Χ. Τσεντεμεϊδης: Να στηρίξουμε τον καταναλωτή
13:50 - 22 Μαΐου 2013
Ο καταναλωτής σήμερα ζητά κάποιον δίπλα του να τον στηρίζει στο πρόβλημά του, που είναι η μείωση του εισοδήματός του. Συγκεκριμένα: «Θέλει κάποιον λιανέμπορο ή προμηθευτή να τον βοηθήσει να συνεχίσει με κάποιον τρόπο την ποιότητα ζωής του, βοηθώντας τον να αντιμετωπίσει το πρόβλημά του. Δεν θέλει να μην βρίσκει προϊόντα ή να τα βρίσκει με λιγότερη ποιότητα. Θέλει μια δίκαιη συμπαράσταση στην κρίση του». Αυτό τόνισε ο διευθυντής Πωλήσεων και Trade Marketing, της Johnson & Johnson Ελλάς Χρήστος Τσεντεμεϊδης, στο 10ο Συνέδριο Λιανικού Εμπορίου, που πραγματοποιήθηκε στις 15 Μαΐου, στο ξενοδοχείο Hilton.
«Και για να κερδίσουμε την κρίση πρώτα να πιστέψουμε ότι είναι κάτι μόνιμο κι όχι προσωρινό, να μάθουμε μέσα από τα λάθη μας και να προβούμε σε άμεσες διορθώσεις», επισήμανε. Και πρόσθεσε: «Για πετύχουμε μέσα στην κρίση, πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε το τι σημαίνει επιτυχία, να εξορθολογίσουμε και να αναδιοργανώσουμε, να κάνουμε στρατηγικές επιλογές και προτεραιότητες, να κατανοήσουμε τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες και να προσφέρουμε καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες και ταχύτητα, αποφασιστικότητα κι ευελιξία».
Ως εταιρεία, η Johnson & Johnson έκανε πολλά λάθη, τα οποία όμως, διορθώθηκαν γρήγορα. «Αυτό μάς έδωσε τη δυνατότητα να είμαστε μία από τις εταιρείες που κερδίσαμε το 2012 στην Ελλάδα, καθώς η μητρική εταιρεία μάς έδωσε την ευθύνη και την τιμή να αναλάβουμε όλα τα Βαλκάνια, την ώρα που άλλες εταιρείες υποβαθμίζονται», ανέφερε, τονίζοντας πως η Ελλάδα έχει χαμηλότερη καταναλωτική πίστη σε όλο τον κόσμο.
Οι οικονομικές εξελίξεις επέφεραν πολλές αλλαγές στο λιανεμπόριο. «Από την πρώτη μέρα, μειώθηκε το κωδικολόγιο, τα αποθέματα, έκλεισαν τα μη κερδοφόρα καταστήματα, μειώθηκε το προσωπικό και οι τιμές», επισήμανε. Τόνισε ότι παράλληλα, επήλθαν και αυξήσεις όπως, στις πωλήσεις των PL και στις προσφορές, αυξήσεις στις επισφάλειες. «Μην ξεχνάτε όμως, ότι και στην Ελλάδα είχαμε μια μεγάλη αλυσίδα που έκλεισε λόγω της κρίσης, η επιχείρηση Atlantic, που συγκαταλεγόταν στους top 5 retailers της Ελλάδας», σημείωσε.
Όσον αφορά στις τιμές, είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι το internet ενισχύει τη διαφάνεια. Οι πλατφόρμες που δημιουργήθηκαν στην Ελλάδα προσφέρουν συγκρίσεις τιμών ανά πάσα στιγμή. Και πρόσθεσε: «Όλοι τις επικαλούνται. Το αν είναι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα θα το κρίνουν προμηθευτές και λιανέμποροι, γιατί πάντοτε υπάρχει το πιο φθηνό. Σίγουρα, στο θέμα της τιμής υπάρχει πάντα κάτι πιο φθηνό. Είναι σημαντικό να καταλάβουμε πως αλλάζουν οι καταναλωτικές συνήθειες και να προσφέρουμε στον καταναλωτή νέα προϊόντα και υπηρεσίες».
Αυτό που πρέπει όλοι να κατανοήσουμε είναι ότι οι συνήθειες αλλάζουν, απλώς δεν αλλάζουν όλοι οι καταναλωτές με τον ίδιο τρόπο. «Γι’ αυτό εμείς πρέπει να καταλάβουμε σε ποιους απευθυνόμαστε και πως αλλάζουν», τόνισε ο κ. Τσεντεμεϊδης. Χαρακτηριστικό είναι ότι μειώνεται η διασκέδαση εκτός του σπιτιού κι αυξάνεται η διασκέδαση εντός και παράλληλα, μειώνεται η διατροφή εκτός σπιτιού. Αυτό είναι κάτι που οι εταιρείες σήμερα το εκμεταλλεύονται. Για παράδειγμα, υπάρχουν μοντέλα στην Ελλάδα που το εκμεταλλεύονται μέσω εκπομπών. Επιπλέον, μειώνονται τα φρέσκα κι αυξάνεται η ζήτηση στα συσκευασμένα κι αυτό γιατί ο κόσμος δεν θέλει να πετάει. Παράλληλα, αυξάνεται η κατανάλωση στα private labels και στα διαρκείας. «Οι εταιρείες λανσάρουν τα προϊόντα που είναι φθηνότερα. Τα απορρυπαντικά, πλέον “μιλούν” για οικονομία. Μηδέν σπατάλη. Η κρίση μας βοήθησε να έχουμε καινοτόμες και καταπληκτικές ιδέες που πωλούν, γιατί ο κόσμος ζητάει οικονομικότερες λύσεις», κατέληξε.