Powered by

Πιλότοι: Προστατεύονται διευθυντές στις ΚΑ

Για απόκρυψη των ερευνών αναφορικά με τα κεφάλαια που “χάθηκαν” στις Κυπριακές Αερογραμμές καθώς και για κωλυσιεργία από τους αρμόδιους Υπουργούς και το ΔΣ της εταιρείας προκειμένου να γίνουν τα απαραίτητα βήματα ώστε αυτή να καταστεί βιώσιμη και να “περάσει” τα κριτήρια που τίθενται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κάνει λόγο η συντεχνία των πιλότων του κρατικού αερομεταφορέα ΠΑΣΥΠΙ.

Μιλώντας σε δημοσιογραφική διάσκεψη μετά την ετήσια Γενική Συνέλευση της συντεχνίας, κατά την οποία συζητήθηκε ευρέως η κατάσταση στις Κυπριακές Αερογραμμές όπως διαμορφώνεται τους τελευταίους μήνες, ο Πρόεδρος της ΠΑΣΥΠΙ Πέτρος Σουππουρής ανέφερε πως “οι Υπουργοί και το ΔΣ δεν έκαναν τα βήματα” που χρειάζονται  ώστε η εταιρεία να καταστεί βιώσιμη και έτσι να πληροί και τα πέντε κριτήρια που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

“`Εγιναν σοβαρότατα λάθη. Το πιο σοβαρό λάθος είναι ότι δεν άλλαξαν τη Διεύθυνση των Κυπριακών Αερογραμμών η οποία έβαλε σε αυτό το λάκκο τις Κυπριακές Αερογραμμές”, επεσήμανε.

Αναφερόμενος σε δηλώσεις του Προέδρου των ΚΑ πριν από ένα χρόνο για διασπάθιση δημοσίου χρήματος στην εταιρεία και σε υπουργικές δηλώσεις ότι χάθηκαν 100 εκατομμύρια ευρώ, ο κ. Σουππουρής επεσήμανε πως “αυτά δεν τα έφαγαν οι εργαζόμενοι”.

Πρόσθεσε πως δεν χάθηκαν μόνο 100 εκατομμύρια τα τελευταία 2-3 χρόνια αλλά και άλλα 150 εκατομμύρια από τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας που πωλήθηκαν.

Μας ξενίζει, πρόσθεσε, “γιατί οι Υπουργοί δεν ζήτησαν να αλλάξει η Διεύθυνση και να μπουν εμπειρογνώμονες οι οποίοι να κάνουν τα βήματα που έμειναν να γίνουν”.

Υποστήριξε πως όλα αυτά γίνονται για να προστατευτούν 5-6 Διευθυντές, για να προσθέσει πως “είμαστε πολύ θυμωμένοι για αυτό το πράγμα”.

“Υπάρχει διασπάθιση δημόσιου χρήματος. Εγιναν έρευνες και αντί ο Πρόεδρος της εταιρείας να τις πάρει και να τιμωρήσει τους Διευθυντές τις έστειλε στα Υπουργεία”, επεσήμανε.

“Υπάρχουν δηλώσεις από τον Πρόεδρο της εταιρείας, από Υπουργούς ότι έγινε διασπάθιση αλλά τις έρευνες τις πετάξαμε στους καλάθους κάποιου Υπουργείου και δεν μπορεί να τις βρει ούτε η Γενική Εισαγγελία, ούτε η Αστυνομία”, ανέφερε ο κ. Σουππουρής

Ερωτηθείς αν βλέπει κάποια σκοπιμότητα πίσω από όλα αυτά, απάντησε: “Βέβαια. Κάποιους καλύπτουν”.

Κατά τη διάσκεψη η ΠΑΣΥΠΙ έδωσε στους εκπροσώπους των ΜΜΕ τα αντίγραφα επιστολών μεταξύ άλλων προς Υπουργούς, τη Γενική Εισαγγελία, το Γενικό Ελεγκτή, τον Πρόεδρο της Βουλής και τις κοινοβουλευτικές Επιτροπές Ελέγχου, Θεσμών και Οικονομικών για αυτό το θέμα. “Ολοι νίπτουν τας χείρας τους και κανένας δεν ελέγχει τις Κυπριακές Αερογραμμές”, είπε ο κ. Σουππουρής.

Ο Γραμματέας της ΠΑΣΥΠΙ Χρύσανθος Χατζηχρυσάνθου σημείωσε εξάλλου, μεταξύ άλλων, πως με σημερινή του απάντηση στη συντεχνία ο Γενικός Ελεγκτής ανέφερε πως δεν είναι αρμοδιότητά του να διερευνά θέματα των Κυπριακών Αερογραμμών.

Ο κ. Χατζηχρυσάνθου είπε εξάλλου πως σε απάντησή της τον περασμένο μήνα η Γενική Εισαγγελία σημειώνει στην ΠΑΣΥΠΙ πως αν έχει οποιαδήποτε στοιχεία για οποιοδήποτε αδίκημα σε σχέση με την πώληση περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας τότε θα πρέπει να αποταθεί στην Αστυνομία. Ο Γραμματέας της ΠΑΣΥΠΙ διερωτήθηκε πού θα βρουν οποιαδήποτε στοιχεία οι πιλότοι αφού τα πορίσματα των ερευνών “είναι κλειδωμένα στα Υπουργεία”.

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο λειτουργίας μιας νέας εταιρείας, ο κ. Σουππουρής είπε πως μια νέα εταιρεία πρέπει να γίνει από κάποιον σωστό και σοβαρό επενδυτή που να έχει γνώσεις επί θεμάτων  ασφάλειας και δομής μιας αεροπορικής εταιρείας και να εξυπηρετεί τα συμφέροντα του τόπου.

Επανέλαβε πως η ΠΑΣΥΠΙ είναι υπέρ της ιδιωτικοποίησης των Κυπριακών Αερογραμμών διότι από μόνες τους τα τελευταία 10 χρόνια δεν μπορούσαν να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό.

“Οπότε χρειαζόμαστε έναν στρατηγικό επενδυτή, σοβαρό, σωστό, ο οποίος σε συνεργασία με το κράτος, να αναπτύξει τις Κυπριακές Αερογραμμές σωστά”, σημείωσε.

Είπε πως αυτή η εταιρεία μπορεί να είναι ένας οικονομικός πνεύμονας που να φέρνει στο κράτος Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν γύρω στα 500 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Κυριάκος Χρυσοχός: Στον πάγο σημαντικά έργα του δημοσίου και ντόμινο επιπτώσεων-Να λογικευτούν οι συντεχνίες
Οι εργασιακές σχέσεις σε σκληρή δοκιμασία...Τα ανοικτά μέτωπα σε κατασκευές, ξενοδοχεία και δημόσια υγεία
Σύνδεσμος Έτοιμου Σκυροδέματος: Αυτές είναι οι παράλογες απαιτήσεις των συντεχνιών-Υψηλά τα επίπεδα αμοιβών
Αμετακίνητοι οι εργαζόμενοι του κλάδου παραγωγής έτοιμου σκυροδέματος-Δεν αποκλείουν και κλιμάκωση
H στρατηγική συνεργασία της Emirates με τη flydubai...Οι επτά τρόποι με τους οποίους επωφελούνται οι επιβάτες
Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία-«Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
Συντηρούν το αδιέξοδο στο έτοιμο σκυρόδεμα οι συντεχνίες-«Μεγάλο το χάσμα, δύσκολη η προσέγγιση»
Μικτές επιδόσεις στις τιμές ακινήτων εν μέσω μειωμένης ζήτησης και υψηλών επιτοκίων
City of Dreams Mediterranean: Κατά €778,750 πλουσιότερος ο νικητής του πρωταθλήματος ρουλέτας
Bean Bar: Συνδράμει το έργο του Hope For Children στηρίζοντας τα παιδιά