PwC: Η κουλτούρα κλειδί για την ανταγωνιστικότητα
13:27 - 01 Ιουλίου 2013
Η PwC πιστεύει ότι η δημιουργία κουλτούρας για υψηλή απόδοση θα αποτελέσει, υπό τις νέες διαμορφούμενες συνθήκες, την ειδοποιό διαφορά για την ανταγωνιστικότητα των ασφαλιστικών εταιρειών.
Η νέα έκθεση με τίτλο «Ασφαλιστικός κλάδος 2020: Αναδεικνύοντας την αξία μέσα από τις αξίες» διαπιστώνει ότι σε μια περίοδο, όπου οι εταιρίες καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα μεγάλο αριθμό προκλήσεων σε οικονομικό και διαρθρωτικό επίπεδο αλλά και στην αγορά, η κουλτούρα του οργανισμού κρίνεται από πολλές ασφαλιστικές εταιρείες ως δευτερευούσης σημασίας. Ωστόσο, ο αποτελεσματικός χειρισμός αυτών των ζητημάτων απαιτεί την αντίστοιχη αλλαγή στην κουλτούρα.
Η διαμόρφωση μιας πρωτοποριακής και πελατοκεντρικής κουλτούρας που θα προσαρμόζεται ανάλογα στις ανάγκες και θα λαμβάνει υπόψη τους κινδύνους, αναμένεται να αποτελέσει το βασικό παράγοντα διαφοροποίησης σε ό,τι αφορά την ανταγωνιστικότητα στο νέο επιχειρηματικό τοπίο. Για να επιφέρουν πραγματική αλλαγή και να παρέχουν πραγματική αξία, οι ασφαλιστικές εταιρίες θα πρέπει να στραφούν προς το ανθρώπινο δυναμικό τους και το περιβάλλον μέσα στο οποίο αυτό λειτουργεί. Επιπλέον, ενώ οι ρυθμιστές παλαιότερα δίσταζαν να ασχοληθούν με θέματα κουλτούρας, σήμερα αποτελεί υψίστη προτεραιότητα για αυτούς καθώς αυτό που θέλουν είναι να αφυπνίσουν τους πελάτες τους για τους κινδύνους και να προσφέρουν ισχυρότερες δικλείδες ασφαλείας.
Η Ανδρούλλα Σ Πήττα, Συνεταίρος στις Ελεγκτικές Υπηρεσίες και Επικεφαλής Υπηρεσιών Ασφαλιστικής Βιομηχανίας της PwC Κύπρου δήλωσε:
«Σ’ έναν κόσμο όπου οι άνθρωποι ζουν περισσότερα χρόνια και διαθέτουν μεγαλύτερο πλούτο τον οποίο πρέπει να προστατεύσουν, το επιχειρηματικό μέλλον για τους ασφαλιστές διαγράφεται λαμπρό, υπό την προϋπόθεση ότι θα μπορέσουν να προσαρμοστούν στις αλλαγές της αγοράς.
Σε μια περίοδο μεγάλων αλλαγών, η κουλτούρα μπορεί να αποδειχθεί ο μεγαλύτερος σύμμαχος ή ο μεγαλύτερος εχθρός σας. Η ενεργός διαμόρφωση της κουλτούρας του οργανισμού σας μπορεί να αξιοποιηθεί ως ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.»
Επιπλέον, η έρευνα διαπιστώνει ότι ενώ πολλοί ασφαλιστές επιζητούν να αναδιαμορφώσουν την κουλτούρα τους ώστε να ανταποκρίνεται στη νέα πραγματικότητα της αγοράς, ο πλείστοι το καταφέρνουν επιφανειακά, καθώς αδυνατούν να μεταφράσουν τις φιλόδοξες προθέσεις τους σε πραγματικές αλλαγές ώστε να ανταποκριθούν στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι συμπεριφέρονται και λαμβάνουν αποφάσεις. Η επικοινωνία και η εκπαίδευση από μόνες τους δεν θα επιφέρουν την αλλαγή.
Οι οργανισμοί καλούνται να εντοπίσουν τις καθημερινές συνήθειες των εργαζομένων τους (τις «στιγμές που έχουν αξία») και να τις επηρεάσουν ενεργά. Κλειδί για την επιτυχία του στόχου αυτού αποτελούν οι πέντε χρυσοί κανόνες μιας κουλτούρας υψηλής απόδοσης:
• Ο σκοπός, το όραμα και οι αξίες να είναι ξεκάθαροι, εφικτοί και υλοποιήσιμοι
• Προσδιορισμός και επικέντρωση στις «στιγμές με σημασία»
• Διασφάλιση μιας δραστήριας ηγετικής παρουσίας η οποία θα λειτουργεί ως παράδειγμα
• Διασφάλιση υποστήριξης και επένδυσης ώστε να συγκεντρωθούν όλα τα στοιχεία μια κουλτούρας υψηλής απόδοσης
• Διενέργεια μετρήσεων και μεταφορά πληροφοριών με σκοπό την διεκπεραίωση των απαραίτητων αλλαγών