«Αντίο» λέει στην Ελλάδα η ακριβή μάρκα του Ζara, Uterque
09:14 - 28 Ιανουαρίου 2014
Αποχωρεί οριστικά από την Ελλάδα - και μάλιστα με υψηλές ζημιές - η αλυσίδα Uterque του ομίλου Inditex, ο οποίος με «ναυαρχίδα» τα γνωστά Ζara, πλέον θα δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με επτά αλυσίδες και περί τα 150 καταστήματα.
Η ισπανική αλυσίδα δεν κατάφερε να αναστρέψει το… σερί της αρνητικής πορείας των τελευταίων ετών της κρίσης, γεγονός το οποίο οδήγησε το μητρικό όμιλο στην απόφαση να βάλει οριστικό «λουκέτο» ακόμη και στα δύο τελευταία καταστήματα που λειτουργούσαν στα εμπορικά κέντρα Golden Hall και Τhe Mall Athens, εξυπηρετώντας πλέον το ελληνικό καταναλωτικό κοινό, ως προς τα προϊόντα της Uterque, αποκλειστικά και μόνο από το internet.
Μία από τις αιτίες που οδήγησαν τελικά και στο οριστικό λουκέτο, αποτέλεσε το γεγονός ότι η έναρξη της λειτουργίας των Uterque στην Ελλάδα συνέπεσε με την αρχή της κρίσης: Η εταιρεία, η οποία διαθέτει τις ακριβότερες σειρές του ομίλου Inditex σε γυναικεία αξεσουάρ κυρίως αλλά και ρούχα, ήλθε στην Ελλάδα στα τέλη του 2008 κι έκτοτε δεν κατάφερε να ορθοποδήσει. Κι αυτό παρά τις κινήσεις αναδιάρθρωσης που έγιναν μέσα στην κρίση από την ελληνική διοικητική ομάδα και για τις οκτώ αλυσίδες του μεγαλύτερου «παίκτη» στο εγχώριο λιανεμπόριο ένδυσης (Ζara, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Zara Home, Pull & Bear, Oysho, Uterque) με συνολικά 154 καταστήματα. Aξίζει να σημειωθεί εδώ ότι ο όμιλος Inditex καταγράφηκε ως ο πρώτος στο εγχώριο λιανεμπόριο, ο οποίος προχώρησε σε γενναίες επαναδιαπραγματεύσεις των μισθωμάτων του, ήδη από το 2009, σε μία προσπάθεια μείωσης του κόστους, ενώ δε δίστασε από την αρχή της κρίσης να κλείσει τα λιγότερα αποδοτικά ή ζημιογόνα καταστήματα.
Ειδικά όσον αφορά την Uterque, που είναι και η νεότερη από τις αλυσίδες του ομίλου, είχε κατά την τελευταία χρήση από το Φεβρουάριο του 2012 έως και τον Ιανουάριο του 2013 διεύρυνση των ζημιών της στην Ελλάδα στα 3,3 εκατ. ευρώ από 2 εκατ. ευρώ και μείωση του τζίρου από τα 4 εκατ. ευρώ στα 2,4 εκατ. ευρώ. Ο μητρικός όμιλος προχώρησε στο κλείσιμο των καταστημάτων του εκτός των εμπορικών κέντρων (Γλυφάδα, Κηφισιά κ.τ.λ.) αλλά και σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου προκειμένου να ενισχύσει τη θυγατρική του, κινήσεις ωστόσο οι οποίες δεν απέδωσαν ούτε αυτές τα αναμενόμενα.
Αντίθετα, καλύτερη πορεία στην Ελλάδα έχει πλέον η μεγαλύτερη αλυσίδα, τα καταστήματα Zara, τα οποία επίσης, μετά από τις ζημιές των περασμένων ετών της κρίσης, πέρασαν στην κερδοφορία κατά την προηγούμενη χρήση,. Έτσι στη χρήση 2012/ 2013 η αλυσίδα είχε μεν μείωση του τζίρου της στα 180,7 εκατ. ευρώ από 196 εκατ. ευρώ, ωστόσο παρουσίασε κέρδη προ φόρων ύψους 1,5 εκατ. ευρώ από ζημιές 6 εκατ. ευρώ.
Πηγή: www.newmoney.gr, www.prothothema.gr