Κεφαλαιαγορά: Μοίρασε πρόστιμα

Διοικητικά πρόστιμα σε δύο εταιρείες επέβαλε η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Διοικητικό πρόστιμο ύψους €10.000 επιβλήθηκε στην εταιρεία ChargeXP Investments Limited καθότι προέβηκε σε ψευδείς ή/και παραπλανητικές δηλώσεις και απέκρυψε ή/και παρέλειψε την υποβολή στοιχείων κατά την παροχή πληροφοριών στην Επιτροπή, στα πλαίσια διαδικασίας συλλογής πληροφοριών περί τον Φεβρουάριο και Μάρτιο του έτους 2013.

Για τον καθορισμό του ύψους του διοικητικού προστίμου, η Επιτροπή έλαβε υπόψη της τους ακόλουθους παράγοντες:
- Τη σοβαρότητα που αποδίδει ο νομοθέτης σε παραβάσεις αυτού του είδους, η οποία αντικατοπτρίζεται από τη μέγιστη διοικητική κύρωση που προέβλεψε για παραβάσεις του άρθρου 41 στο άρθρο 37 του Νόμου, ήτοι €350.000.
- Την ιδιαίτερη σημασία για τη διασφάλιση ότι, σε κάθε έρευνα της Επιτροπής, οι
πληροφορίες που δίδονται από φυσικά ή νομικά πρόσωπα, είναι έγκυρες, ακριβείς, και πλήρεις, προκειμένου να επιτυγχάνεται η αποτελεσματική άσκηση των διά Νόμου προβλεπόμενων εποπτικών και ρυθμιστικών αρμοδιοτήτων της Επιτροπής.
- Ψευδείς ή παραπλανητικές δηλώσεις κατά την παροχή πληροφοριών ή
απόκρυψη/παράλειψη πληροφοριών που παρέχονται, δύνανται να παρακωλύσουν την ικανότητα της Επιτροπής να διεξάγει έρευνες απαραίτητες για τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της κεφαλαιαγοράς, και την προστασία των επενδυτών.

Το Συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς επέβαλε πρόστιμο και στην εταιρεία Calpiaco Ltd:
A. Ύψους €5.000 καθότι:
(α) μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2012, παρείχε επενδυτικές υπηρεσίες σε δυαδικά συμβόλαια δικαιωμάτων προαίρεσης (binary options) σε επαγγελματική βάση στη Δημοκρατία,
(β) περί τον Απρίλιο του 2013, παρουσιαζόταν να παρέχει, μέσω του διαδικτυακού κόμβου http://www.optionsbravo.com/banking, επενδυτικές υπηρεσίες σε δυαδικά συμβόλαια δικαιωμάτων προαίρεσης (binary options) σε επαγγελματική βάση στη Δημοκρατία, χωρίς να κατέχει άδεια λειτουργίας ΚΕΠΕΥ δυνάμει του Ν.144(Ι)/2007.
Για τον καθορισμό του ύψους του διοικητικού προστίμου, η Επιτροπή έλαβε υπόψη της τους ακόλουθους παράγοντες:
Τη σοβαρότητα που αποδίδει ο νομοθέτης σε παραβάσεις αυτού του είδους, η οποία αντικατοπτρίζεται από τη μέγιστη διοικητική κύρωση που προέβλεψε για παραβάσεις του άρθρου 4, στο άρθρο 141 του Νόμου, ήτοι €350.000.
Το σκοπό της προαγωγής της εύρυθμης λειτουργίας της κεφαλαιαγοράς γενικότερα και της παροχής επενδυτικών υπηρεσιών ειδικότερα, με τη διασφάλιση του ότι μόνον τα δια του Νόμου επιτρεπόμενα πρόσωπα μπορούν να παρέχουν και να παρουσιάζονται ότι παρέχουν επενδυτικές υπηρεσίες σε ένα ευαίσθητο τομέα της οικονομίας.
Ως μετριαστικό παράγοντα το γεγονός ότι, η Εταιρεία κοινοποίησε στην Επιτροπή την πρόθεσή της να υποβάλει αίτηση για χορήγηση άδειας λειτουργίας Κ.Ε.Π.Ε.Υ. για την παροχή επενδυτικών υπηρεσιών σε δυαδικά συμβόλαια δικαιωμάτων προαίρεσης (binary options).
Ως μετριαστικό παράγοντα, το γεγονός ότι η Εταιρεία δεν προχώρησε στην υποβολή αίτησης για χορήγηση άδειας λειτουργίας ΚΕΠΕΥ καθότι σύντομα, από την κοινοποίηση της πρόθεσης για υποβολή αίτησης, τερμάτισε τις λειτουργίες της για παροχή επενδυτικών υπηρεσιών σε δυαδικά συμβόλαια δικαιωμάτων προαίρεσης
(binary options).
Ως μετριαστικό παράγοντα, το γεγονός ότι η Εταιρεία προέβηκε σε ενέργειες και τερμάτισε τη λειτουργία της ιστοσελίδας της μέσω της οποίας παρουσιαζόταν ότι παρείχε επενδυτικές υπηρεσίες σε δυαδικά συμβόλαια δικαιωμάτων προαίρεσης (binary options) και δεν υπάρχει πλέον η επίδικη ιστοσελίδα.
B. Ύψους €3.000 για παράβαση του άρθρου 41 του περί της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς Κύπρου Νόμου του 2009 [Ν.73(Ι)/2009] καθότι απέκρυψε ή/και παράλειψε να υποβάλει στοιχεία τα οποία ζητήθηκαν από την Επιτροπή με συλλογή πληροφοριών το Μάρτιο 2013, αναφορικά με τα στοιχεία του τελικού πραγματικού δικαιούχου (ultimate beneficial owner) της Εταιρείας.

Για τον καθορισμό του ύψους του διοικητικού προστίμου, η Επιτροπή έλαβε υπόψη της τους ακόλουθους παράγοντες:
Τη σοβαρότητα που αποδίδει ο νομοθέτης σε παραβάσεις αυτού του είδους, η οποία αντικατοπτρίζεται από τη μέγιστη διοικητική κύρωση που προέβλεψε για παραβάσεις του άρθρου 41 στο άρθρο 37 του Ν.73(Ι)/2009, ήτοι €350.000.
Την ιδιαίτερη σημασία για τη διασφάλιση ότι, σε κάθε έρευνα της Επιτροπής, οι πληροφορίες που δίδονται από φυσικά ή νομικά πρόσωπα, είναι έγκυρες, ακριβείς, και πλήρεις, προκειμένου να επιτυγχάνεται η αποτελεσματική άσκηση των διά Νόμου προβλεπόμενων εποπτικών και ρυθμιστικών αρμοδιοτήτων της Επιτροπής.
Η απόκρυψη /παράλειψη πληροφοριών που παρέχονται δύναται να παρακωλύσει την ικανότητα της Επιτροπής να διεξάγει έρευνες απαραίτητες για τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της κεφαλαιαγοράς, και την προστασία των επενδυτών.
Ως μετριαστικό παράγοντα, το γεγονός ότι η Εταιρεία τον Ιούλιο 2013 προσκόμισε στην Επιτροπή τα αιτούμενα στοιχεία.
 

Δειτε Επισης

Έντονο ενδιαφέρον από ΗΠΑ για επενδύσεις στην Κύπρο, έρχονται σύντομα ανακοινώσεις για κατάργηση βίζας
Δεν συμβαδίζουν μεσολάβηση και απεργιακά μέτρα-Μήνυμα Υπ. Εργασίας με αποδέκτριες τις συντεχνίες στην ξενοδοχειακή
Φορολογικό σύστημα: Απλό, δίκαιο, αποτελεσματικό-Τα λάθη του παρελθόντος και ο αντίκτυπος στους πολίτες
Καταργεί το φορολογικό καθεστώς non-dom η Βρετανία-Η ευκαιρία που προκύπτει για την Κύπρο
Εγκαινιάστηκαν οι νέες εγκαταστάσεις του PASCAL Private Kindergarten & Primary School Larnaka (pics)
Το στοίχημα της ενεργειακής μετάβασης και μείωσης του κόστους-Τι λένε αρμόδιοι φορείς
Βλέπει διττή εικόνα στο τραπεζικό σύστημα ο Μιχάλης Περσιάνης-«Υποφέρουμε από έλλειψη ανταγωνισμού»
Πήρε θέση για την μετακίνηση Γ. Παντελή από το Υπ. Οικονομικών ο Κεραυνός-«Ήταν ένας στενός μου συνεργάτης»
C Business Advisors το νέο εγχείρημα της Chrysostomides Advocates & Legal Consultants-Οι υπηρεσίες που προσφέρει
Συνέδριο για την συμμόρφωση με τον κανονισμό DORA