Powered by

ΥΠΟΙΚ: Δύσκολη περίπτωση οι Κ.Α.

Δυσοίωνο προδιαγράφεται το μέλλον των Κυπριακών Αερογραμμών σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών, Χάρη Γεωργιάδη, ο οποίος σε δημοσιογραφική διάσκεψη στο ΥΠΟΙΚ τόνισε πως η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με δυσμενείς οικονομικές συνθήκες.

«Αναμένουμε σε μερικούς μήνες την απόφαση της Κομισιόν, την ίδια ώρα που εξετάζουμε το ενδιαφέρον που προέκυψε μετά από σχετικό διαγωνισμό από δυνητικούς επενδυτές. Θα πρέπει να τονίσω πως η εταιρεία μέχρι το 2003 ήταν προστατευμένη από το κράτος και παρά την κακοδιαχείριση και το υπεράριθμο προσωπικό κατέγραφε κέρδη, εκμεταλλευόμενη τις εσωτερικές συνθήκες» σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης.

Στη συνέχεια ανέφερε ότι το 2004 όταν η αγορά άνοιξε λόγω ένταξης της Κύπρου στην ΕΕ τα δεδομένα διαφοροποιήθηκαν και ο προστατευτισμός του κράτους έπαψε να υφίσταται. Το 2007 έγινε κρατική ενίσχυση την οποία αποδέχτηκε η Κομισιόν με ιδιαίτερα αυστηρούς όρους. «Είναι γνωστή η θέση της Ευρώπης σε τέτοια θέματα: one time, last time» τόνισε ο υπουργός Οικονομικών.

Σκληρή γλώσσα για πολλούς
Ιδιαίτερα έντονος εμφανίστηκε ο υπουργός Οικονομικών αναφερόμενος τόσο στην αντιπολίτευση όσο και για πλευρές που φωνάζουν για την κατάσταση των Κ.Α. «Η κακοδιαχείριση, οι κακές πρακτικές χρόνων και η αμέλεια να ληφθούν σε σωστό χρόνο οι απαραίτητες αποφάσεις δεν είναι δική μας ευθύνη. Το 2004 έπρεπε να ανοίξει ο δρόμος για ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Ακόμη χειρότερη είναι η στάση του ΑΚΕΛ το οποίο όντας στην κυβέρνηση δεν ήρθε σε καμία συνεννόηση με την Κομισιόν αναφορικά με την ενίσχυση των Κ.Α. και προχώρησε σε παραχώρησε δεκάδων εκατομμυρίων. Όλα αυτά χωρίς καμία ενέργεια, χωρίς ενημέρωση της Ε.Ε. και δίχως να καταρτιστεί κάποιο πλάνο για τη συνέχεια».

Μάλιστα, ο Χάρης Γεωργιάδης σημείωσε ότι: «Είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα για τις Κ.Α. Μιλούμε με κάποιους υποψήφιους επενδυτές αλλά ταυτόχρονα αναμένουμε την απόφαση της Κομισιόν για τις κρατικές ενισχύσεις. Για εμάς είναι ιδιαίτερα σημαντικό να διασφαλίσουμε τα δικαιώματα των εργαζομένων αλλά και  ικανοποιητική συνδεσιμότητα της Κύπρου με άλλες χώρες. Πρέπει να τονίσω ότι οι Κ.Α. διαθέτουν κάπου 10% της αγοράς και σε περίπτωση αρνητικών εξελίξεων θεωρούμε πως αυτό το κενό θα καλυφθεί από άλλες εταιρείες. Μιλάμε τόσο σε πολιτικό όσο και σε τεχνοκρατικό επίπεδο με την Ε.Ε. προκειμένου να διαχειριστούμε όσο καλύτερα γίνεται την κατάσταση. Και εγώ προσωπικά και ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ασχολούμαστε με το ζήτημα».

Αναφερόμενος και στους πιλότους των Κ.Α. οι οποίοι εκφράζουν δημόσια και έντονα τις θέσεις ο κ. Γεωργιάδης τόνισε: «Δεν πρέπει οι πιλότοι να αγνοούν πως παρά τις μειώσεις σε μισθούς και προσωπικού από τις Κ.Α. οι ίδιοι παραμένουν  οι πιο καλά αμειβόμενοι από όλους τους συναδέλφους τους σε άλλες αεροπορικές εταιρείες».

Δειτε Επισης

Διαβουλεύσεις με ΗΑΕ για συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο στο GSI εξήγγειλε ο ΠτΔ
DBRS: Επιβεβαίωση πιστοληπτικής ικανότητας της Κ.Δ. και αναθεώρηση της προοπτικής από σταθερή σε θετική
Φωτοβολταϊκό πάρκο 100 MW στη Λεμεσό-Σε διαβούλευση μεγάλο έργο της Universal Green Energies
Τα τέσσερα εμβληματικά έργα της Cyfield που αλλάζουν το κέντρο της Λευκωσίας
Τα 26 σημαντικά έργα υποδομής και το κόστος τους στον προϋπολογισμό 2025 και στο ΜΔΠ 2025-2027 (πίνακας)
Στον προϋπολογισμό 2025 τα πρώτα 25 εκατ. για την ηλεκτρική διασύνδεση, ανοικτή πληγή το τερματικό
Μ. Κεραυνός: Οι προτεραιότητες του προϋπολογισμού 2025 και του μεσοπρόθεσμου δημοσιονομικού πλαισίου 2025-2027
Προϋπολογισμός 2025: Αυξημένες αναπτυξιακές δαπάνες κατά 2,1%, μείωση μόνιμων θέσεων στο δημόσιο
Γιατί διαφώνησε με την απόφαση για αλλαγή του ρυθμιστικού πλαισίου για τον GSI ο αντιπρόεδρος της ΡΑΕΚ
Μέχρι και 5% η πιθανή αύξηση στο κόστος του καλωδίου-Ολόκληρη η κατά πλειοψηφία απόφαση της ΡΑΕΚ για GSI