ΚΑ: Πώληση ή λουκέτο
22:57 - 08 Οκτωβρίου 2014
Δεν αλλάζει ο αρχικός σχεδιασμός σε σχέση με το μέλλον των Κυπριακών Αερογραμμών μετά και από τη συνάντηση της Τετάρτης στο Προεδρικό Μέγαρο.
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ενημερώθηκε για την τρέχουσα κατάσταση και για την πορεία των διαπραγματεύσεων με ενδιαφερόμενους επενδυτές. Βασικός στόχος εξακολουθεί να είναι η πώληση της εταιρείας αν και ακόμα κρίνεται νωρίς για να διαφανεί κατά πόσον υπάρχει σοβαρό και ουσιαστικό ενδιαφέρον. Πάντως, από τις μέχρι τώρα διαβουλεύσεις, έχουν ξεχωρίσει τρεις εταιρείες οι οποίες θα μπορούσαν να καλύψουν τις απαιτήσεις της εταιρείας και περισσότερο της κυβέρνησης σε σχέση με το μέλλον των αερομεταφορών.
Η αρνητική άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού σε σχέση με την κρατική βοήθεια που δόθηκε στην εταιρεία θεωρείται σίγουρη, αν και η κυπριακή πλευρά κατόρθωσε να κερδίσει κάποιο χρόνο ώστε να μην υπάρξει εμπλοκή κατά τις διαπραγματεύσεις.
Κατά τη σημερινή συνάντηση, επιβεβαιώθηκε πως η συνέχιση λειτουργίας της εταιρείας ως έχει, ακόμα και με δραματικές περικοπές κι άλλες εξοικονομήσεις, δεν είναι μία από τις επιλογές. Σε περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις ναυαγήσουν, το σχέδιο β’ αφορά το γνωστό κλείσιμο της εταιρείας και τη δημιουργία μία άλλες απαλλαγμένης από υποχρεώσεις. Η κυβέρνηση προτιμά να υπάρξει κατάληξη με επενδυτή ώστε το θέμα να κλείσει το συντομότερο δυνατό, αφού τυχόν εφαρμογή του σχεδίου β’ σίγουρα θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο υλοποίησης. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Φιλελεύθερου, πιστωτές της εταιρείας πιέζουν για τα οφειλόμενα τους ζητώντας από την εταιρεία να χρησιμοποιήσει το ποσό που αποκόμισε από την τελευταία πώληση χρονοθυρίδας.
Σύμφωνα με πληροφορίες η εταιρεία έκλεισε το 2013 με ζημιές 15εκ. ευρώ.