Digital PR η νέα εποχή στις Δημόσιες Σχέσεις

Ένα ανέκδοτο που κυκλοφορεί και είναι πολύ πετυχημένο περιγράφει τις διαφορές μεταξύ του μάρκετινγκ και των δημοσίων σχέσεων.

Βλέπεις μια πανέμορφη κοπέλα σε ένα πάρτι.  Την προσεγγίζεις και της λες «Είμαι πολύ πλούσιος, παντρέψου με!».  Αυτό είναι μάρκετινγκ. Είσαι σε ένα πάρτι με φίλους και βλέπεις μια πανέμορφη κοπέλα.  Ένας από τους φίλους σου την προσεγγίζει και δείχνοντας προς εσένα της λέει «Είναι πολύ πλούσιος, παντρέψου τον».  Αυτό είναι διαφήμιση.

Είσαι σε ένα πάρτι και βλέπεις ένα πανέμορφο κορίτσι.  Ανασηκώνεσαι και ισιώνεις την γραβάτα σου, την προσεγγίζεις και της προσφέρεις ένα ποτό, μαζεύεις την τσάντα της που της έχει πέσει στο πάτωμα, της ανοίγεις την πόρτα του αυτοκινήτου για να μπει, της προτείνεις να την πας μια βόλτα και μετά λες «Παρεμπίπτοντος, είμαι πολύ πλούσιος, θα ήθελες να με παντρευτείς;».  Αυτό είναι δημόσιες σχέσεις.

Είσαι σε ένα πάρτι και βλέπεις ένα πανέμορφο κορίτσι.  Ζητάς από ένα φίλο σου που την γνωρίζει να βγάλετε όλοι μαζί μια selfie την οποία αναρτάς στο Instagram σου και την κάνεις Share στο Facebook Page σου και Tag το δικό της.  Μετά την πιάνεις κουβέντα και σε κάποια στιγμή της ζητάς το WhatsApp της για να κρατήσετε επαφή.  ‘Όταν αποχαιρετιστείτε της στέλνεις ένα μήνυμα με μια φωτογραφία σου δίπλα από το πολυτελή σου αμάξι «Όπως βλέπεις, είμαι πολύ πλούσιος, θα ήθελες να με παντρευτείς;».  Αυτό είναι Digital PR.

Αυτή η παρομοίωση επιδεικνύει τις δραστηριότητες της επικοινωνίας όπου όλα έχουν να κάνουν με την έμφαση που δίνεται σε ενδιαφέροντες πτυχές μιας ενέργειας δημιουργώντας ένα προφίλ το οποίο είναι αναγνωρίσιμο και έμπιστο.
Η δημιουργία περιεχομένου το οποίο το κοινό να θέλει να χρησιμοποιήσει και να μοιραστεί είναι το ζητούμενο στις δημόσιες σχέσεις.  Λειτουργίες όπως το χτίσιμο της εταιρικής εικόνας, της ανάπτυξης σχέσεων με τα ΜΜΕ, η διοργάνωση εκδηλώσεων, αλλά ακόμη και η απλή συγγραφή των δελτίων τύπου που έχουν σαν στόχο να εξασφαλίσουν την μεγαλύτερη κάλυψη στέκονται σήμερα εξίσου δυνατά μαζί με τις μοντέρνες ψηφιακές τακτικές, όπως η προσέγγιση των bloggers, η φιλοξενία ηλεκτρονικών μηνυμάτων και η σωστή διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.  

Οι παραδοσιακές δημόσιες σχέσεις δένουν περίφημα με τις ψηφιακές τακτικές, δίνοντας στην μάρκα ή τον οργανισμό περισσότερες δυνατότητες μεγιστοποίησης της προσέγγισης και του engagement των stakeholders με την χρήση τόσο των ηλεκτρονικών όσο και των μη ηλεκτρονικών μέσων.

Οι θεμελιώδεις αρχές δεν είναι διαφορετικές και οι αξίες ενός δυναμικού και αποτελεσματικού πλάνου δημοσίων σχέσεων είναι οι ίδιες.  Η διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι στο Digital PR μπορείς να προσεγγίσεις ένα μεγαλύτερο αριθμητικά κοινό που είναι πιο συναφή με το αντικείμενο, για περισσότερη χρονική διάρκεια γιατί απλά δεν είσαι δεμένος με ένα παραδοσιακό έντυπο που έχει ημερομηνία λήξης.  
Ποίοι είναι όμως οι καλύτεροι τρόποι για να δουλέψει η μεθοδολογία των δημοσίων σχέσεων στην διαδικτυακή αρένα. 

    Η ευκαιρία στο διαδίχτυο πηγάζει από την δυναμική που έχει δώσει μια εταιρία στην παροχή του περιεχομένου που την αφορά,  άμεσα και συνεχή μέσω ενός μείγματος μέσων όπως είναι η ιστοσελίδα, τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, τα blogs, οι γκαλερί εικόνων και ταινιών της.   
    Οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης ενός οργανισμού ή προϊόντος πρέπει να είναι κτισμένες με την κατάλληλη στρατηγική, να είναι ειλικρινής, διαφανής, και να προκαλούν την εμπιστοσύνη ούτως ώστε να δημιουργούν την διαδραστικότητα.
    Η δύναμη του διαδιχτύου έγκειται στο γεγονός ότι μια απλή είδηση μπορεί να μεταμορφωθεί σε ένα blog θέμα, ένα pinterest infographic, μια LinkedIn συζήτηση, ένα post σε σχετικές Facebook σελίδες, σε ένα άρθρο για ένα portal και πολλά άλλα
    Η χρήση λέξεων κλειδιών είναι αφάνταστα σημαντική για να μπορέσεις να εκθέσεις το μήνυμα σου σε μεγαλύτερη μερίδα κοινού που θα αναζητά σχετικό περιεχόμενο.
    Πρέπει να εντοπίσεις τα ψηφιακά μέσα που χρησιμοποιούν περισσότερο οι διάφοροι stakeholder σου και να στοχεύεις την πληροφόρηση σου σε αυτά σε ανάλογο ύφος και γλώσσα.  
    Για να επιταχύνεται διευρυμένη κάλυψη για ένα μήνυμα θα πρέπει να χτίζονται μακροχρόνιες και σταθερές σχέσεις με τους ανθρώπους των μέσων (διαδικτυακών και μη) δημοσιογράφων, συντακτών και  bloggers.  Αυτές οι σχέσεις θα πρέπει να βασίζονται στην πραγματική διείσδυση και γνώση των θεμάτων που ενδιαφέρουν τον κάθε ένα από τους ανθρώπους των μέσων, ώστε να τους παρέχετε η κατάλληλη πληροφορία με τον κατάλληλο τρόπο.
    Μέγιστης σημασίας είναι η παροχή προς τα ψηφιακά μέσα διεισδυτικής ίσως και αποκλειστικής πληροφόρησης, ερευνών και οπτικοακουστικού υλικού ούτως ώστε να δημιουργήσουν αυτοί για σένα περιεχόμενο που μπορεί μετά να αντιγραφεί και να διοχετευτεί σε πληθώρα άλλων ψηφιακών σελίδων.  
    Στο σήμερα η καταναλωτές έχουν αντιληφθεί ότι η δύναμη είναι στα χέρια τους.  Μπορούν να υψώσουν την φωνή τους όποτε θέλουν μέσα από τα δίχτυα κοινωνικής δικτύωσης.  Πρέπει ο κάθε οργανισμός να είναι προετοιμασμένος για κάθε αντίδραση και να δείχνει ίσος των προσδοκιών του μέσου στο οποίο έχει δραστηριοποιηθεί.   
    Σημαντική είναι και η εκμετάλλευση των σχετικών με το αντικείμενο της εταιρίας ή των προϊόντων της, πιθανών κοινοτήτων ή συζητήσεων που έχουν δημιουργηθεί ήδη στο διαδίχτυο (π.χ. Linkedin και Google+).  
    Η αξιολόγηση είναι μια επιβεβλημένη πρακτική ούτως ώστε ο κάθε οργανισμός να γνωρίζει τι εξασφαλίστηκε από την κάθε ενέργεια που εκτελέστηκε.  

Το Digital PR έχει να κάνει με τον συνδυασμό των παραδοσιακών δημοσιών σχέσεων με το μάρκετινγκ περιεχομένου τα κοινωνικά δίχτυα και την αναζήτηση.  Την μετατροπή των στατικών νέων σε συζήτηση και την απευθείας επαφή με τα στοχεύσιμα σου κοινά.  

Η πληροφορία μπορεί τώρα να ταξιδέψει μακρύτερα, γρηγορότερα και πιο άμεσα από ότι ποτέ στο παρελθόν.  Μας επιτρέπει την μεγιστοποίηση της διείσδυσης της πληροφορίας.  Αντί να είμαστε ευχαριστημένοι από την δημοσίευση ενός άρθρου, μετράμε την γεωμετρική πρόοδο που θα έχει η συγκεκριμένη δημοσίευση.  
Και δεν είναι μόνο αυτό, τώρα μπορούμε με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα blogs, τις κριτικές και το περιεχόμενο όχι μόνο να μοιραζόμαστε πληροφορίες αλλά και να δημιουργούμε διάλογο.  Να δημιουργούμε την σύνδεση.  

 

Δειτε Επισης

Στρατηγικοί στόχοι για την ενεργειακή μετάβαση της Κύπρου
Περιέργεια και διαφορετικότητα: Οι πυλώνες της καινοτομίας στον χώρο εργασίας
Πλοήγηση στο τελικό στάδιο συμμόρφωσης με την οδηγία NIS2
Ο εκτεταμένος αντίκτυπος της νέας οδηγίας για την εταιρική δέουσα επιμέλεια όσον αφορά την αειφόρο και βιώσιμη ανάπτυξη
Υλικά και αντικείμενα σε επαφή με τρόφιμα και η σημασία του ελέγχου τους
Αναπτύξεις σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές. Είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας;
Ρυθμιστικά διλήμματα: Η επίδραση των βραχυχρόνιων μισθώσεων στην τοπική οικονομία
Οι συνέπειες της ποινικοποίησης της αισχροκέρδειας
Ας μιλήσουμε ρεαλιστικά για ESG!
Γεωπολιτικοί κίνδυνοι και τράπεζες