Economist: Η κρίση κτύπησε και το Ελ. Βενιζέλος
13:57 - 11 Ιουνίου 2013
Το Διεθνές Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας βρίσκεται στο επίκεντρο δημοσιεύματος του Economist με τίτλο «Αεροδρόμιο της Αθήνας: Ένα ελληνικό νησί».
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το διεθνές αεροδρόμιο ξεκίνησε να λειτουργεί με τυμπανοκρουσίες μόλις 12 χρόνια πριν, αλλά ήδη φαίνεται σαν να έχει δει και καλύτερες μέρες. Στόχος ήταν να εξυπηρετεί 21 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, ωστόσο από το ξέσπασμα της χρηματοπιστωτικής κρίσης έχει υποστεί μια απότομη πτώση στην κυκλοφορία. Σήμερα εξυπηρετεί μόλις 12 εκατομμύρια επιβάτες -25% λιγότερους σε σχέση με το 2007. Ο αριθμός είναι πιθανό να συρρικνωθεί εκ νέου το 2013, εκτιμά ο Economist. Το χρώμα ξεθωριάζει πάνω στις 24 αερογέφυρες, εκ των οποίων ίσως μόλις 10 χρησιμοποιούνται σε τακτική βάση. Προς εξοικονόμηση κόστους, ο κλιματισμός μένει κλειστός μέχρι τον Ιούνιο, αναφέρεται στο δημοσίευμα.
Οι ξένες αεροπορικές εταιρείες το έχουν εγκαταλείψει, συνεχίζει ο Economist. Η Delta έκοψε τα χειμερινά δρομολόγια προς τη Νέα Υόρκη πέρυσι, αφήνοντας την Ελλάδα χωρίς άμεση ανταπόκριση με την Αμερική για πρώτη φορά σε διάστημα σχεδόν 70 ετών.
Η United Airlines, η Thai Airways, η Gulf Air και η Czech Airlines έχουν επίσης αποχωρήσει. Πέρυσι η Singapore Airlines μετέφερε την τοπική της δραστηριότητα στην Κωνσταντινούπολη. Όσον αφορά την Intercontinental η συνδεσιμότητα είναι πολύ χειρότερη από ό,τι σε άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, όπως της Μαδρίτης και της Ρώμη.
Παρά το γεγονός ότι και οι δύο μεγάλοι αεροδιάδρομοι είναι σε θέση να υποδέχονται αεροσκάφη όπως το Airbus A380 superjumbo, το 59% της κίνησης του αεροδρομίου αφορά σκάφη μικρής ατράκτου με εγχώριους κυρίως προορισμούς.
Σύμφωνα με τον Economist, η ελληνική κυβέρνηση πιστεύει πως το κινεζικό χρήμα θα βοηθήσει. Στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο Πεκίνο το Μάιο, ο Αντώνης Σαμαράς υποσχέθηκε να στρώσει κόκκινο χαλί για τους Κινέζους επενδυτές, που ήδη ελέγχουν ένα μέρος του λιμένος Πειραιά.
ΠΗΓΗ: capital.gr