IT: Γιατί οι τράπεζες δεν κάνουν outsource;
08:11 - 01 Αυγούστου 2013
Όταν το τμήμα ΙΤ αποτελεί το 10% του προσωπικού μιας εταιρείας και δη τράπεζας, είναι το λιγότερο παράλογο!
Στις μέρες μας που ειδικά οι τράπεζες, προσαρμοζόμενες με τα «θέλω», τα «πρέπει» και τα «μην» της Τρόικας, βρίσκονται αντιμέτωπες με σχέδια εθελούσιας εξόδου λόγω αποκοπών και περικοπών, είναι το λιγότερο παράδοξο να εργοδοτούν τόσο μεγάλο αριθμό ατόμων σε ένα τμήμα που δεν είναι καν ο κύριος πυρήνας εργασίας τους.
Η Τράπεζα Κύπρου, από μόνη της, εργοδοτεί σήμερα στο Τμήμα ΙΤ, περίπου, 168 άτομα και η Λαϊκή περίπου 170. Συνολικά και οι δύο, μετά που εισήλθαν εις… σάρκαν μίαν, αγγίζουν τα 338 άτομα, περίπου, στο συγκεκριμένο τμήμα. Η δουλειά των εργαζομένων των δυο τμημάτων, αλλά και οι ίδιοι, μπορεί να είναι άριστοι. Δεν παύουν, όμως, να είναι πολλοί για ένα και μόνο τμήμα.
Αλήθεια, πόσα χρήματα θα εξοικονομούνταν και πόσο καλύτερα και σωστά θα γινόταν η δουλειά, αν το συγκεκριμένο τμήμα δινόταν σε υπηρεσία outsource; Ο πυρήνας του έργου της τράπεζας και συγκεκριμένα της σημερινής Τράπεζας Κύπρου, μετά τη συνένωση των δύο, αφορά επιχειρηματικές τραπεζικές εργασίες και όχι συστήματα πληροφορικής. Υπάρχουν εταιρείες ειδικές για το σκοπό αυτό.
Είναι γεγονός ότι στο πρόσφατο παρελθόν η προσπάθεια μιας κυπριακής τράπεζας να κάνει outsource μέρος του συστήματος των ATM της βρέθηκε ενώπιον αντιδράσεων των συντεχνιών, με αποτέλεσμα να ναυαγήσει πριν καν ξεκινήσει. Αυτό είναι ένα mentality που επιβάλλεται να αλλάξει. Γιατί πρέπει να εμμένουμε σε συστήματα αναποτελεσματικά; Η τράπεζα μπορεί κάλλιστα να αποφορτιστεί από ένα έργο που δεν είναι της αρμοδιότητάς της και να επικεντρωθεί στο δικό της core business, στους δικούς της στόχους.
Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τη νέα τράπεζα, σε τέτοια περίπτωση, θα ήταν τεράστιο και θα παρείχε πολλά οφέλη, αν το κομμάτι ΙΤ αναλάμβανε εταιρεία του τομέα. Αυτό ισχύει, βέβαια, και για άλλες επιχειρήσεις. Παραδείγματα του εξωτερικού αποδεικνύουν κάθε μέρα ότι οι outsource υπηρεσίες μόνο θετικά αποτελέσματα μπορούν να φέρουν.
Συγκεκριμένα, στα θετικά του outsourcing περιλαμβάνονται:
• Η μείωση του κόστους μιας επιχείρησης.
• Η αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών της.
• Η ταχύτητα της διεκπεραίωσης των εργασιών.
Στην Αμερική, για παράδειγμα, υπάρχουν επιχειρήσεις που δίνουν και το 100% των υπηρεσιών τους σε υπηρεσίες outsource, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τη δραστική μείωση του κόστους. Η Κύπρος, όμως, βρίσκεται ακόμα σε νηπιακό στάδιο, αφού η αξιοποίηση του τομέα κυμαίνεται μόλις στο 5%. Το θετικό είναι ότι ολοένα και περισσότερες εταιρείες αντιλαμβάνονται τη σημασία του και στρέφονται σ’ αυτό.
Και καλά κάνουν! Το γεγονός και μόνο ότι η Κύπρος δεν είναι παρά μια σταλιά τόπος αποτελεί ένα βασικό λόγο για να στραφεί κανείς σε υπηρεσίες outsource, καθώς οι εταιρείες είναι μικρές, για να τα κάνουν όλα μόνες τους.