Εμπόριο: Τι έγινε τη διετία 2013-2014

Μία ανάλυση τους τι έκαναν έμποροι και προμηθευτές τη δύσκολη διετία 2013-14 παρουσίασε στο 8ο Συνέδριο εφοδιαστικής αλυσίδας & logistics ο Αθανάσιος Μαύρος επικεφαλής Τομέα Supply Chain & Operations Νοτιοανατολικής Ευρώπης στην ΕΥ.

Οι προμηθευτές από την πλευρά τους επικεντρώθηκαν σε μείωση των λειτουργικών εξόδων (μισθολόγιο, ενοίκια κτλ). Παράλληλα, αύξησαν τις προωθητικές ενέργειες και τις προσφορές ενώ την ίδια ώρα επικεντρώθηκαν στη ροή ρευστού μειώνοντας τα αποθέματα και θέτοντας αυστηρότερους όρους πληρωμής. Σύμφωνα με τον Θ. Μαύρο, η κρίση ανάγκασε τους προμηθευτές να εξετάσουν τις δυνατότητες να αυξήσουν τη διασπορά του κόστους μέσω συνεργασιών με τρίτους.

Παράλληλα, καταγράφηκε μία ενδυνάμωση των πολυεθνικών ενώ οι όποιες μεγάλες επενδύσεις πάγωσαν.
Από την πλευρά τους, οι λιανέμποροι έσπευσαν να πάρουν μέρος του μεριδίου αγοράς του Ορφανίδη και σύμφωνα με τον Θ. Μαύρο κατάφεραν να μοιράσουν 120εκ. από τα 200εκ. ευρώ κύκλου εργασιών της εταιρείας.
Την ίδια ώρα, το μερίδιο των discounters ανήλθε στο 20%, ενώ και στις υπεραγορές παρατηρούνται συνεχείς προωθητικές ενέργειες και εκπτώσεις. Σ’ αυτά τα πλαίσια, καταγράφηκε μεγάλη αύξηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Σε μία άλλη εξέλιξη, παρατηρήθηκε αποδυνάμωση του παραδοσιακού εμπορίου και των πολύ-περιπτέρων. Παράλληλα, εισήλθαν νέοι παίκτες στην αγορά κάποιοι από τους οποίους δραστηριοποιούνται μόνο διαδικτυακά.
Σ’ αυτό το περιβάλλον, σύμφωνα με τον Θ. Μαύρο, οι εταιρείες 3pl έπαιξαν τον δικό τους ρόλο δημιουργώντας στρατηγικές συνεργασίες με εμπορικές επιχειρήσεις, εξαγορές μικρότερων εταιρειών και αυξάνοντας τις προσφερόμενης υπηρεσίες τους. Παρατηρήθηκε παράλληλα, επέκταση της συνεργασίας με τους πελάτες αλλά και επενδύσεις σε προσωπικό ανώτερου επιπέδου.

Δειτε Επισης

Η κυκλοφοριακή ρύθμιση που προκρίνει για την Μακαρίου η Πρωτοβουλία «Λευκωσία-Πρωτεύουσα Κύπρου»
Είχαν την τιμητική τους οι υπεραγορές...Ιδιαίτερα αυξημένη και στα ίδια επίπεδα με το περσινό Πάσχα η κίνηση
ΠΑΣΕΑ: Σε κατασκευαστή και ΤΟΜ η ευθύνη για ανακλήσεις-Η κατάθεση ενώπιον της ερευνητικής για Takata
Σε υπεραγορές και κρεοπωλεία της Λεμεσού η Μαρία Παναγιώτου-Διαβεβαιώνει για την επάρκεια και ποιότητα των προϊόντων
Skroutz.cy: Η νέα καμπάνια «Skroutz.cy: Shop everything» και πού στοχεύει
Πιο ακριβό φέτος το πασχαλινό τραπέζι-Τσιμπιμένες οι τιμές σε κρέατα και λαχανικά
Jumbo: Αυξημένες κατά 6% οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο το πρώτο τρίμηνο
Καίει η τιμή του κυπριακού καφέ-Αύξηση 24,6% μέσα σε ένα χρόνο
Η Lidl Κύπρου δίνει πνοή στην ανθρωπιστική βοήθεια
Μ. Αντωνίου: Επάρκεια προϊόντων για το πλούσιο πασχαλινό τραπέζι-Αβεβαιότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα λόγω δασμών