Υφυπουργείο ναυτιλίας σήμερα

Υφυπουργείο ναυτιλίας σήμερα

Μετά τα γεγονότα Μαρτίου και τα ισχυρά πλήγματα που δέχθηκαν οι πλέον παραγωγικοί τομείς της κυπριακής οικονομίας είναι επιτακτική ανάγκη όχι απλά να προστατευθούν οι τομείς που δεν επηρεάστηκαν αλλά να ενδυναμωθούν. Υπάρχει ανάγκη η κυβέρνηση και οι αρμόδιοι φορείς να εγκύψουν επί των παραγωγικών τομέων της οικονομίας ώστε να τους δώσουν ακόμα περισσότερα εφόδια για να αντεπεξέλθουν τόσο στο δύσκολο περιβάλλον που δημιουργήθηκε όσο και στον εξωτερικό ανταγωνισμό που καραδοκεί.

Ένας από αυτούς τους τομείς είναι και η εμπορική ναυτιλία. Την συνεισφορά της ναυτιλίας στην Κύπρο αναγνώρισε και η ίδια η τρόικα. Πρόκειται για ένα σημαντικό αρωγό της κυπριακής οικονομίας ο οποίος έχει όλα τα φόντα να κερδίσει ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο (10ος μεγαλύτερος στόλος παγκόσμιο, 3ος μεγαλύτερος στην ΕΕ).

Παράλληλα, για να παραμείνουν στην Κύπρου μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες πλοιοδιαχείρισης στον κόσμο χρειάζονται νέα κίνητρα, άμεση εξυπηρέτηση και στήριξη. Το ίδιο ισχύει και για εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε συναφείς τομείς όπως ναυτασφαλιστικές, ναυλομεσιτικές κι άλλες.

Κυριότερο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση είναι η υλοποίηση της εξαγγελίας του Προέδρου της Δημοκρατίας Νίκου Αναστασιάδη για δημιουργία υφυπουργείου ναυτιλίας.

Ένας κυβερνητικός φορέας που θα εντρίβει στον τομέα ναυτιλία και μόνο είναι ικανός να αποφέρει πολύ καλύτερα αποτελέσματα παρά ένα τμήμα που υπάγεται στο υπουργείο Συγκοινωνιών(!). Θεωρούμε πως οι όποιοι νομικοί σκόπελοι μπορούν να υπερπηδηθούν ενώ και η στελέχωση του τμήματος μπορεί να γίνει με μετάθεση δημόσιων υπαλλήλων από άλλες υπηρεσίες με άμεση εφαρμογή του θεσμού (για κάποιους περιβόητου) της εναλλαξιμότητας.

Κρούουμε των κώδωνα του κινδύνου προς το Προεδρικό σχετικά με πληροφορίες που λαμβάνουμε και οι οποίες θέλουν τη δημιουργία του υφυπουργείου να μην προχωρά λόγω συγκρουόμενων συμφερόντων μεταξύ των συγκυβερνώντων κομμάτων.

Αν κάτι τέτοιο ισχύει, σημαίνει πως όχι μόνο δεν υπάρχουν σημάδια αλλαγής της κομματικής νοοτροπίας αλλά ακόμα και τώρα δεν λειτουργούμε με γνώμονα το καλό της οικονομίας και της κοινωνίας ευρύτερα. Αν θέλουμε η κυπριακή σημαία να συνεχίσει να κυματίζει σε χιλιάδες πλοίο ανά το παγκόσμιο και να αυξήσει την παρουσία της τότε η δημιουργία υφυπουργείου Ναυτιλίας είναι εκ των ων ουκ άνευ.
 

Δειτε Επισης

Οι μειώσεις στα επιτόκια, ο μηχανισμός νομισματικής μετάδοσης και οι επιπτώσεις στην κυπριακή οικονομία
Προκλήσεις και ευκαιρίες στον τομέα ακινήτων: Ανάγκη για βιώσιμες λύσεις και συνεργασία
Γραφειοκρατία στην Κύπρο: Ένα εμπόδιο για τους πολίτες και τις επενδύσεις
Η αυστηρή προειδοποίηση του Elon Musk: Πράγματι η Αμερική οδεύει προς τη χρεοκοπία;
Ο μετασχηματιστικός ρόλος της ΤΝ στην κανονιστική συμμόρφωση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων
Παρωχημένα συστήματα και τεχνολογία αιχμής: Μπορεί το PropTech να φέρει επιτέλους την αγορά ακινήτων στο μέλλον;
Το ψηφιακό ευρώ: Ποια τα οφέλη του για εσάς;
Η άνοδος των βιώσιμων επενδύσεων: Οι προκλήσεις του ESG και των πράσινων ομολόγων για έναν επενδυτή
Καλό είναι κάποιοι να αρχίσουν να ξεχνάνε την ηλεκτροκίνηση
Έχει ο άνθρωπος νοημοσύνη να βάλει χαλινάρια στην AI πριν να είναι αργά;