, ωστόσο μειωμένο λόγω της καλύτερης ηχομόνωσης. Η κίνηση στην πόλη είναι παιχνίδι με το Aygo και σε αυτό παίζουν ρόλο οι μαζεμένες διαστάσεις αλλά και το ευχάριστο εσωτερικό. Τρυπώνεις σε κάθε στενό της πόλης ενώ σε κάθε διάστημα που μένει ακινητοποιημένο μπορείς να “παίξεις” με την οθόνη. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει και υπολογιστή ταξιδίου, ο οποίος έχει και ένδειξη μέσης κατανάλωσης. Κινούμενοι με σβέλτο ρυθμό η τιμή που γράψαμε ήταν 5,4 lt/100km. Το νούμερο σίγουρα μπορεί να πέσει με πιο αργό ρυθμό. Ωστόσο το Aygo σε “σπρώχνει” να το πιέσεις. Από την μια είναι το καλό στήσιμο και η ευελιξία και από την άλλη η μέτρια ροπή στις χαμηλές στροφές. Στην εποχή που τα turbo έχουν κατακλύσει την αγορά τα λίγα ατμοσφαιρικά κυβικά του Aygo απαιτούν υψηλές rpm με συνέπεια την αύξηση της κατανάλωσης. Αυτό φέρνει και μια επιπρόσθετη ασχολία με το κιβώτιο που έχει απλά καλή αίσθηση.

Εκεί που διαπρέπει το Aygo είναι στην οδική του συμπεριφορά. Ακόμα και αν του ζητήσεις πράγματα που δεν είναι υποχρεωμένο να πραγματοποιεί το Aygo δεν θα προδώσει τον οδηγό. Τα περιθώρια πρόσφυσης από τα ελαστικά είναι μεγάλα ενώ όταν ξεπεραστούν θα επέμβει διακριτικά το στάνταρ σύστημα ευστάθειας VSC. Στον ανοικτό δρόμο πάλι διαπρέπει με πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου και μεγάλη αίσθηση ασφάλειας.

Το νέο Aygo είναι πολλά βήματα μπροστά από την προηγούμενη γενιά. Σχεδιαστικά βρίσκεται πολλά σκαλιά πάνω ενώ πολύ ανώτερη είναι και η αίσθηση που δημιουργεί στον οδηγό. Βελτιωμένο σε όλους τους τομείς το μόνο που ζητά είναι λίγο περισσότερη ροπή στις μεσαίες στροφές του κινητήρα!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Toyota Aygo 1,0 lt.

Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος): 3.455/1.615/1.460 mm
Χώρος αποσκευών: 168 lt
Βάρος: 840 kg
Κινητήρας: 998 cc
Ιπποδύναμη: 69/6000rpm
Ροπή: 9,7 kg.m/4300rpm
Τελική Ταχύτητα: 160 km/h
 0-100 km/h: 14,2 sec
Μέση Κατανάλωση Δοκιμής: 5,1 lt./100km
Ρύποι CO2: 95 g/km

ΠΗΓΗ: capital.gr

 

Δειτε Επισης

Θρίαμβος της Hyundai στο ράλι «Ακρόπολις» 2024-Και στις τρεις θέσεις του βάθρου των νικητών
Νέα παγωτά PAPAFiLiPOU Protein: Μαζί σου και στην προπόνηση
Η Maserati στο Goodwood Festival of Speed 2024 με δύο ειδικές εκδόσεις
Το Honda Prelude Concept επιστρέφει και στην Ευρώπη-Η Honda γιόρτασε 25 χρόνια υβριδικής τεχνολογίας
DIMCO: Η ιστορία της εταιρείας που «φωτίζει» την Κύπρο από το 1966
Volkswagen: Επένδυση πέντε δισ. στην αμερικανική Rivian-Θα ιδρύσουν μια κοινά ελεγχόμενη επιχείρηση
allin inERGY drink: Το εναλλακτικό ενεργειακό ποτό χωρίς ταυρίνη-Στην κυπριακή αγορά από την Diplomat Distributors
Refan: Ανοίγει κατάστημα στο Mall of Cyprus
Το ηλεκτρικό SUV e:Ny1 της Honda στη 18η Save Energy
Διπλή νίκη-θρίαμβος για το Kia EV9 στα παγκόσμια βραβεία αυτοκινήτου 2024