ACCA: Το διεθνές εμπόριο είναι και για τις ΜμΕ

Σύμφωνα με τον ΑCCA, μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κυβερνήσεις και οι επιχειρηματίες είναι η αποτυχία πολλών μικρών/μικρομεσαίων επιχειρήσεων να αναπτύξουν διεθνείς δραστηριότητες. Το γεγονός αυτό ήταν και η αφορμή για τη δημοσίευση μελέτης όπου περιγράφονται τα κύρια μέτρα που μπορούν να οδηγήσουν τις εταιρείες στην επιτυχία.
 
Στο Παγκόσμιο Συνέδριο του ACCA για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχει τεθεί το θέμα για τις προοπτικές των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στις διεθνείς αγορές και έχουν δοθεί συστάσεις για να ενισχυθεί η παρουσία τους στο διεθνές εμπόριο.
 
Οι κυβερνήσεις καλούνται να αναγνωρίζουν ότι η διεθνοποίηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων δεν αφορά μόνο τις εξαγωγές αλλά έχει και άλλες μορφές όπως οι εισαγωγές, οι ξένες επενδύσεις, οι διεθνές υπεργολαβίες και η τεχνική συνεργασία. Όλα τα πιο πάνω θα πρέπει να αντικατοπτρίζονται στην πολιτική των κυβερνήσεων για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αλλά και στα επαγγελματικά δίκτυα στήριξης.
 
Οι κυβερνήσεις, οι διεθνείς οργανισμοί και οι επαγγελματικοί σύνδεσμοι θα πρέπει να εργάζονται στο να αποκτήσουν καλύτερη κατανόηση για τον ρόλο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στις διεθνείς αλυσίδες ανεφοδιασμού και να τις ενθαρρύνουν προς αυτή την κατεύθυνση.
 
Επιπλέον, στη μελέτη καλούνται οι κυβερνήσεις να συνεργαστούν για να αρθούν οι περιορισμοί στις διασυνοριακές συναλλαγές, ούτως ώστε οι μικρομεσαίες εταιρείες να αποκτήσουν πρόσβαση στις διεθνείς αγορές. Οι πολιτικές πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Κοινότητας της Καραϊβικής, της Ένωσης Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας και της Νοτιοαφρικανική Αναπτυξιακή Κοινότητα θα πρέπει γίνουν το όχημα που θα επιτρέψει στις ΜΜΕ να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στις ευρύτερες αγορές.
 
Η έρευνα δείχνει ότι τα εξειδικευμένα τραπεζικά προϊόντα εξαγωγών χρησιμοποιούνται ελάχιστα από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, πιθανόν επειδή δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους και λόγω του ότι οι τράπεζες δεν είναι πάντα καλές στο να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με εξειδικευμένα προϊόντα σε όλους τους διευθυντές και τμήματα. Για αυτό το λόγο οι κυβερνήσεις και οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί πρέπει να διασφαλίσουν ότι προσφέρονται χρηματοοικονομικά προϊόντα για τις εξαγωγές που να είναι οικονομικά αλλά και προσαρμοσμένα στις ανάγκες των επιχειρήσεων.
 
Όμως πριν να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους οι εταιρείες στο εξωτερικό θα πρέπει πρώτα οι κυβερνήσεις να κατανοήσουν πώς οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αναπτύσσονται στην εγχώρια αγορά. Ακόμα μια ανάγκη είναι αυτοί που χαράσσουν πολιτική μαζί με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να εργαστούν μαζί σε δίκτυα ή ομάδες με στόχο να αντλήσουν τους κατάλληλους πόρους, τεχνογνωσία και εμπειρία για να εκμεταλλευτούν και να αναπτύξουν τις διεθνείς ευκαιρίες.
 
Ο Μark Gold, Πρόεδρος του Παγκόσμιου Φόρουμ του ACCA για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις είπε: «Ενώ υπάρχει μια κοινή λανθασμένη αντίληψη ότι το διεθνές εμπόριο είναι αποκλειστικά για τις μεγάλες επιχειρήσεις, η πραγματικότητα είναι ότι πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν πετύχει και σε διεθνείς δραστηριότητες. Παρόλα αυτά, πολλές επιχειρήσεις νιώθουν απομονωμένες από τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι εξαγωγές και εισαγωγές. Αυτός είναι και ο λόγος που δημοσιεύουμε τη συγκεκριμένη μελέτη καλώντας τις κυβερνήσεις, αυτούς που χαράσσουν πολιτική, τους χρηματοοικονομικούς οργανισμούς και τους συμβούλους να βοηθήσουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να θέσουν ψηλότερους στόχους σε διεθνές επίπεδο».
 
 

Δειτε Επισης

H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
ΚΕΟ: Μοιράζει μέρισμα συνολικού ύψους €1,7 εκ. στους μετόχους της
Χρ. Καποδίστριας & Υιοί Λτδ: Ταξίδι στη Μεγάλη Βρετανία για 17 επαγγελματίες του δικτύου Castrol Service
Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες
Τα υβριδικά αυξάνονται, τα βενζινοκίνητα μειώνονται, αλλά η ηλεκτροκίνηση δεν στροφάρει-Οι top σε εγγραφές μάρκες
Στο 1,6% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός-Αυξημένος ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή
Καύσιμα: Έρευνα για διαφορετική τιμολόγηση μεταξύ επαρχιών ζητεί ο Σύνδεσμος Καταναλωτών
Kings Avenue Mall: Έντεκα χρόνια επιτυχιών και καινοτομίας-Οι εκδηλώσεις και εκπλήξεις για την σημαντική επέτειο
Lidl Κύπρου: Δυνατότητα σε πέντε τυχερούς να κερδίσουν εκπτωτικά κουπόνια €6.000 μέσω του Lidl Plus