Στο Σωστό Δρόμο οι Κυπριακές Αερογραμμές….
11:15 - 16 Σεπτεμβρίου 2013
Τον Σεπτέμβρη του 2010, πολλά γράφτηκαν και ελέχθησαν για πιθανή συγχώνευση των Κυπριακών Αερογραμμών («Κ.Α») με την Γιουροσύπρια. Σε άρθρο μου για το θέμα, είχα πει ότι «η μοναδική λύση για ένα τολμηρό Υπουργό και μια πρωτοποριακή κυβέρνηση, δεν μπορεί να είναι η συγχώνευση δυο ζημιογόνων εταιρειών άλλα μια νέα αρχή, μέσω αφερέγγυων εκκαθαρίσεων από τις στάχτες των οποίων, να αναδυθεί μια νέα εταιρεία η οποία να αντιπροσωπεύει τον αναδιοργανωμένο Κρατικό Αερομεταφορέα, η οποία να είναι βιώσιμη, κερδοφόρα και ανταγωνιστική, μακριά από πολιτικές και /ή άλλες παρεμβάσεις, α υ τ ή ε ί ν α ι η μ ό ν η σ ω σ τ ή δ ι α δ ι κ α σ ί α»
Έχω δει πρόσφατα στις εφημερίδες σχόλια περί «συγκρατημένης αισιοδοξίας για έγκριση του Σχεδίου Αναδιάρθρωσης από την Κομισιόν» και ότι οι “Κ.Α. επιβεβαιώνουν το Σχέδιο Β με την ονομασία Cyprair”
Πιστεύω όλοι μας έχουμε ακούσει για το Σχεδίου Αναδιάρθρωσης («ΣΑ») των Κ.Α που ετοίμασε η Air France Consulting. Στο παρελθόν έχουν εκπονηθεί παρόμοια σχέδια τα οποία στο χαρτί φαίνονται ωραία, κανένα όμως δεν ασχολήθηκε με την ουσία του προβλήματος των Κ.Α, τα δυσβάστακτα χρέη της. Παρ’ όλο που είναι λογικές οι εισηγήσεις του ΣΑ, σε σχέση με πλεονασμούς, μειώσεις μισθών, αποξένωση Τμημάτων, ομοιομορφία στόλου και γενικά σε μείωση λειτουργικών εξόδων δεν έχω διαπιστώσει πουθενά εισηγήσεις σε σχέση με τα τεραστία χρέη που κουβαλούν οι Κ.Α.
Είναι καιρός να καταλάβουμε όλοι ότι πρέπει να ασχοληθούμε με την ουσία και όχι με την λεπτομέρεια, ο καρκίνος δεν θεραπεύεται αλλά «κόβεται». Είναι γνωστό ότι οι Εταίροι μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση φέρουν αντιρρήσεις σε διάφορες εισηγήσεις που τους έγιναν στο παρελθόν, όπως για παράδειγμα το «Σχέδιο Β»
Είναι καιρός η Κυβέρνηση να δώσει ένα μάθημα στα «σαΐνια» της Ευρωπαϊκής Ένωσης που νομίζουν ότι έχουν φέρει το φως στους ιθαγενείς και να τους εξηγήσει ότι τεχνογνωσία και μυαλά έχουμε ακόμη και για εξαγωγή, στην κατάντια που βρισκόμαστε σήμερα μας έχει φέρει η απληστία και η ξεροκεφαλιά μας.