Τουμάζου: Πως έχει αλλάξει η συμπεριφορά του καταναλωτή
13:44 - 23 Μαΐου 2013
Για έναν καταναλωτή πιο επιλεκτικό, που ψωνίζει συχνά, αλλά με μικρότερο καλάθι, ενώ δείχνει προτίμηση πλέον στα private label, μίλησε ο εκτελεστικός πρόεδρος της RAI Consultants Ltd Ολύμπιος Τουμάζου.
Ο κ. Τουμάζου παρουσίασε τις νέες τάσεις στη συμπεριφορά καταναλωτή που προέκυψαν μέσα από τα νέα οικονομικά δεδομένα, στο πλαίσιο του 10ου Συνεδρίου Λιανικού Εμπορίου που πραγματοποίησε η IMH στις 15 Μαΐου. Μιλώντας στην κάμερα του INBusinessnews, σημείωσε πως η κατανάλωση αναμένεται να μειωθεί στα επόμενα δύο χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης.
Όπως είπε, έχουν επέλθει τεράστιες αλλαγές όσον αφορά στη συμπεριφορά του. «Έχει βρει διάφορους τρόπους για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα: Ψωνίζοντας πιο συχνά, με μικρότερο το μέσο καλάθι, ενώ έχει γίνει πολύ πιο ευαίσθητος στο θέμα της τιμής και πολύ πιο επιλεκτικός όσον αφορά τα είδη καταστημάτων», ανέφερε. Σημείωσε ότι ο καταναλωτής επιζητεί να βρει όφελος στον τρόπο που ψωνίζει προτιμώντας νέα brands ή και private labels. «Θα έλεγα γενικά ότι αυτή τη στιγμή ο καταναλωτής καθιερώνεται πλέον ως ο “βασιλιάς” του λιανικού εμπορίου, καθορίζει το μέλλον», υπογράμμισε.
«Διαβλέπω όμως, ότι κι οι λιανέμποροι θα μπουν σε μεγάλη περίοδο κρίσης, όπως και οι αντιπρόσωποι προϊόντων στην Κύπρο, ενώ η κατανάλωση θα μειωθεί λόγω της οικονομικής κρίσης στα επόμενα δύο χρόνια», τόνισε. Και πρόσθεσε: «Αυτό οφείλεται στις αλλαγές της συμπεριφοράς του καταναλωτή και στις μετακινήσεις του σε νέες μορφές λιανεμπορίου όπως, είναι οι discounters, η Lidl και το E Commerce. Βλέπουμε ότι οι αντιπρόσωποι αντιμετωπίζουν μια σειρά από προβλήματα όπως, είναι για παράδειγμα το παράλληλο, η Lidl και οι discounters, η μείωση στην επικερδότητά τους λόγω της πίεσης τιμών και γενικά ο πιο έντονος ανταγωνισμός».
Επιπλέον, τόνισε πως το γεγονός ότι έχει αφαιρεθεί από την αγορά μια μεγάλη αλυσίδα, δίνει προσωρινά τουλάχιστον κάποιες ανάσες επικερδότητας και ρευστότητας στο λιανικό εμπόριο, αλλά αυτό είναι παροδικό. «Μόνο αυτοί, οι οποίοι θα μπορούν να αφομοιώσουν αυτές τις αλλαγές στη συμπεριφορά του καταναλωτή και του προσθέσουν αξία θα επιβιώσουν», κατέληξε.