powered by

Εργαλείο για αυτοέλεγχο των επιχειρήσεων

Χρήσιμο για κάθε επιχείρηση χαρακτηρίζει το ΚΕΒΕ το εργαλείο που ετοίμασε η Γενική Διεύθυνση Επιχειρήσεων & Βιομηχανίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μάλιστα τονίζεται ότι πολύ εύκολα μια κρίσιμη κατάσταση μπορεί να προκύψει όταν μια εταιρεία αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα την ίδια χρονική στιγμή. Ωστόσο, τα προβλήματα δεν είναι δυνατό να διαφανούν άμεσα ότι είναι πολύ σοβαρά. Τα προβλήματα αυτά συνήθως προκύπτουν από  εξωτερικούς παράγοντες και μπορεί να κάνουν την εταιρεία ευάλωτη σε αλλαγές πέρα από τον έλεγχό της, όπως νομικές απαιτήσεις και αιτήματα πελατών.

"Τέτοιες καταστάσεις απαιτούν πολύ γρήγορη λήψη αποφάσεων. Όμως συχνά οι μικρές επιχειρήσεις δεν διαθέτουν τους πόρους ή την εμπειρία να διαχειριστούν κρίσεις που υπερβαίνουν κατά πολύ την συνηθισμένη λειτουργία της επιχείρησης. Εάν δεν υπάρχει κατάλληλη (εξωτερική) βοήθεια διαθέσιμη, η εταιρεία μπορεί κάλλιστα να καταρρεύσει" αναφέρει το ΚΕΒΕ.

Παράλληλα, αναφέρεται ότι όσο νωρίτερα μπορεί μια επιχείρηση να εντοπίσει τα πιθανά της προβλήματα, τόσο πιο γρήγορα μπορεί να τα διορθώσει. Πιο κάτω είναι μερικά κλασικά προειδοποιητικά σημάδια που πρέπει να προσέξετε.

Εξωτερικά

Εσωτερικά

Πελάτες

  • Απώλεια τακτικών πελατών
  • Μεγάλα απλήρωτα τιμολόγια, κακές χρεωστικές απώλειες
  • Τα παράπονα των πελατών συσσωρεύονται
  • Αγορά, Ανταγωνισμός
  • Πιο έντονος ανταγωνισμός, νέοι ανταγωνιστές
  • Η πτώση στο μερίδιο αγοράς
  • Η μείωση των πωλήσεων
  • Αύξηση της πίεσης των τιμών

Προμηθευτές

  • Η μείωση της αξιοπιστίας της παράδοσης
  • Οι προμηθευτές προσφέρουν ελλιπείς συνθήκες
  • Επιμονή για την πληρωμή εκ των προτέρων

Δανειστές

  • Χειρότεροι όροι προσφοράς
  • Απαιτούνται πιο συχνές εκθέσεις για την εξέλιξη των επιχειρήσεων
  • Απαιτούνται περισσότερες εξασφαλίσεις
  • Περιοριστικές πιστώσεις

Διοίκηση

  • Συμπεριφορά «Έτσι διοικούμε κάθε φορά»
  • Ασαφείς ευθύνες
  • Οι αποφάσεις αναβάλλονται επανειλημμένα
  • Η ασυντόνιστη διαχείριση
  • Παύει να λειτουργεί, χωρίς τίποτα να επιδείξει  

Προσωπικό

  • Δεν είναι δυνατή η συμπλήρωση καίριων θέσεων
  • Το προσωπικό δεν εργάζεται σε πλήρη δυναμικότητα
  • Οι εργαζόμενοι συζητήσουν εσωτερικά προβλήματα με τους πελάτες / συνεργάτες
  • Αύξηση του κύκλου εργασιών του προσωπικού
  • Η αύξηση απουσιών

Οικονομικά

  • Εξάντληση των αποθεμάτων ρευστότητας
  • Μέγιστη διαθέσιμη πίστωση που χρησιμοποιείται πιο συχνά
  • Αδυναμία να επωφεληθούν από εκπτώσεις έγκαιρης πληρωμής
  • Δυσκολία εξόφλησης τιμολογίων έγκαιρα

Καταληκτικά αναφέρεται: "Αφιερώστε λοιπόν 15 λεπτά για να ελέγξετε την επιχείρησή σας χρησιμοποιώντας το εργαλείο που ετοίμασε η Γενική Διεύθυνση Επιχειρήσεων & Βιομηχανίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Το εργαλείο αποτελείται από μια σειρά από δηλώσεις σε σχέση με την επιχείρησή σας. The statements are divided into seven areas to reflect the core aspects of your work.Ο σκοπός αυτού του εργαλείου είναι να σας βοηθήσει να επανεξετάσετε ορισμένες βασικές πτυχές της εργασίας σας και να εξοικονομήσετε χρόνο και χρήμα στο μέλλον όσο αφορά την ανάπτυξη της επιχείρησης σας".

Στην πιο κάτω ιστοσελίδα θα βρείτε το σχετικό Εργαλείο Ελέγχου:

http://ec.europa.eu/enterprise/entrepreneurship/sme2chance/ewt/self_asse

Δειτε Επισης

Αυτοί είναι οι βραβευθέντες των 11ων ΚΕΒΕ Business Leader Awards
Ν. Χριστοδουλίδης: Αρχίζει rebranding της Κύπρου με επίκεντρο τις διεθνείς αγορές-Τα πέντε οφέλη από τη νέα αναβάθμιση της οικονομίας
ΚΕΒΕ Business Leader Awards: Τιμητικό βραβείο Business Leader στον Φάνο Επιφανίου
ΚΕΒΕ Business Leader Awards: Βραβείο Business Leader στον Ιάκωβο Ιακώβου
ΚΕΒΕ Business Leader Awards: Βραβείο Business Leader στον Νίκο Ξάνθου Σαρρή
Βράβευση Έλενας Γαλανού στα ΚΕΒΕ Business Leader Awards-Business Leader στην κατηγορία «Εμπόριο»
ΚΕΒΕ Business Leader Awards: O Prabhat K. Jha Business Leader στην κατηγορία «Ναυτιλία»
Βραβείο Business Leader στον Πανίκο Νικολάου στα ΚΕΒΕ Business Leader Awards
ΚΕΒΕ Business Leader Awards: Βραβείο Business Leader στον Δρ. Νικόλαο Ζαμπόγλου
ΚΕΒΕ Business Leader Awards: Ο Δρ. Μαρίνος Σωτηρίου Business Leader στην κατηγορία «Υπηρεσίες»