Powered by

McDonald’s: Ανησυχίες από προκλήσεις και κρίση

Το δεύτερο εξάμηνο του έτους αναμένεται να είναι πολύ δύσκολο για την αμερικανική εταιρεία McDonalds (MCD), σύμφωνα με προειδοποιήσεις της, παρά την αύξηση του 1% που σημείωσαν οι παγκόσμιες πωλήσεις στα καταστήματά της από τις αρχές του εξαμήνου. 
 
Όπως τονίζεται στο Business Week, η αλυσίδα προσπάθησε να προσελκύσει τους καταναλωτές με ακόμα φθηνότερο φαγητό. Ανάμεσα στα προβλήματα που επισημάνθηκαν στο δεύτερο τρίμηνο ήταν η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, ενώ υπάρχουν τέσσερα σημεία που προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία στην εταιρεία για τις μελλοντικές της κινήσεις.
 
Πρόκληση για όλες τις εταιρείες πρόχειρου φαγητού στον κόσμο: Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Don Thompson, η μεγάλη αλυσίδα, που κυριαρχεί σε επτά από τις έντεκα κορυφαίες αγορές, κερδίζει μερίδια αγοράς, ακόμη και αν οι πωλήσεις γενικότερα συρρικνώνονται, αλλά η εξασφάλιση μεγαλύτερων μεριδίων αγοράς εξακολουθεί να είναι δύσκολη.
 
Υπό την πίεση του κόστους: Η οικονομική ανεκτικότητα παραμένει σημαντικός παράγοντας για τους καταναλωτές. Στις ΗΠΑ ζητούν τη διατήρηση της αξίας του μενού, αφού αυτό του ενός δολαρίου αντιπροσωπεύει το 13 - 14% των πωλήσεων. Επιπλέον, η αλυσίδα προσπαθεί να αναπτύξει τα στοιχεία του premium μενού, ώστε να παρέχει στους πελάτες ακόμα μεγαλύτερη ποικιλία.
 
Η όρεξη για το fast food αλλάζει: Το γούστο των Αμερικανών αλλάζει συνεχώς και η McDonald 's καλείται να αντιμετωπίσει το μεγάλο ανταγωνισμό άλλων εταιρειών όπως, Chipotle Mexican Grill (CMG) και η Panera Bread (PNRA). 
 
Σύμφωνα με έρευνα, οι πωλήσεις στα αμερικάνικα εστιατόρια γρήγορης εξυπηρέτησης αυξήθηκαν 4,6% το 2012. Η McDonald 's το ονομάζει «αυξημένη ανταγωνιστική δραστηριότητα» και προχώρησε σε αγορές εκτός ΗΠΑ. Σε άλλες χώρες, όπου παρατηρήθηκε άνοδος σε «μη παραδοσιακούς ανταγωνιστές» όπως, καφετέριες, περίπτερα, αρτοποιεία, καθώς και έτοιμα προς κατανάλωση γεύματα στις υπεραγορές, η εταιρεία προχώρησε με ενίσχυση του μενού της, εισάγοντας κοτόπουλο και βοδινό, blueberry-ρόδι smoothies και άλλα ποτά, καθώς και ενισχυμένο πρωινό. Επιπλέον, το ήμισυ των εξωτερικών χώρων των εστιατορίων και περίπου το 60% του εσωτερικού τους χώρου ανά τον κόσμο όλο θα ανακαινιστούν.
 
Η ευρωπαϊκή οικονομία κάνει κακό στα burgers: Η οικονομική αβεβαιότητα πιέζει τα έξοδα των καταναλωτών. Συγκρίσιμες πωλήσεις της Ευρώπης ήταν μειωμένες κατά 0,1% το πρώτο τρίμηνο του περασμένου χρόνου, λόγω αρνητικών αποτελεσμάτων σε Γερμανία και Γαλλία κι η κίνηση των McDonald’s στη Γερμανία συρρικνώθηκε πολύ πιο γρήγορα από τις υπόλοιπες εταιρείες fast food. Φωτεινές αναλαμπές απαρτίζουν τα McDonald’s Ηνωμένου  Βασιλείου και Ρωσίας.
 
Πάντως, ενώ οι οικονομολόγοι αναμένουν ανάκαμψη της ευρωπαϊκής οικονομίας μέχρι το τέλος του 2013, ο Thompson προειδοποίησε ότι ίσως να απαιτείται πολύ περισσότερος χρόνος.
 
Πηγή: Bloomberg Business Week
 
 
 
 
 

Δειτε Επισης

Bundesbank: Προειδοποιεί για συρρίκνωση της γερμανικής οικονομίας το τρέχον τρίμηνο
Brexit: Ο «έντονος και συνεχιζόμενος αποπνικτικός αντίκτυπος» στη βρετανική οικονομία
Σταθερά στο 50% τα επιτόκια στη Τουρκία-Για έκτο συνεχόμενο μήνα
Αμετάβλητο στο 5% το επιτόκιο της Τράπεζας της Αγγλίας-Πάνω από το στόχο του 2% ο πληθωρισμός
Πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία-Σκιά στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου
Πάουελ: Αφήνει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα μετά τη μεγάλη περικοπή επιτοκίων
Απειλή για shutdown στις ΗΠΑ-Η Βουλή δεν παρατείνει τον προϋπολογισμό για έξι μήνες
Fed: Μείωσε τα επιτόκια κατά 50 μονάδες βάσης μετά από τέσσερα χρόνια
Η Tupperware ξεκίνησε διαδικασία πτώχευσης-Εδώ και χρόνια η οικονομική κατάσταση της επιχείρησης είχε επηρεαστεί
Σταθερός ο πληθωρισμός στη Βρετανία-Στο 2,2% τον Αύγουστο