Powered by

Οι Σαούντ ετοιμάζουν ένα «χρυσό» μετρό στο Ριάντ

Στα τέλη του 2019 θα είναι έτοιμο ένα από τα μεγαλύτερα υπόγεια σιδηροδρομικά δίκτυα του κόσμου, το Μετρό του Ριάντ, της πρωτεύουσας της Σαουδικής Αραβίας. 
 
Το μετρό, που θα διαθέτει έξι υπέργειες ή υπόγειες γραμμές συνολικού μήκους 176 χλμ., θα κοστίσει 17 δισ. ευρώ - σχεδόν το εν τρίτο του αμυντικού προϋπολογισμού της αραβικής χώρας. Το φιλόδοξο σχέδιο αναμένεται να λύσει το πρόβλημα κυκλοφοριακής συμφόρησης που επικρατεί καθημερινά στο Ριάντ, οι κάτοικοι της οποίας σπαταλούν κατά μέσο όρο 1 ώρα και 54 λεπτά καθημερινά μέσα στην κίνηση, οδηγώντας με μια μέση ταχύτητα της τάξεως των 27 χλμ/ώρα στους δρόμους της σαουδαραβικής πρωτεύουσας. 
 
Η κατασκευή του υπερσύγχρονου υπόγειου σιδηροδρόμου θα ξεκινήσει τους πρώτους μήνες του 2014, οπότε και θα αρχίσει να χτίζεται ο κεντρικός σταθμός του, το Καφντ, ένα φουτουριστικό κτίριο έκτασης μεγαλύτερης από 20.000 τετραγωνικά μέτρα κι απίστευτης χλιδής, με επίχρυσους τοίχους και ταβάνια, εμπνεύσεως της διάσημης Ιρακινής αρχιτέκτονος Ζάχα Χαντίντ.
 
Το μετρό του Ριάντ έχει «σπάσει» σε τρία μεγάλα συμβόλαια που μοιράστηκαν σε ισάριθμες κοινοπραξίες: το μεγαλύτερο συμβόλαιο ανατέθηκε από κοινού στις εταιρείες Bechtel, τη σαουδαραβική Almabani, τη λιβανέζικη CCC και τη γερμανική Siemens κι αφορά στην κατασκευή δύο από τις μεγαλύτερες γραμμές του μετρό. Το δεύτερο συμβόλαιο αφορά σε τρεις γραμμές και το κέρδισε το κοινοπρακτικό σχήμα με επικεφαλής την ισπανική FCC και μέλη τη νοτιοκορεατική Samsung, τη σαουδαραβική Freyssinet Arabia και τη γαλλική Alstom, ενώ το τρίτο συμβόλαιο, που αφορά την κατασκευή της γραμμής 3, της μεγαλύτερης από τις έξι του νέου μετρό, ανέλαβε να το εκτελέσει η κοινοπραξία της ιταλικής Salini - Impregilo, Ansaldo (Ιταλία), Bombardier (Καναδάς), Larsen & Tourbo (Ινδία), Nesma (Σαουδική Αραβία).
 
Όπως τονίζει ο Ιμπραχίμ μπιν Μοχάμεντ αλ Σουλτάν, πρόεδρος της εταιρείας Arriyadh Development Authority (ADA) που έχει αναλάβει την κατασκευή του μεγαλόπνοου σχεδίου, «πρόκειται για ένα έργο ζωής που θα βελτιώσει κατά πολύ την ποιότητα ζωής των περίπου πέντε εκατομμυρίων κατοίκων του Ριάντ».
 
Ωστόσο, πολλά ξένα ΜΜΕ μιλούν για μια ακόμη κίνηση του περιβάλλοντος του 89χρονου βασιλιά Αμπντάλα της Σαουδικής Αραβίας να μετριάσει με τον τρόπο αυτό την κοινωνική δυσαρέσκεια που εκδηλώνεται πλέον όλο και πιο συχνά, μετά και το κύμα διαδηλώσεων που ξέσπασε στην Μέση Ανατολή το 2011 στο πλαίσιο της Αραβικής Άνοιξης. 
«Το νέο μετρό σχεδιάστηκε έτσι ώστε όχι μόνο να βελτιώσει την καθημερινότητα των κατοίκων, αλλά να συνδράμει σε ένα κλίμα ευρύτερης κοινωνικής αλλαγής. Θα χρησίμευε ως ένα μεγάλο βήμα μπροστά προκειμένου να υπάρξει πρόοδος σε μια χώρα που κυριαρχείται από υπερσυντηρητικές απόψεις, όπου οι γυναίκες απαγορεύεται να οδηγούνε και πρέπει να καλύπτουν τα πρόσωπα τους όπου κι αν πάνε», καταλήγει το γερμανικό περιοδικό Spiegel. 
 
Πηγή: www.tovima.gr
 
 
 

Δειτε Επισης

Στο 100% του ΑΕΠ το βρετανικό δημόσιο χρέος-Για πρώτη φορά από τη δεκαετία ‘60
Bundesbank: Προειδοποιεί για συρρίκνωση της γερμανικής οικονομίας το τρέχον τρίμηνο
Brexit: Ο «έντονος και συνεχιζόμενος αποπνικτικός αντίκτυπος» στη βρετανική οικονομία
Σταθερά στο 50% τα επιτόκια στη Τουρκία-Για έκτο συνεχόμενο μήνα
Αμετάβλητο στο 5% το επιτόκιο της Τράπεζας της Αγγλίας-Πάνω από το στόχο του 2% ο πληθωρισμός
Πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία-Σκιά στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου
Πάουελ: Αφήνει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα μετά τη μεγάλη περικοπή επιτοκίων
Απειλή για shutdown στις ΗΠΑ-Η Βουλή δεν παρατείνει τον προϋπολογισμό για έξι μήνες
Fed: Μείωσε τα επιτόκια κατά 50 μονάδες βάσης μετά από τέσσερα χρόνια
Η Tupperware ξεκίνησε διαδικασία πτώχευσης-Εδώ και χρόνια η οικονομική κατάσταση της επιχείρησης είχε επηρεαστεί