Kώδικας δεοντολογίας για διαφημίσεις αλκοολούχων ποτών

Έναν κώδικα δεοντολογίας για διαφημίσεις αλκοολούχων ποτών αποφάσισαν να δημιουργήσουν ο Φορέας Ελέγχου Διαφήμισης (ΦΕΔ) και ο οργανισμός «Ποτό με Μέτρο».

Ο κώδικας αφορά στις διαφημίσεις όλων των οινοπνευματωδών ποτών -πλην της μπύρας για την οποία υπάρχει ξεχωριστό παράρτημα. Ο κώδικας περιλαμβάνει συνολικά 10 άρθρα και ουσιαστικός του στόχος είναι να βεβαιώσει ότι το περιεχόμενο των διαφημίσεων δεν οδηγεί με κανένα τρόπο σε ανεύθυνη ή/και υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ.

Ο οργανισμός «Ποτό με Μέτρο» δημιουργήθηκε το 2013 και αποτελεί πρωτοβουλία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αλκοολούχων Ποτών Κύπρου και του Συνδέσμου Οινοποιείων Κύπρου με στόχο την προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ. Εκ μέρους του «Ποτό με Μέτρο», οι Βασίλης Πετρίδης και Αντώνης Χατζηπαύλου δήλωσαν ότι η  δημιουργία ενός κώδικα δεοντολογίας για τις διαφημίσεις αλκοολούχων ποτών και η αυτορύθμιση του κλάδου σύμφωνα με τον κώδικα, ήταν ζητούμενο μας εδώ και αρκετό καιρό. «Συμφωνήσαμε ότι θα ήταν μια από τις πρώτες δράσεις μας σαν «ΠμΜ» και σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουμε υλοποιήσει τον κώδικα και να δεσμευόμαστε ότι οι διαφημίσεις μας θα πληρούν τους κανόνες του», αναφέρουν χαρακτηριστικά σε σχετική ανακοίνωση.

Ο ΦΕΔ είναι μια ιδιωτική, μη κερδοσκοπική εταιρεία με κύριο αντικείμενο τον έλεγχο του περιεχόμενου των διαφημίσεων στη βάση κανόνων δεοντολογίας που ισχύουν διεθνώς. Ιδρυτικά μέλη του ΦΕΔ είναι ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Κύπρου, ο Σύνδεσμος Διαφήμισης-Επικοινωνίας Kύπρου, οι τηλεοπτικοί σταθμοί ΑΝΤ1, Mega και Sigma και όλα τα ΜΜΕ των ομίλων ΔΙΑΣ, Ειδικές Εκδόσεις, Πολίτης και Φιλελεύθερος. Η Δέσπω Λευκαρίτη, Πρόεδρος του ΦΕΔ, ανέφερε:  «Το παράρτημα του ΦΕΔ για τον έλεγχο της επικοινωνίας αλκοολούχων ποτών έχει συμφωνηθεί με τον επίσημο φορέα ο οποίος εκπροσωπεί τις πλείστες μεγάλες εταιρείες του κλάδου αλκοολούχων ποτών στην Κύπρο. Είναι το τέταρτο παράρτημα που δημιουργεί ο ΦΕΔ με στόχο να εστιάσει σε κλάδους αγοράς και να αντιμετωπίσει θέματα που απασχολούν τον καταναλωτή, γεγονός που καταδεικνύει την υπευθυνότητα με την οποία ο ΦΕΔ αντιμετωπίζει τα θέματα επικοινωνίας».

Η αυτορύθμιση στο χώρο της διαφημιστικής επικοινωνίας είναι εδραιωμένη πρακτική στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Κύπρος αποτελεί την 23η χώρα από τις 27 της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου διαφημιστικές εταιρείες, διαφημιζόμενοι και ΜΜΕ αυτοδεσμεύονται στην τήρηση κανόνων δεοντολογίας για τη διαφήμιση. Ο ΦΕΔ λαμβάνει παράπονα για διαφημίσεις από καταναλωτές και επιχειρήσεις.

Δειτε Επισης

Η έναρξη μιας δυναμικής συνεργασίας που ενισχύει την επιχειρηματική συμμόρφωση και υποστήριξη των ΜμΕ
Ζητούν κατοχύρωση του επαγγέλματος οι μεταφορείς skip-Αντιδρούν στο κλείσιμο μονάδας ανακύκλωσης αποβλήτων
Ο Tilo Bonow στο INSPIRE 2025: Ο άνθρωπος που έκανε το «PR» sexy
35+1 υποτροφίες στο MBA του CIIM Business School-Πανεπιστήμιο Λεμεσού
Ινστιτούτο Κύπρου: Το αόρατο τίμημα της πυρκαγιάς στη Λεμεσό-Έως και 20 εκατ. υψηλότερο το τελικό κόστος
Όμιλος εταιρειών Rostro και Ίδρυμα Rostro: €100,000 για πληγείσες κοινότητες και αποκατάσταση οικοσυστημάτων
Σκληρός ανταγωνισμός στα ευρωπαϊκά λιμάνια-Στην κορυφή το Ρότερνταμ, διατηρείται στην πεντάδα ο Πειραιάς
Προειδοποιεί για παραπλανητικά μηνύματα η Πετρολίνα-Εφιστά την προσοχή του κοινού
ΙδΕΚ: Ανακοίνωση εμβληματικού προγράμματος χρηματοδότησης «AI in Government»
Παναγιώτης Σάββα: Ο άνθρωπος που έκανε την παλαίωση…εμπειρία