Powered by

Πέθανε στα 100 ο εμπνευστής των Corolla και «Μεθόδου Toyota»

Μια εμβληματική μορφή του βιομηχανικού κόσμου της Ιαπωνίας έφυγε την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου από τη ζωή. Πρόκειται για τον Εϊτζι Τογιόντα, ανιψιό του ιδρυτή της Toyota, Σακίτσι Τογιόντα και θείο του σημερινού προέδρου της εταιρείας Ακίο Τογιόντα. Ο εκλιπών κατάφερε να τα εκατοστίσει και να δει ότι η βιομηχανική αυτοκρατορία που δημιούργησε είναι τόσο κραταιά που κατάφερε να ξεπεράσει σε λιγότερο από χρόνο ακόμη και μια πυρηνική καταστροφή (της Φουκουσίμα). 
 
Ο Εϊτζι Τογιόντα ήταν πρόεδρος της αυτοκινητοβιομηχανίας από το 1967 έως το 1982. Στη συνέχεια έγινε πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και έως το τέλος της ζωής του ήταν σύμβουλος της οικογενειακής επιχείρησης. Δεν θα μείνει, ωστόσο, στην ιστορία για τα διευθυντικά επιτεύγματά του, που δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητα - αρκεί να αναφερθεί ότι επί των ημερών του η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δημιούργησε το μπεστ σέλερ της, το Corolla. Ούτε για την αφοριστική προειδοποίηση που απηύθυνε ως σοφός γέρων προς τους διευθυντές της Toyota ότι «η εταιρεία πρέπει να αλλάξει αν θέλει να επιβιώσει στον 21ο αιώνα» - ήταν το έναυσμα για τη δημιουργία του Prius, του δημοφιλέστερου υβριδικού αυτοκινήτου στον κόσμο. 
 
Ο Εϊτζι Τογιόντα θα μείνει στην ιστορία ως ο αρχικατάσκοπος της εταιρείας που φέρει ελαφρώς παραλλαγμένο - για λόγους ευφωνίας - το όνομα της οικογενείας του. Διότι λίγο μετά τον πόλεμο, το 1950 για την ακρίβεια, η οικογένεια έστειλε τον Εϊτζι στις ΗΠΑ με την εντολή να βρει τα μυστικά της επιτυχίας της κραταιάς τότε Ford. Ειρήσθω εν παρόδω, από τα μέσα της δεκαετίας του 1930 η κλωστοϋφαντουργία των Τογιόντα είχε αρχίσει να μετατρέπεται σε αυτοκινητοβιομηχανία.
Τρεις μήνες έμεινε ο διπλωματούχος του Πανεπιστημίου του Τόκιο μηχανικός στο Ντιτρόιτ. Επιστρέφοντας, η Toyota άρχισε να κάνει ό,τι κάνουν σήμερα οι κινέζοι κατασκευαστές: Να αντιγράφει τους επιτυχημένους.
 
Για να αντιληφθεί κανείς πόσο απέδωσε η βιομηχανική κατασκοπεία του Εϊτζι Τογιόντα, αρκεί να αναλογιστεί ότι το 1950 η Toyota κατασκεύασε συνολικά 2.685 αυτοκίνητα. Την χρονιά εκείνη η κεντρική μονάδα παραγωγής της Ford κατασκεύαζε 7.000 οχήματα την... ημέρα! 
 
Η πεμπτουσία της προσφοράς του Εϊτζι Τογιόντα στην κορυφαία, σήμερα, αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο είναι ότι κατάφερε να ενσωματώσει με τον αποδοτικότερο τρόπο τις ιδέες και τις τεχνολογίες των Δυτικών στην κουλτούρα της χώρας του. «Ένα χαρακτηριστικό των γιαπωνέζων εργατών μας είναι ότι χρησιμοποιούν το μυαλό τους όσο χρησιμοποιούν και τα χέρια τους. 
 
Οι εργάτες μας υποβάλλουν εγγράφως 1,5 εκατ. προτάσεις και ιδέες ετησίως. Και η εταιρεία εφαρμόζει το 95% των προτάσεων αυτών», είχε δηλώσει το 1986 στην παρουσίαση του βιβλίου «Κάιζεν». 
 
Η λέξη «κάιζεν», άλλωστε, αποδίδει τη βιομηχανική κουλτούρα, γνωστή και ως «Μέθοδο Toyota», που εισήγαγε στην εταιρεία ο εκλιπών. Και συνίσταται στην ηθική υποχρέωση που αισθάνονται οι εργαζόμενοι της Toyota να φροντίζουν αόκνως, ώστε να βελτιώνουν την παραγωγικότητα, τη δική τους και της επιχείρησης.
 
Πηγή: www.tanea.gr
 

Δειτε Επισης

Στον προϋπολογισμό 2025 τα πρώτα 25 εκατ. για την ηλεκτρική διασύνδεση, ανοικτή πληγή το τερματικό
Μ. Κεραυνός: Οι προτεραιότητες του προϋπολογισμού 2025 και του μεσοπρόθεσμου δημοσιονομικού πλαισίου 2025-2027
Προϋπολογισμός 2025: Αυξημένες αναπτυξιακές δαπάνες κατά 2,1%, μείωση μόνιμων θέσεων στο δημόσιο
Στο 100% του ΑΕΠ το βρετανικό δημόσιο χρέος-Για πρώτη φορά από τη δεκαετία ‘60
Γιατί διαφώνησε με την απόφαση για αλλαγή του ρυθμιστικού πλαισίου για τον GSI ο αντιπρόεδρος της ΡΑΕΚ
Μέχρι και 5% η πιθανή αύξηση στο κόστος του καλωδίου-Ολόκληρη η κατά πλειοψηφία απόφαση της ΡΑΕΚ για GSI
Όλα ανοικτά για πιθανή χρηματοδότηση του GSI από ΕΤΕπ-Τι είπε για το τερματικό ο Κυριάκος Κακουρής
Έπεσαν οι υπογραφές με ΕΤΕπ για δάνεια συνολικού ύψους €125 εκατ.-Σε τι αφορούν οι συμφωνίες
Tα συνολικά κέρδη των κυπριακών τραπεζών το πρώτο εξάμηνο του 2024
Αποσυμφορείται από τα κόκκινα δάνεια ο κυπριακός τραπεζικός τομέας-Περαιτέρω μείωση των ΜΕΧ