Powered by

Economist: Η κρίση κτύπησε και το Ελ. Βενιζέλος

Το Διεθνές Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας βρίσκεται στο επίκεντρο δημοσιεύματος του Economist με τίτλο «Αεροδρόμιο της Αθήνας: Ένα ελληνικό νησί».

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το διεθνές αεροδρόμιο ξεκίνησε να λειτουργεί με τυμπανοκρουσίες μόλις 12 χρόνια πριν, αλλά ήδη φαίνεται σαν να έχει δει και καλύτερες μέρες. Στόχος ήταν να εξυπηρετεί 21 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, ωστόσο από το ξέσπασμα της χρηματοπιστωτικής κρίσης έχει υποστεί μια απότομη πτώση στην κυκλοφορία. Σήμερα εξυπηρετεί μόλις 12 εκατομμύρια επιβάτες -25% λιγότερους σε σχέση με το 2007. Ο αριθμός είναι πιθανό να συρρικνωθεί εκ νέου το 2013, εκτιμά ο Economist. Το χρώμα ξεθωριάζει πάνω στις 24 αερογέφυρες, εκ των οποίων ίσως μόλις 10 χρησιμοποιούνται σε τακτική βάση. Προς εξοικονόμηση κόστους, ο κλιματισμός μένει κλειστός μέχρι τον Ιούνιο, αναφέρεται στο δημοσίευμα.

Οι ξένες αεροπορικές εταιρείες το έχουν εγκαταλείψει, συνεχίζει ο Economist. Η Delta έκοψε τα χειμερινά δρομολόγια προς τη Νέα Υόρκη πέρυσι, αφήνοντας την Ελλάδα χωρίς άμεση ανταπόκριση με την Αμερική για πρώτη φορά σε διάστημα σχεδόν 70 ετών.

Η United Airlines, η Thai Airways, η Gulf Air και η Czech Airlines έχουν επίσης αποχωρήσει. Πέρυσι η Singapore Airlines μετέφερε την τοπική της δραστηριότητα στην Κωνσταντινούπολη. Όσον αφορά την Intercontinental η συνδεσιμότητα είναι πολύ χειρότερη από ό,τι σε άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, όπως της Μαδρίτης και της Ρώμη.

Παρά το γεγονός ότι και οι δύο μεγάλοι αεροδιάδρομοι είναι σε θέση να υποδέχονται αεροσκάφη όπως το Airbus A380 superjumbo, το 59% της κίνησης του αεροδρομίου αφορά σκάφη μικρής ατράκτου με εγχώριους κυρίως προορισμούς.

Σύμφωνα με τον Economist, η ελληνική κυβέρνηση πιστεύει πως το κινεζικό χρήμα θα βοηθήσει. Στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο Πεκίνο το Μάιο, ο Αντώνης Σαμαράς υποσχέθηκε να στρώσει κόκκινο χαλί για τους Κινέζους επενδυτές, που ήδη ελέγχουν ένα μέρος του λιμένος Πειραιά.

ΠΗΓΗ: capital.gr

Δειτε Επισης

Στο 2,2% η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας το α’ τρίμηνο
Στο 10,4% αυξήθηκε η ανεργία στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2025
S&P: Εγκρίνει την πρόωρη εξόφληση δανείων του πρώτου μνημονίου-Θετικές οι προοπτικές κερδοφορίας των ελληνικών τραπεζών
Αύξηση 6,8% στις τιμές διαμερισμάτων στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο-Οι διαφορές ανάμεσα σε νέα και παλαιά
Άνοδος παραγωγής και νέων παραγγελιών το Μάιο στην Ελλάδα
Eπιβεβαίωσε στη βαθμίδα ΒΒΒ με σταθερές προοπτικές το ελληνικό αξιόχρεο o Scope
Στο 8,3% μειώθηκε η ανεργία στην Ελλάδα τον Απρίλιο
UBS: Η ελληνική οικονομία εμφανίζει ισχυρή δυναμική και ανθεκτικότητα-Θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης και αποκλιμάκωση χρέους
Γ. Κοντόπουλος: Τα δύο κρίσιμα «παράθυρα» για την αναβάθμιση του ελληνικού Χρηματιστηρίου
Χρηματιστήριο Αθηνών: Το νέο στοίχημα, τα ατού της αγοράς και οι εξωτερικοί κίνδυνοι