Powered by

ΚΟΤ: Η υπόθεση Forbes

Μεγάλη έκταση έχει πάρει τις τελευταίες ημέρες η σύμβαση στην οποία έχει καταλήξει ο ΚΟΤ με το αμερικανικό περιοδικό Forbes, για προβολή της Κύπρου σε εύρωστους επιχειρηματίες, στελέχη και ευρύτερα ανεπτυγμένες αγορές του πλανήτη.

Το θέμα ηγέρθη από τον γενικό διευθυντή του ΚΟΤ, ο οποίος σύμφωνα με σημείωμα της Υπηρεσίας του Οργανισμού το οποίο υπογράφει εντοπίζει σειρά παρατυπιών στη διαδικασία που ακολουθήθηκε για την εν λόγω σύμβαση. Γίνεται λόγος για μη προκήρυξη διαγωνισμού για εξασφάλιση προσφορών από παρόμοια διεθνή μέσα, αλλά και για τη μέθοδο των μεσαζόντων, την οποία ο Γενικός Ελεγκτής ψέγει σε πρόσφατη έκθεσή του για τον ΚΟΤ.

Παρόλα αυτά, τα δεδομένα είναι σαφώς διαφορετικά από ότι έχουν παρουσιαστεί και από τη στιγμή που πρόκειται για την προβολή της Κύπρου σε μέσο τον οποίο θα αναγνώσουν εκατομμύρια ατόμων η αλήθεια πρέπει να αποκαθίσταται.

Το χρονικό της σύμβασης
Η Κύπρος μετά το κούρεμα του Μαρτίου του 2013, τα περιοριστικά μέτρα διακίνησης κεφαλαίων και την είσοδο σε πρόγραμμα με την τρόικα επιχειρεί προωθητικές ενέργειες στο εξωτερικό, προκειμένου να αποκαταστήσει το όνομά της ως αξιόπιστος επενδυτικός και όχι μόνον προορισμός.

Αναφορές, ειδικά ρεπορτάζ και διαφημίσεις έχουν καταχωρηθεί κυρίως μέσω του CIPA σε διεθνή ΜΜΕ όπως οι Financial Times. Σε αυτό το πλαίσιο το περασμένο καλοκαίρι επιχειρήθηκε μια κοινή προσπάθεια για μεγάλη προβολή μέσω εξειδικευμένου άρθρου στο περιοδικό Forbes από τον ΚΟΤ, τον CIPA αλλά και την Τράπεζα Κύπρου. Μάλιστα, οι τρεις οργανισμοί σε συνεννόηση με το Προεδρικό κατέληξαν στο λεκτικό με το οποίο θα προωθηθεί η Κύπρος, προκειμένου η χώρα να αναδειχθεί με το βέλτιστο τρόπο αλλά κυρίως να αποφευχθούν τυχόν λάθη, ανακρίβειες ή δημιουργία λανθασμένων εντυπώσεων.

Η διαδικασία που ακολουθήθηκε στον ΚΟΤ δεν πήρε τον δρόμο των συνηθισμένων προωθητικών ενεργειών σε διεθνή ΜΜΕ λόγω του γεγονότος πως συγκεκριμένη πρόταση ήταν στο τραπέζι, σε καλή τιμή αν αναλογιστούμε το όνομα και την απήχηση του Forbes (το κόστος για τον ΚΟΤ ανέρχεται στις 65 χιλιάδες) αλλά και της ειδικής παραμέτρου ότι πρόκειται για προσπάθεια τριών οργανισμών και όχι απλή καταχώρηση από τον ΚΟΤ.

Με αυτά τα δεδομένα το ΔΣ και αφού ενημέρωσε πολλάκις την Υπηρεσία του Οργανισμού προχώρησε στη παραγωγή περιεχομένου για την εν λόγω δημοσίευση σε συνεννόηση τόσο με τους δύο άλλους φορείς που θα τοποθετηθούν στο ρεπορτάζ όσο και με το Προεδρικό.

Εξάλλου, στα πλαίσια της συνεργασίας των τριών οργανισμών με το περιοδικό Forbes θα πραγματοποιηθεί κα επίσημο δείπνο μεταξύ Κύπριων επιχειρηματιών και στελεχών που έχουν επαφές με Αμερικανούς επιχειρηματίας. Στο εν λόγω event θα προσκληθεί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο υπουργός Ενέργειας και άλλοι πολιτειακοί αξιωματούχοι.

Η αντίθετη άποψη της Υπηρεσίας
Με βάση την επιστολή του γενικού διευθυντή του ΚΟΤ προς το ΔΣ του Οργανισμού, η Υπηρεσία φαίνεται όχι απλώς να διαφωνεί με της συγκεκριμένη προωθητική ενέργεια, αλλά και να επικρίνει το ΔΣ για τους χειρισμούς του. Πάντως, θα πρέπει να ξεκαθαριστεί αρχικά ο ρόλος του κ. Χαννίδη, ο οποίος δηλώνει στα ΜΜΕ πως είναι απλώς ο αγγελιαφόρος της επιστολής, αν και με κάθε ευκαιρία παρουσιάζεται πως την υιοθετεί. Πρακτικά αλλά και τυπικά αυτό υποδηλώνουν οι κινήσεις του πέραν των δημοσίων τοποθετήσεών του. Υπενθυμίζεται πως ο γενικός διευθυντής του ΚΟΤ, βάσει διαδικασίας που εφαρμόστηκε λόγω παρόμοιων περιπτώσεων που προέκυψαν με την προκάτοχο του κ. Χαννίδη, Φοίβη Κατσούρη, εάν και εφόσον διαφωνεί με κάποια πρόταση καταγράφει την εν λόγω στάση και την αιτιολογεί.

Η τέως γενική διευθύντρια του ΚΟT πολλές φορές εξέφραζε τη διαφωνία της με προτάσεις της Υπηρεσίας και έτσι το ΔΣ αποφάσισε πως η όποια διαφωνία της ΓΔ με τους υπηρεσιακούς πρέπει να διατυπώνεται ξεκάθαρα και επίσημα μέσω ενυπόγραφης επιστολής προς το ΔΣ. Θα πρέπει επίσης να αναφερθεί πως όταν θεσπίστηκε αυτή η διαδικασία ο σημερινός γενικός διευθυντής του ΚΟΤ ήταν μέλος του ΔΣ.

Η εμπλοκή της Impact Media Global
Πάντως, στην επιστολή της Υπηρεσίας που απέστειλε ο γενικός διευθυντής του ΚΟΤ στο ΔΣ γίνεται λόγος και για χρησιμοποίηση για την εν λόγω προωθητική ενέργεια μεσαζόντων, κατ’ απόκλιση των πρόσφατων υποδείξεων του Γενικού Ελεγκτή. Μάλιστα τονίζεται πως αντί το ΔΣ να μιλήσει με το ίδιο το περιοδικό επέλεξε την εταιρεία Global Impact Media Ltd. Σημειώνεται ότι η εταιρεία λειτουργεί ως συνεργαζόμενη επιχείρηση με το περιοδικό Forbes, διεκπεραιώνοντας το περιεχόμενο ειδικών ενθέτων ή εξειδικευμένων αναφορών. Υπάλληλος της εταιρείας βρέθηκε πρόσφατα στην Κύπρο για σειρά συνεντεύξεων και συλλογή στοιχείων για την παρουσίαση της Κύπρου.

Έρευνα που πραγματοποίησε η υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου του ΚΟΤ, την οποία κατέχει το InBusinessNews δεν εντοπίζει κάτι μεμπτό τόσο στις διαδικασίες όσο και στη σχέση της Impact Media Global με το περιοδικό Forbes, ξεκαθαρίζοντας απόλυτα το εάν υπάρχει ή όχι μεσάζοντας στην εν λόγω περίπτωση.

Εξάλλου, καλά ενημερωμένες πηγές του InBusinessNews στην Ελεγκτική Υπηρεσία της Δημοκρατίας τονίζουν πως από την αρχική εξέταση της περίπτωσης δεν εντοπίζεται κάποιο γκρίζο σημείο στις διαδικασίες για την εν λόγω χορηγία.

Πίνακας οποίος παρατίθεται στην έκθεση του Εσωτερικού Ελέγχου του ΚΟΤ, αναφορικά με τη συνεργασία Forbes και impact Media Global:

Δειτε Επισης

Νέες προσθήκες στο Trilogy Plaza-To πολυαναμενόμενο εστιατόριο που ανοίγει τις πόρτες του την άνοιξη
Ισπανία: «Καμπάνα» 179 εκατ. σε πέντε αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
Γιατί ο ΠΑΣΥΞΕ απέρριψε την μεσολαβητική πρόταση και το μήνυμα Παναγιώτου για τη συλλογική σύμβαση στα ξενοδοχεία
Ολοκαίνουργια άφιξη από όμιλο PHC...Πόλος έλξης και game changer το νέο Caffè Nero στην Πλατεία Ελευθερίας
H στρατηγική συνεργασία της Emirates με τη flydubai...Οι επτά τρόποι με τους οποίους επωφελούνται οι επιβάτες
Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία-«Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
City of Dreams Mediterranean: Κατά €778,750 πλουσιότερος ο νικητής του πρωταθλήματος ρουλέτας
Bean Bar: Συνδράμει το έργο του Hope For Children στηρίζοντας τα παιδιά
PHC: Στρατηγική περαιτέρω επέκτασης στην ελληνική αγορά-Τα πλάνα για Pizza Hut με οδηγό τα Wagamama
Ενισχύει την ευρωπαϊκή της παρουσία η SKY express...Διευρύνει το δίκτυό της με απευθείας πτήσεις σε Άμστερνταμ