«Μπροστά στις εκπαιδευτικές προ(σ)κλήσεις»
08:53 - 14 Οκτωβρίου 2014
Σύμφωνα με τη Δρ. Χριστοδούλου η έρευνα εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους οι μαθητές διαπραγματεύονται την ταυτότητά τους μέσα από τις γλωσσικές τους επιλογές και διεπιδράσεις μέσα στην τάξη και πώς αυτό μπορεί στη συνέχεια να επηρεάσει την τοποθέτησή τους μέσα στο γενικό σύνολο της τάξης και στο κοινωνικό σύνολο του σχολείου καθώς επίσης και τη συμμετοχή τους στο μάθημα. Μέσα από την ανάλυση των δεδομένων, προκύπτει ότι οι γλωσσικές επιλογές διαμορφώνουν την επικοινωνιακή ζωή κατά τη διάρκεια του μαθήματος των Αγγλικών. Το μοτίβο εξάρτησης γλωσσικής επιλογής, με βάση το συνομιλητή και κυρίως με συγκεκριμένες δραστηριότητες, είναι κυρίαρχο φαινόμενο στον λόγο της τάξης. Ένα εξίσου ενδιαφέρον εύρημα, όπως σημείωσε η Λέκτορας του Κολεγίου CDA, είναι ότι οι διαφορετικοί κώδικες που υπάρχουν στην τάξη, λειτουργούν ως διαφορετικές μορφές κυριότητας. Πιο συγκεκριμένα η χρήση της Ελληνικής συνδέεται με την κυρίαρχη κοινωνική ομάδα και συντείνει στην ενδυνάμωση του συναισθήματος της αλληλεγγύης ενώ η χρήση της Αγγλικής θεωρείται ως ο ηγεμονικός ακαδημαϊκός κώδικας.