powered by

Τις βάσεις για κατασκευή οικονομικών οχημάτων έθεσε το ΕΚ

Η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωκοινοβουλίου αποφάσισε να μπουν οι βάσεις για να στραφεί η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία στην παραγωγή πολύ οικονομικών στην κατανάλωση αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γραφείου της Επιτρόπου Περιβάλλοντος, το ΕΚ ψήφισε υπέρ της θέσπισης φιλόδοξων μακροπρόθεσμων στόχων για το μέσο όρο των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων ως το 2025.

Ο νέος στόχος, 68-78 γρ.CO2/χλμ το 2025 (από 130 γρ.CO2/χλμ το 2015 και 95 γρ.CO2/χλμ το 2020) εφόσον υιοθετηθεί και από τις Κυβερνήσεις, ουσιαστικά θα υποχρεώσει την αυτοκινητοβιομηχανία να επενδύει συνεχώς σε όλο πιο καθαρές τεχνολογίες που θα μειώνουν τις εκπομπές και την κατανάλωση των αυτοκινήτων.

Επιπλέον, πιο αποδοτικά αυτοκίνητα σημαίνει λιγότερη ρύπανση, προστασία της δημόσιας υγείας αλλά και λιγότερη εξάρτηση των χωρών από το εισαγόμενο πετρέλαιο.

Η αυτοκινητοβιομηχανία κατάφερε να εξασφαλίσει πολλές διευκολύνσεις και «παραθυράκια» μέχρι το 2020 με βασικότερο από αυτά, τα λεγόμενα supercredits για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με την Επίτροπο, ότι κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα προσμετράται σαν δύο συμβατικά, ρίχνοντας πλασματικά το μέσο όρων εκπομπών του στόλου που οφείλει να έχει κάθε κατασκευάστρια εταιρεία. Έτσι όμως αδυνατίζει ο στόχος των 95 γρ.CO2/χλμ ως το 2020 και δεν σημειώνεται πραγματική μείωση των εκπομπών, ούτε της κατανάλωσης καυσίμων.

Παρόλα αυτά η Ιρλανδική Προεδρία της ΕΕ δήλωσε ότι έχει ως στόχο να επιτύχει μια συμφωνία σχετικά με τις προδιαγραφές των αυτοκινήτων μεταξύ του Ευρωκοινοβουλίου, των Ευρωπαϊκών Κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μέχρι το τέλος του Ιουνίου.

«Κατά την άποψη μας η αυστηρή επίτευξη αυτών των στόχων είναι αναγκαίοι για λόγους ενεργειακούς, περιβαλλοντικούς, οικονομικούς και υγείας γι’ αυτό και πρέπει να σταθεροποιηθούν πριν το 2017 ώστε οι στόχοι του 2020 και του 2025 να είναι εφικτοί», καταλήγει η ανακοίνωση από το Γραφείο της Επιτρόπου Περιβάλλοντος.

Δειτε Επισης

Στο τεύχος Απριλίου του περιοδικού GOLD: Εννέα κορυφαίες εταιρείες με έδρα την Κύπρο που υιοθέτησαν εργαλεία AI
Η ενεργειακή μετάβαση της Κύπρου και ο δρόμος για ένα ανθεκτικό και βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης
Familychef: Πλάνα...διατροφής και μια εταιρεία που έχει ως στόχο οι πελάτες της να μάθουν να τρώνε σωστά
Έτσι θα διαμορφωθεί ο χώρος που δεσπόζει το ιστορικό εργοστάσιο της ΚΕΑΝ στη Λεμεσό (photos)
Αλ. Ιωσηφίδης: Ευεργετική για την κυπριακή ναυτιλία η ένταξη στη ζώνη Σένγκεν-Επιπρόσθετο κίνητρο στη φαρέτρα μας
Stoiximan και Απόλλων Λεμεσού στο πλευρό της τρίτης ηλικίας με ουσιαστική στήριξη στο Αλεξάνδρειο Μέλαθρο
Προχωρά στη δημιουργία δικτύου εγκαταστάσεων διαχείρισης δημοτικών αποβλήτων το Τμήμα Περιβάλλοντος
Επενδύει στη δημιουργία ενός καλύτερου αύριο ο ΣΕΛΚ-Εκδήλωση με επίκεντρο την δεντροφύτευση και την βιωσιμότητα
Κατέβασε εκ νέου τα επιτόκια της, αλλά δεν δεσμεύεται για την πορεία που θα ακολουθήσουν στο μέλλον η ΕΚΤ
Νέα μείωση επιτοκίου από την Τράπεζα Κύπρου με αντίκτυπο σε 12.000 δανειολήπτες-Στο 2,40% από 2,65%