Social Media: Προς τα ’κει πάνε όλοι
09:49 - 07 Μαΐου 2013
Όλο και περισσότερες κυπριακές επιχειρήσεις προωθούν τα brands τους μέσα από τα social media, στο πλαίσιο μιας νέας για την Κύπρο κουλτούρας, που θα διαδοθεί ακόμα πιο πολύ το χρόνο που διανύουμε.
Η Σίλια Βασιλείου, managing director της 360 Digital Degrees, αποδίδει, εν μέρει, τη διάδοση της νέας κουλτούρας των κυπριακών εταιρειών στο ότι ο χρόνος που περνά ο καταναλωτής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι περισσότερος από εκείνο που αφιερώνει σε οποιαδήποτε άλλη διαδικτυακή δραστηριότητα. «Από τη στιγμή που η μάζα των πελατών μετακινείται σε ψηφιακά κανάλια, όπως το Facebook και το Twitter, οι οργανισμοί καλούνται να αναμορφώσουν το μάρκετινγκ, για να είναι πιο αποτελεσματικό». Παρόλο, όμως, που είναι φανερό πως όλοι και όλα στρέφονται στο διαδίκτυο, αρκετές είναι οι επιχειρήσεις στον τόπο μας που δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, ενώ την ίδια στιγμή το ψηφιακό μάρκετινγκ βρίσκεται ακόμα σε νηπιακό στάδιο. Το μέλλον, όμως, είναι εκεί και δεν έχουν παρά να το ακολουθήσουν, επισημαίνει η κ. Βασιλείου, προβλέποντας πως θα έχουμε αξιοσημείωτες... ψηφιακές εξελίξεις μέσα στο 2013.
Οι προβλέψεις
«Οι μεγάλοι οργανισμοί θα αρχίσουν να μετακινούνται σε στρατηγικές engagement». Σύμφωνα με έρευνα της Gartner, οι εταιρείες συνειδητοποιούν ότι το κτίσιμο μια διαρκούς σχέσης με τον καταναλωτή σε ψηφιακά κανάλια είναι μέγιστης προτεραιότητας. Έτσι η τάση ορίζει τη στροφή σε ψηφιακές κοινότητες, mobile apps και αλλού.
«Οι επιστήμονες δεδομένων (data scientists) θα έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση ανάμεσα στους εργοδότες».
Τα κοινωνικά δίκτυα είναι μια από τις μεγαλύτερες πηγές πληροφοριών, αλλά καθίστανται άχρηστα αν δεν γίνεται ο σωστός χειρισμός. Κάτι τέτοιο επιτυγχάνεται με την πρόσληψη ατόμων που γνωρίζουν πώς να τα αξιοποιούν.
«Τα κοινωνικά δίκτυα θα είναι η πρώτη πηγή για business intelligence και η επικρατούσα τάση του 2013». Τα εργαλεία και οι ικανότητες που έχουν αναπτυχθεί δημιούργησαν το κατάλληλο έδαφος για μια τέτοια εξέλιξη, εξού και αναμένεται να επικρατήσει. Σύμφωνα με το περιοδικό Forbes, το Pinterest μέσα σε ένα χρόνο έκτισε μια κοινότητα με 20 εκατομμύρια χρήστες, ενώ το Instagram κατάφερε να αναπτυχθεί μέσα σε λίγους μόλις μήνες. «Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι τα visuals θα διαδραματίσουν ακόμη πιο σημαντικό ρόλο το χρόνο αυτό», καταλήγει η κ. Βασιλείου.