ACCA: Το διεθνές εμπόριο είναι και για τις ΜμΕ

Σύμφωνα με τον ΑCCA, μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κυβερνήσεις και οι επιχειρηματίες είναι η αποτυχία πολλών μικρών/μικρομεσαίων επιχειρήσεων να αναπτύξουν διεθνείς δραστηριότητες. Το γεγονός αυτό ήταν και η αφορμή για τη δημοσίευση μελέτης όπου περιγράφονται τα κύρια μέτρα που μπορούν να οδηγήσουν τις εταιρείες στην επιτυχία.
 
Στο Παγκόσμιο Συνέδριο του ACCA για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχει τεθεί το θέμα για τις προοπτικές των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στις διεθνείς αγορές και έχουν δοθεί συστάσεις για να ενισχυθεί η παρουσία τους στο διεθνές εμπόριο.
 
Οι κυβερνήσεις καλούνται να αναγνωρίζουν ότι η διεθνοποίηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων δεν αφορά μόνο τις εξαγωγές αλλά έχει και άλλες μορφές όπως οι εισαγωγές, οι ξένες επενδύσεις, οι διεθνές υπεργολαβίες και η τεχνική συνεργασία. Όλα τα πιο πάνω θα πρέπει να αντικατοπτρίζονται στην πολιτική των κυβερνήσεων για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αλλά και στα επαγγελματικά δίκτυα στήριξης.
 
Οι κυβερνήσεις, οι διεθνείς οργανισμοί και οι επαγγελματικοί σύνδεσμοι θα πρέπει να εργάζονται στο να αποκτήσουν καλύτερη κατανόηση για τον ρόλο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στις διεθνείς αλυσίδες ανεφοδιασμού και να τις ενθαρρύνουν προς αυτή την κατεύθυνση.
 
Επιπλέον, στη μελέτη καλούνται οι κυβερνήσεις να συνεργαστούν για να αρθούν οι περιορισμοί στις διασυνοριακές συναλλαγές, ούτως ώστε οι μικρομεσαίες εταιρείες να αποκτήσουν πρόσβαση στις διεθνείς αγορές. Οι πολιτικές πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Κοινότητας της Καραϊβικής, της Ένωσης Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας και της Νοτιοαφρικανική Αναπτυξιακή Κοινότητα θα πρέπει γίνουν το όχημα που θα επιτρέψει στις ΜΜΕ να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στις ευρύτερες αγορές.
 
Η έρευνα δείχνει ότι τα εξειδικευμένα τραπεζικά προϊόντα εξαγωγών χρησιμοποιούνται ελάχιστα από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, πιθανόν επειδή δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους και λόγω του ότι οι τράπεζες δεν είναι πάντα καλές στο να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με εξειδικευμένα προϊόντα σε όλους τους διευθυντές και τμήματα. Για αυτό το λόγο οι κυβερνήσεις και οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί πρέπει να διασφαλίσουν ότι προσφέρονται χρηματοοικονομικά προϊόντα για τις εξαγωγές που να είναι οικονομικά αλλά και προσαρμοσμένα στις ανάγκες των επιχειρήσεων.
 
Όμως πριν να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους οι εταιρείες στο εξωτερικό θα πρέπει πρώτα οι κυβερνήσεις να κατανοήσουν πώς οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αναπτύσσονται στην εγχώρια αγορά. Ακόμα μια ανάγκη είναι αυτοί που χαράσσουν πολιτική μαζί με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να εργαστούν μαζί σε δίκτυα ή ομάδες με στόχο να αντλήσουν τους κατάλληλους πόρους, τεχνογνωσία και εμπειρία για να εκμεταλλευτούν και να αναπτύξουν τις διεθνείς ευκαιρίες.
 
Ο Μark Gold, Πρόεδρος του Παγκόσμιου Φόρουμ του ACCA για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις είπε: «Ενώ υπάρχει μια κοινή λανθασμένη αντίληψη ότι το διεθνές εμπόριο είναι αποκλειστικά για τις μεγάλες επιχειρήσεις, η πραγματικότητα είναι ότι πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν πετύχει και σε διεθνείς δραστηριότητες. Παρόλα αυτά, πολλές επιχειρήσεις νιώθουν απομονωμένες από τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι εξαγωγές και εισαγωγές. Αυτός είναι και ο λόγος που δημοσιεύουμε τη συγκεκριμένη μελέτη καλώντας τις κυβερνήσεις, αυτούς που χαράσσουν πολιτική, τους χρηματοοικονομικούς οργανισμούς και τους συμβούλους να βοηθήσουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να θέσουν ψηλότερους στόχους σε διεθνές επίπεδο».
 
 

Δειτε Επισης

Σταύρος Σταύρου: Καθοδόν για την Κύπρο αριθμός εταιρειών από την Ινδία-Νέο κεφάλαιο στις επενδυτικές σχέσεις
Ενισχύθηκε το πλαίσιο κατά ξεπλύματος χρήματος στην Κύπρο-Η νέα έκθεση της Moneyval
Οριακή άνοδος του δείκτη τιμών καταναλωτή τον Μάιο-Πού καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες αυξήσεις
Γιώργος Σταύρου: Ο τομέας της out-of-home διαφήμισης στην Κύπρο και τα 25 χρόνια διαδρομής της Superad
Το «ταμείο» στις επενδυτικές σχέσεις Κύπρου και Ινδίας…Κάθοδος εταιρειών, νέες υπηρεσίες και μνημόνια συνεργασίας
Ανακοίνωσε... Beautyline η Wolt-Ισχυροποιεί περαιτέρω την παρουσία της στην αναπτυσσόμενη αγορά ομορφιάς
Δώδεκα χρόνια στρατηγικής προόδου για το οικοσύστημα επενδυτικών ταμείων της Κύπρου
Δημήτρης Σπαρσής: Το ενδιαφέρον, το στοίχημα και ο διττός στόχος του brain gain-Εγχείρημα με καθολική επικέντρωση
Έρχονται και άλλες...Τεράστιο και αυξανόμενο το ενδιαφέρον ινδικών εταιρείων για παρουσία στην Κύπρο
Shri Manish: To μνημόνιο συνεργασίας Eurobank με ICC, το MoU του NSE IX με ΧΑΚ και η έδρα ινδικών σπουδών ICCR στο Παν. Λευκωσίας