Υφυπουργείο ναυτιλίας σήμερα

Υφυπουργείο ναυτιλίας σήμερα

Μετά τα γεγονότα Μαρτίου και τα ισχυρά πλήγματα που δέχθηκαν οι πλέον παραγωγικοί τομείς της κυπριακής οικονομίας είναι επιτακτική ανάγκη όχι απλά να προστατευθούν οι τομείς που δεν επηρεάστηκαν αλλά να ενδυναμωθούν. Υπάρχει ανάγκη η κυβέρνηση και οι αρμόδιοι φορείς να εγκύψουν επί των παραγωγικών τομέων της οικονομίας ώστε να τους δώσουν ακόμα περισσότερα εφόδια για να αντεπεξέλθουν τόσο στο δύσκολο περιβάλλον που δημιουργήθηκε όσο και στον εξωτερικό ανταγωνισμό που καραδοκεί.

Ένας από αυτούς τους τομείς είναι και η εμπορική ναυτιλία. Την συνεισφορά της ναυτιλίας στην Κύπρο αναγνώρισε και η ίδια η τρόικα. Πρόκειται για ένα σημαντικό αρωγό της κυπριακής οικονομίας ο οποίος έχει όλα τα φόντα να κερδίσει ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο (10ος μεγαλύτερος στόλος παγκόσμιο, 3ος μεγαλύτερος στην ΕΕ).

Παράλληλα, για να παραμείνουν στην Κύπρου μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες πλοιοδιαχείρισης στον κόσμο χρειάζονται νέα κίνητρα, άμεση εξυπηρέτηση και στήριξη. Το ίδιο ισχύει και για εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε συναφείς τομείς όπως ναυτασφαλιστικές, ναυλομεσιτικές κι άλλες.

Κυριότερο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση είναι η υλοποίηση της εξαγγελίας του Προέδρου της Δημοκρατίας Νίκου Αναστασιάδη για δημιουργία υφυπουργείου ναυτιλίας.

Ένας κυβερνητικός φορέας που θα εντρίβει στον τομέα ναυτιλία και μόνο είναι ικανός να αποφέρει πολύ καλύτερα αποτελέσματα παρά ένα τμήμα που υπάγεται στο υπουργείο Συγκοινωνιών(!). Θεωρούμε πως οι όποιοι νομικοί σκόπελοι μπορούν να υπερπηδηθούν ενώ και η στελέχωση του τμήματος μπορεί να γίνει με μετάθεση δημόσιων υπαλλήλων από άλλες υπηρεσίες με άμεση εφαρμογή του θεσμού (για κάποιους περιβόητου) της εναλλαξιμότητας.

Κρούουμε των κώδωνα του κινδύνου προς το Προεδρικό σχετικά με πληροφορίες που λαμβάνουμε και οι οποίες θέλουν τη δημιουργία του υφυπουργείου να μην προχωρά λόγω συγκρουόμενων συμφερόντων μεταξύ των συγκυβερνώντων κομμάτων.

Αν κάτι τέτοιο ισχύει, σημαίνει πως όχι μόνο δεν υπάρχουν σημάδια αλλαγής της κομματικής νοοτροπίας αλλά ακόμα και τώρα δεν λειτουργούμε με γνώμονα το καλό της οικονομίας και της κοινωνίας ευρύτερα. Αν θέλουμε η κυπριακή σημαία να συνεχίσει να κυματίζει σε χιλιάδες πλοίο ανά το παγκόσμιο και να αυξήσει την παρουσία της τότε η δημιουργία υφυπουργείου Ναυτιλίας είναι εκ των ων ουκ άνευ.
 

Δειτε Επισης

Ενοικιοστάσιο: Προβλήματα και στρεβλώσεις του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου
Εργασία και εμμηνόπαυση: Ώρα για πράξεις και όχι ετικέτες
Η σημασία της ασφάλειας των τροφίμων από το αγρόκτημα στο πιάτο: Κατανοώντας και αντιμετωπίζοντας τις τροφιμογενείς λοιμώξεις
Πιστεύεις ότι ξέρεις να διαχειρίζεσαι σωστά τα οικονομικά σου; Τα δεδομένα ερευνών του ΤΕΠΑΚ δείχνουν το αντίθετο
Η παγκόσμια οικονομία υπό πολιορκία-Μια κριτική ανάλυση των προβλέψεων του ΔΝΤ και της παγίδας των δασμών
Πώς το ψηφιακό ευρώ θα επηρεάσει τον παραδοσιακό ρόλο των ενδιάμεσων φορέων
Η ενεργειακή μετάβαση της Κύπρου: Προκλήσεις και αναγκαίες λύσεις για τις ΑΠΕ
Ψηφιακό χρήμα-Η στρατηγική ευκαιρία της Κύπρου να ηγηθεί
Γιατί οι επιχειρησιακές λειτουργίες είναι ζωτικής σημασίας (και πώς συνδέονται με τα οικονομικά & μάρκετινγκ)
Η Κύπρος επενδύει στην οικονομική διπλωματία για την ενίσχυση του διεθνούς της προφίλ