Unilever: Φρένο στις πωλήσεις το 2013
11:55 - 21 Ιανουαρίου 2014

Ο κολοσσός καταναλωτικών προϊόντων Unilever PLC ανακοίνωσε την πρώτη μείωση στον ρυθμό αύξησης των ετήσιων πωλήσεων από το 2009, σε μια σαφή ένδειξη πως η επιβράδυνση των αναδυόμενων οικονομιών άρχισε να επηρεάζει τις αποδόσεις μεγάλων εταιρειών.
Ωστόσο, η εταιρεία εμφάνισε κέρδη ύψους 4,84 δισ. ευρώ για την ετήσια χρήση έως τις 31 Δεκεμβρίου, ελαφρώς υψηλότερα από τα 4,37 δισ. ευρώ το 2012, ενώ τα έσοδα υποχώρησαν κατά 3% στα 49,78 δισ. ευρώ.
Σημειώνεται πως η Unilever πουλά μια ευρεία γκάμα προϊόντων από τρόφιμα έως και προϊόντα οικιακής χρήσης όπως τα παγωτά Ben & Jerry, το σαπούνι Dove και το αποσμητικό Axe. Περίπου το 60% των πωλήσεών της προέρχονται από την Κίνα, την Ινδία και άλλες αναπτυσσόμενες αγορές, ποσοστό σημαντικά μεγαλύτερο από το αντίστοιχο 39% της ανταγωνίστριας Procter & Gamble.
Η αύξηση των υφιστάμενων πωλήσεων, μέγεθος που προσαρμόζει τις επιδράσεις από εξαγορές και πωλήσεις, επιβραδύνθηκε για πρώτη φορά από το 2009 καθώς η οικονομική αβεβαιότητα στις αναδυόμενες χώρες επιβάρυνε τη δυνατότητα των καταναλωτών να δαπανούν σε προϊόντα.
Η ανάπτυξη στον κλάδο της προσωπικής φροντίδας, ο οποίος αντιπροσωπεύει το 35% των συνολικών πωλήσεων και είναι βασικό κομμάτι τις παρουσίας του ομίλου στις αναδυόμενες αγορές, συρρικνώθηκε στο 7,3% από το 10%, την πρώτη μείωση σε έξι χρόνια.
«Κοιτώντας μελλοντικά, αναμένουμε διατήρηση της αστάθειας στο εξωτερικό περιβάλλον και τοποθετούμε την εταιρεία κατάλληλα», υποστήριξε ο διευθύνων σύμβουλος, Paul Polman.
ΠΗΓΗ: capital.gr