Αύξηση κερδών για τη Henkel

Αύξηση των προσαρμοσμένων λειτουργικών κερδών κατά 8,9%, στα €600 εκατ. ευρώ και αύξηση των προσαρμοσμένων κερδών ανά προνομιούχο μετοχή (EPS) κατά 10,3%, στα 0,96 ευρώ εμφάνισε ο όμιλος Henkel το πρώτο τρίμηνο του 2013.

Παράλληλα, οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 0,6% στα 4,033 δισ. ευρώ, ενώ ενισχυμένες ήταν και οι πωλήσεις στις αναπτυσσόμενες αγορές.

«Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013, αυξήσαμε τόσο τις πωλήσεις, όσο και τα κέρδη, παρά το γεμάτο προκλήσεις περιβάλλον της αγοράς, με τις αγορές σε πτώση στη Δυτική Ευρώπη, και ισχνή βιομηχανική ζήτηση παγκοσμίως», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Henkel, Kasper Rorsted. «Τόσο ο Τομέας Απορρυπαντικών & Καθαριστικών, όσο και ο Τομέας Καλλυντικών, ξεπέρασαν τις μέσες επιδόσεις της αγοράς τους ο καθένας, ενώ ο Τομέας Συγκολλητικών Τεχνολογιών επηρεάστηκε από τη χαμηλότερη του αναμενόμενου ζήτηση από τους βιομηχανικούς καταναλωτές. Ωστόσο, πετύχαμε να βελτιώσουμε ουσιαστικά την κερδοφορία όλων των επιχειρηματικών μας Τομέων».

Για το χρηματοοικονομικό έτος 2013, ο Kasper Rorsted σημείωσε: «Αναμένουμε ότι το παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον θα παραμείνει δύσκολο. Ωστόσο, εκτιμούμε ότι θα βελτιωθεί η βιομηχανική ζήτηση κατά το δεύτερο μισό του έτους. Με δεδομένες τις προκλήσεις στο παγκόσμιο περιβάλλον της αγοράς, θα συνεχίσουμε να απλοποιούμε και να επιταχύνουμε περαιτέρω τις διαδικασίες μας, ώστε να ενδυναμώσουμε την προσαρμοστικότητα και την αποτελεσματικότητά μας».

Επιβεβαίωση της στρατηγικής για το 2013

Ο Kasper Rorsted επιβεβαίωσε την προηγούμενη εκτίμηση για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας κατά το χρηματοοικονομικό έτος 2013: «Αναμένουμε, ότι η Henkel θα αυξήσει τις οργανικές πωλήσεις της κατά 3-5% κατά το χρηματοοικονομικό έτος 2013, με το προσαρμοσμένο περιθώριο κερδών προ φόρων και τόκων (EBIT) να ανέρχεται σε περίπου 14,5% και τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή να αυξάνονται κατά περίπου 10%».

Πωλήσεις και κέρδη κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013

Οι πωλήσεις της Henkel κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013 κυμάνθηκαν στα €4,033 δισ., αυξημένες κατά 0,6% σε σχέση με το περσινό έτος. Οι οργανικές πωλήσεις, που δεν περιλαμβάνουν την επίπτωση συναλλαγματικών διαφορών και εξαγορών/ αποεπενδύσεων, αυξήθηκαν κατά 2,5%.

Ο Τομέας Απορρυπαντικών & Καθαριστικών σημείωσε πολύ σημαντική αύξηση οργανικών πωλήσεων κατά 8%. Ο Τομέας Καλλυντικών πέτυχε αύξηση οργανικών πωλήσεων κατά 4%, ενώ οι οργανικές πωλήσεις του Τομέα Συγκολλητικών Τεχνολογιών μειώθηκαν κατά περίπου 1,2%.

Μετά την προσαρμογή για έκτακτα κέρδη, έκτακτες δαπάνες και δαπάνες αναδιάρθρωσης, τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν στα €600 εκατ., αυξημένα κατά 8,9% σε σχέση με τα €551 εκατ. του προηγούμενου έτους. Και οι τρεις Τομείς συνεισέφεραν σε αυτή τη θετική εξέλιξη. Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) ανήλθαν στα €565 εκατ., από €538 εκατ. κατά το πρώτο τρίμηνο της περασμένης χρονιάς.

Το προσαρμοσμένο περιθώριο κερδών προ φόρων και τόκων (EBIT) αυξήθηκε σημαντικά κατά 1,2%, από 13,7% σε 14,9%. Η απόδοση των πωλήσεων ανήλθε στο 14%, από 13,4% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2012.

Το οικονομικό αποτέλεσμα της Henkel βελτιώθηκε κατά €16 εκατ., φτάνοντας τα -€30 εκατ., ως αποτέλεσμα κυρίως της μείωσης του καθαρού χρέους και των βελτιωμένων αποτελεσμάτων από αντιστάθμιση του συναλλαγματικού κινδύνου. Ο φορολογικός συντελεστής κυμάνθηκε στο 24,7%, κοντά στο επίπεδο του 24,8% όπου βρισκόταν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2012.

Το καθαρά έσοδα του τριμήνου αυξήθηκαν κατά 8,9%, φτάνοντας από τα €370 εκατ. στα €403 εκατ. Έπειτα από την αφαίρεση δικαιωμάτων μειοψηφίας ύψους €10 εκατ., τα καθαρά έσοδα του τριμήνου ανήλθαν στα € 393 εκατ., από €361 εκατ. κατά το πρώτο τρίμηνο του 2012. Τα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα του τριμήνου μετά από την αφαίρεση δικαιωμάτων μειοψηφίας ανήλθαν σε €417 εκατ., από τα €369 εκατ. κατά το πρώτο τρίμηνο του 2012. Τα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή (EPS) αυξήθηκαν από €0,84 κατά το πρώτο τρίμηνο του 2012 στα €0,91. Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή αυξήθηκαν στα €0,96, από €0,85 που ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2012. Πριν την εφαρμογή του IAS 19, το σχετικό μέγεθος ανερχόταν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2012 στα €0.87. Σε σχέση με αυτό το νούμερο, τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή, αυξήθηκαν κατά 10,3%.

Ο λόγος καθαρού κεφαλαίου κίνησης προς πωλήσεις βελτιώθηκε ουσιαστικά μεταξύ των πρώτων τριμήνων 2012 και 2013, πέφτοντας στο 5,8%. Από το καθαρό χρέος €1,159 δισ. που παρουσίαζε η Henkel στις 31 Μαρτίου του 2012, ένα χρόνο μετά, στις 31 Μαρτίου του 2013, πέρασε σε θετικά ταμειακά διαθέσιμα €114 εκατ.

Εκτιμήσεις για τον Όμιλο Henkel κατά το 2013: Η Henkel αναμένει αύξηση των οργανικών πωλήσεων κατά 3-5%, για το χρηματοοικονομικό έτος 2013. Η εταιρεία είναι σίγουρη ότι κάθε Τομέας θα παρουσιάσει ανάπτυξη των οργανικών του πωλήσεων μέσα σε αυτό το φάσμα. Η Henkel επιβεβαιώνει την πρόβλεψή της σχετικά με προσαρμοσμένο περιθώριο κερδών προ φόρων και τόκων (EBIT) περίπου στα 14,5%, σε σχέση με το 14,1% του 2012, και πιστεύει ότι όλοι οι Τομείς θα συνεισφέρουν στην αύξηση αυτή σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η Henkel επιπλέον αναμένει αύξηση στα προσαρμοσμένα κέρδη ανά προνομιούχο μετοχή κατά περίπου 10%, σε σχέση με τα €3,70 του 2012. Η πρόβλεψη αυτή βασίζεται αφενός στην αναμενόμενη αύξηση στις τιμές πώλησης των προϊόντων της Henkel και αφετέρου στην προσαρμογή των δομών της στις διαρκώς μεταλλασσόμενες συνθήκες της αγοράς. Μέσω αυτών των πρωτοβουλιών και της διατήρησης της αυστηρής πειθαρχίας ως προς τα κόστη, η Henkel αναμένει να ισοσκελίσει – ακόμα και να υπερκεράσει – την επίδραση του αυξανόμενου κόστους των πρώτων υλών στα κέρδη της.

ΠΗΓΗ: capital.gr

Δειτε Επισης

Η Andreotti λανσάρει την καμπάνια «Back Home» με ειδικές προσφορές σε έπιπλα για το φθινόπωρο
Nicosia Mall: Το success story του μεγαλύτερου εμπορικού κέντρου της Κύπρου
Πάνε Προεδρικό και στο Σπίτι της Ευρώπης με γεωργικά μηχανήματα και βυτιοφόρα γάλακτος οι αγελαδοτρόφοι
Μαρία Παναγιώτου: Τα πεπραγμένα και πώς κινείται η Κυβέρνηση για το χαλλλούμι-Οι δύο συν ένας στόχοι
Έκτακτη βοήθεια €350.000 προς μελισσοκόμους αποφάσισε το Υπουργικό-Πολύ δύσκολη η φετινή χρονιά
Νέες προσθήκες στη σειρά Monster Energy Drink: Tο Ultra Golden Pineapple και το Aussie Lemonade
Σημαντική ανάκαμψη των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη το 2025
80 χρόνια Όμιλος MSJ: Τα γερά θεμέλια του Μιχαλάκη Ιακωβίδη, οι στρατηγικές αποφάσεις και η ραγδαία ανάπτυξη
Ακόμη πιο ακριβός ο καφές: Σε υψηλό 13 ετών ο καφές Arabica-Αύξηση 40% στις τιμές το 2024
«Επιχειρείται εξόντωση της αγελαδοτροφίας...»-Διαφωνούν με την ποσόστωση και λαμβάνουν αποφάσεις