Έφορος Εταιρειών: Πρακτικές εισηγήσεις βελτίωσης

Πρόσφατα από αυτή τη στήλη επιδιώξαμε να θίξουμε τα κακώς έχοντα στη νευραλγική υπηρεσία του Εφόρου Εταιρειών. Μια υπηρεσία η οποία αποτελεί την πρώτη επαφή των ξένων επενδυτών με την κυπριακή πραγματικότητα.

Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, απαρχαιωμένες πρακτικές και έλλειψη οργάνωσης δημιουργούν μια εικόνα όχι απλώς απαράδεκτη αλλά και εγκληματική, τη στιγμή που οι βλέψεις από τον κλάδο της παροχής υπηρεσιών είναι τόσο μεγάλες.

Δικός μας στόχος δεν είναι απλά να ασκήσουμε κριτική αλλά να πιέσουμε την κατάσταση για να δούμε ουσιαστικές αλλαγές. Το κλειδί βρίσκεται στην κατανόηση του καταλυτικού έργου που έχει να διαδραματίσει το γραφείο αυτό, είτε από τον νυν έφορο εταιρειών είτε από όποιον τον αντικαταστήσει.   

Πρέπει επιτέλους να γίνει κατανοητό ότι ο Έφορος Εταιρειών είναι στην ουσία ένα γραφείο εξυπηρέτησης πελατών και ως τέτοιο πρέπει να λειτουργεί, εξυπηρετώντας στο μέγιστο βαθμό επιχειρηματίες και επενδυτές, χάρη στους οποίους θα πάρει και πάλι μπρος η κυπριακή οικονομία.  

Στα πλαίσια μιας εποικοδομητικής κριτικής υπάρχουν και διάφορες εισηγήσεις, οι οποίες αν υιοθετηθούν θα αναβαθμίσουν σημαντικά την υπηρεσία του εφόρου εταιρειών, κάνοντας την Κύπρο περισσότερο ανταγωνιστική ως επιχειρηματικό κέντρο.
 Μερικές εισηγήσεις είναι οι εξής:
•    Υιοθέτηση ηλεκτρονικής υπογραφής για την έκδοση πιστοποιητικών και πιστοποιημένων αντιγράφων.
•    Χρησιμοποίηση πρότυπων εγγράφων για την εγγραφή εταιρείας (καταστατικό και ιδρυτικό).
•    Απλοποίηση των εντύπων και των αντίστοιχων ηλεκτρονικών αιτήσεων.
•    Η κάθε εταιρεία να έχει την επιλογή αν επιθυμεί να διαχειρίζεται τα στοιχεία της μόνο ηλεκτρονικά. Σταδιακά θα μπορεί να καταργηθεί η δυνατότητα υποβολής αλλαγών με χρήση χαρτιού.
•    Τυποποίηση των στοιχείων και πληροφοριών που χρησιμοποιούνται στη συμπλήρωση διαφόρων εγγράφων και εντύπων (διευθύνσεις, κλπ)
•    Μείωση του κόστους παροχής των ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Παροχή υπηρεσιών και πληροφοριών χωρίς κόστος.
•    Ενημέρωση της βάσης δεδομένων βάση των τελευταίων στοιχείων και εξελίξεων, ώστε η πληροφορία που παρέχεται στο κοινό να είναι ορθή και επίκαιρη.
•    Αναβάθμιση της τεχνικής υποδομής για καλύτερη εξυπηρέτηση των χρηστών των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

Σίγουρα πολλά αν όχι όλα από τα πιο πάνω απαιτούν αλλαγές στη νομοθεσία και κανονιστικό πλαίσιο, ωστόσο είναι στο χέρι του ίδιου του Εφόρου να τα προωθήσει από τη στιγμή που η Κύπρος ποντάρει τόσο πολύ στις υπηρεσίες της και στην αναβάθμιση της ως κέντρο παροχής υπηρεσιών. Είναι πράγματα τόσο απλά και όμως τόσο καθοριστικά, που μας κρατάνε πίσω από τις ανταγωνιστικές μας χώρες.
 

Δειτε Επισης

Άρθρο του CEO της Eurobank Φωκίωνα Καραβία: Ινδία, ένας στρατηγικός εταίρος για την Ελλάδα και την Κύπρο
Πώς η αδράνεια (inertia) προστατεύει το ηλεκτρικό σύστημα
Η αναθεώρηση των δημόσιων συμβάσεων: Επιτακτική ανάγκη για τον κατασκευαστικό κλάδο και την οικονομία
Η δασμολογική απειλή του Τράμπ: Ο χάλυβας, ο προστατευτισμός και ο βαθύτερος παγκόσμιος εμπορικός πόλεμος
Αγροφωτοβολταϊκά: Η απάντηση των γεωργών στην ξηρασία και την ενεργειακή κρίση
Επιστημονική εκπροσώπηση στο Δ.Σ. του ΟΑΥ: Προϋπόθεση για μία σύγχρονη και τεκμηριωμένη πολιτική υγείας
Το λογισμικό που «κάθεται» και γιατί η επένδυσή σας δεν αποδίδει
Προστατεύοντας το εθνικό μας προϊόν με διαφάνεια και υπευθυνότητα
Τεχνικό χρέος (Tech debt) στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού: Διαχείριση και πρόληψη οι σύμμαχοι της μετάβασης
Οι προοπτικές της αγοράς ακινήτων της Λευκωσίας το 2025