Τις βάσεις για κατασκευή οικονομικών οχημάτων έθεσε το ΕΚ
11:29 - 06 Μαΐου 2013
Η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωκοινοβουλίου αποφάσισε να μπουν οι βάσεις για να στραφεί η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία στην παραγωγή πολύ οικονομικών στην κατανάλωση αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γραφείου της Επιτρόπου Περιβάλλοντος, το ΕΚ ψήφισε υπέρ της θέσπισης φιλόδοξων μακροπρόθεσμων στόχων για το μέσο όρο των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων ως το 2025.
Ο νέος στόχος, 68-78 γρ.CO2/χλμ το 2025 (από 130 γρ.CO2/χλμ το 2015 και 95 γρ.CO2/χλμ το 2020) εφόσον υιοθετηθεί και από τις Κυβερνήσεις, ουσιαστικά θα υποχρεώσει την αυτοκινητοβιομηχανία να επενδύει συνεχώς σε όλο πιο καθαρές τεχνολογίες που θα μειώνουν τις εκπομπές και την κατανάλωση των αυτοκινήτων.
Επιπλέον, πιο αποδοτικά αυτοκίνητα σημαίνει λιγότερη ρύπανση, προστασία της δημόσιας υγείας αλλά και λιγότερη εξάρτηση των χωρών από το εισαγόμενο πετρέλαιο.
Η αυτοκινητοβιομηχανία κατάφερε να εξασφαλίσει πολλές διευκολύνσεις και «παραθυράκια» μέχρι το 2020 με βασικότερο από αυτά, τα λεγόμενα supercredits για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με την Επίτροπο, ότι κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα προσμετράται σαν δύο συμβατικά, ρίχνοντας πλασματικά το μέσο όρων εκπομπών του στόλου που οφείλει να έχει κάθε κατασκευάστρια εταιρεία. Έτσι όμως αδυνατίζει ο στόχος των 95 γρ.CO2/χλμ ως το 2020 και δεν σημειώνεται πραγματική μείωση των εκπομπών, ούτε της κατανάλωσης καυσίμων.
Παρόλα αυτά η Ιρλανδική Προεδρία της ΕΕ δήλωσε ότι έχει ως στόχο να επιτύχει μια συμφωνία σχετικά με τις προδιαγραφές των αυτοκινήτων μεταξύ του Ευρωκοινοβουλίου, των Ευρωπαϊκών Κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μέχρι το τέλος του Ιουνίου.
«Κατά την άποψη μας η αυστηρή επίτευξη αυτών των στόχων είναι αναγκαίοι για λόγους ενεργειακούς, περιβαλλοντικούς, οικονομικούς και υγείας γι’ αυτό και πρέπει να σταθεροποιηθούν πριν το 2017 ώστε οι στόχοι του 2020 και του 2025 να είναι εφικτοί», καταλήγει η ανακοίνωση από το Γραφείο της Επιτρόπου Περιβάλλοντος.