Blackberry: Μια εταιρεία που βουλιάζει
09:39 - 03 Ιουλίου 2013
Απογοητευτικά ήταν τα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου που ανακοίνωσε η BlackBerry, καταγράφοντας ζημιές $ 84 εκ.
Αυτό παρά τα έσοδα της τάξης των $3,1 δισ., που σημείωσαν αύξηση 15% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Η BlackBerry είπε ότι δεν είναι σε θέση να προβλέψει τη μελλοντική απόδοση, αλλά αναμένει να χάσει ξανά χρήματα στο δεύτερο τρίμηνο. Η τιμή της αντέδρασε με πτώση άνω του 25%.
Τα κέρδη είναι χρήσιμα κυρίως ως μια πρώτη ματιά στις επιδόσεις του BlackBerry 10, του λειτουργικού συστήματος για smartphone που η εταιρεία λάνσαρε νωρίτερα φέτος. Το BlackBerry 10 μπορεί να είναι η τελευταία σοβαρή προσπάθεια της εταιρείας να αποκαταστήσει τη σχέση της με τους καταναλωτές και κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις των κριτικών. Ωστόσο πήρε στην BlackBerry "έναν αιώνα" να βγάλει το λογισμικό στην αγορά, κάτι που μπορεί να της κόστισε ακριβά. Η εταιρεία πούλησε 2,7 εκατομμύρια συσκευές BlackBerry 10 στο τρίμηνο, το πρώτο πλήρες τρίμηνο που τίθενται προς πώληση. (Στο ίδιο διάστημα η Apple πούλησε 37 εκατομμύρια iPhones). Ενώ οι συσκευές που τρέχουν το νέο λογισμικό αντιστοιχούν στο 40% των πωλήσεων του BlackBerry, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχασε 4 εκατομμύρια χρήστες αυτούς τους τρεις μήνες.
Η BlackBerry εγκαταλείπει την μόλις δύο χρονών ταμπλέτα της, το PlayBook, αφού πούλησε μόνο 100.000 από αυτές στη διάρκεια του τριμήνου. Ο Thorsten Heins, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε ότι δεν θα ενσωματωθεί στην ταμπλέτα μια έκδοση του νέου λειτουργικού συστήματος, γιατί απλά δεν είναι αρκετά καλή για να αξίζει περαιτέρω ενέργεια και τους πόρους. (Οι κριτικοί έχουν πει λίγο πολύ το ίδιο πράγμα από όταν βγήκε στο εμπόριο) Η ανακοίνωση κατέστησε την BlackBerry τη δεύτερη εταιρεία που εγκατέλειψε τις ταμπλέτες την προηγούμενη εβδομάδα. Η Barnes & Noble ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα σταματήσει να κατασκευάζει Nooks.
Τα αποτελέσματα της BlackBerry ήταν επαρκώς δυσάρεστα ώστε ο Francisco Jeronimo, διευθυντής ερευνών της ευρωπαϊκής αγοράς συσκευών κινητής για λογαριασμό της IDC, να γράψει στο Twitter ότι η εταιρεία θα πρέπει να εγκαταλείψει γενικά την πώληση προϊόντων.
«Η BlackBerry πρέπει να επικεντρωθεί στο τμήμα των επιχειρήσεων. Δεν είναι πλέον σημαντικός παίκτης στην αγορά συσκευών, ούτε ένα καθιερωμένο εμπορικό σήμα και δεν θα είναι ποτέ», έγραψε ο Jeronimo.
Πηγή:capital.gr