Η Καλύτερη Τράπεζα της Κύπρου
12:58 - 16 Μαΐου 2013
Το τελευταίο διάστημα είδαμε αρκετούς Κυπριακούς μύθους να καταρρέουν και θα δούμε ακόμα περισσότερους τα επόμενα χρόνια. Μερικοί από αυτούς είναι: οι τράπεζες δεν κλείνουν ποτέ, οι τιμές των ακινήτων δεν πέφτουν ποτέ, η δουλειά στο δημόσιο είναι σίγουρη φτάνει να μπεις, ο μισθός του κυβερνητικού πέφτει βρέξει-χιονίσει, οι επιχειρηματίες καλά την έχουν, οι Κυπριακές Αερογραμμές δεν θα κλείσουν ποτέ, κανένας Πολιτικός δεν φταίει, και άλλα πολλά. Κάποια έγιναν, κάποια θα γίνουν ή πρέπει να γίνουν, η Γη θα εξακολουθεί να γυρίζει και οι Πολιτικοί θα ελπίζουν να υπερισχύσει, πιο γρήγορα από ποτέ, ο πρώτος και βασικότερος κανόνας/αξίωμα που μαθαίνουν και διδάσκονται όταν αποφασίζουν να ασχοληθούν με την Πολιτική: Ο Κόσμος ξεχνάει.
Το ερώτημα μας εδώ δεν είναι κατά πόσον καταρρέουν ή όχι διάφοροι Μύθοι αλλά το πώς καταρρέουν αυτοί οι Μύθοι. Ένας από τους βασικότερους παράγοντες είναι φυσικά η αδυναμία κάποιας επιχείρησης να προσαρμοστεί σε νέα ή επερχόμενα δεδομένα και τάσεις της Αγοράς με αποτέλεσμα είτε να συνθλίβονται γρήγορα από καλύτερους ή αποδοτικότερους ανταγωνιστές ή να αφήνονται να σβήσουν σιγά-σιγά από τους πελάτες τους που επιλέγουν καλύτερες, φθηνότερες, γρηγορότερες ή αποδοτικότερες εναλλακτικές.
Ας πάρουμε για παράδειγμα τις τράπεζες. Δουλεύουν με κάποια δεδομένα, χρεώνουν με κάποια λογική και σκοπό, επεκτείνονται και ελπίζουν σε κέρδος. Ποια όμως δεδομένα θα μπορούσαν να αλλάξουν τον τρόπο που λειτουργεί το όλο τραπεζικό σύστημα στη Κύπρο; Θα μπορούσε μια νέα ή υφιστάμενη Τράπεζα να αλλάξει τα δεδομένα της Αγοράς και να κατακτήσει έτσι ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της; Θα μπορούσε μια τράπεζα να αλλάξει την αντίληψη των πελατών της, του προσωπικού της, των διευθυντών της; Πως θα λειτουργούσε μια τράπεζα στα νέα δεδομένα της Κυπριακής αγοράς; Ας πάρουμε το ακόλουθο υποθετικό σενάριο.
• Μια νέα τράπεζα θα μπορούσε να λειτουργήσει με ελάχιστα καταστήματα. Λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος της χώρας, η νέα τράπεζα μπορεί να λειτουργήσει με μόνο 1 κατάστημα ανά επαρχία σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της που πολλές φορές έχουν 2 καταστήματα στον ίδιο δρόμο. Το γεγονός αυτό μειώνει σε μεγάλο βαθμό το κόστος ενοικίων, εξόδων αλλά και προσωπικού.
• Ο κύριος πυλώνας συναλλαγών της νέας τράπεζας θα είναι το διαδίκτυο. Μέσω διαδικτύου οι πελάτες θα μπορούν να πραγματοποιήσουν πληρωμές μισθών, προμηθευτών, συνεργατών και άλλες οφειλές, να δεχτούν πληρωμές από πελάτες και άλλα. Θα μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν τις αυτόματες ταμειακές μηχανές που θα βρίσκονται σε κάθε κατάστημα για καταθέσεις επιταγών και μετρητών, όλο το 24ωρο, χωρίς να περιμένουν σε σειρά. Όλα αυτά ήδη γίνονται αλλά όταν χρησιμοποιηθούν σωστά από την τράπεζα και τους πελάτες θα αποφέρουν τεράστιες εξοικονομήσεις σε εργατοώρες.
• Η νέα τράπεζα θα μπορεί να λειτουργήσει περισσότερες ώρες για να εξυπηρετεί τους πελάτες της. Έτσι το κλασσικό συντεχνιακό/κυβερνητικό ‘8 με 1’ θα μπορούσε να μετατραπεί σε ‘8 με 6’ επιτρέποντας σε περισσότερους πελάτες να επισκεφθούν τη τράπεζα (αν χρειάζεται). Οι συντεχνίες φυσικά δεν θα έχουν καμιά θέση στη νέα αυτή τράπεζα και οι τράπεζα, λόγω των μειωμένων λειτουργικών εξόδων από τον περιορισμό των καταστημάτων, θα μπορεί να προσφέρει καλύτερους όρους εργασίας και μισθό στο προσωπικό της προσελκύοντας έτσι το καλύτερο προσωπικό από όλες τις άλλες τράπεζες.
• Η φυσική παρουσία του πελάτη σε κατάστημα της τράπεζας θα γίνει αχρείαστη αφού ο πελάτη θα μπορεί να αιτηθεί δάνειο, βιβλιάριο επιταγών, έγγραφα και οτιδήποτε άλλα μέσω διαδικτύου και η ίδια η τράπεζα θα μπορεί να αποστείλει όλα τα πιο πάνω στον πελάτη μέσω courier ή σε ηλεκτρονική μορφή.
• Όσο τα λειτουργικά έξοδα παραμένουν χαμηλά και η εξυπηρέτηση και ταχύτητα ψηλά, η νέα τράπεζα θα μπορεί να λειτουργήσει με καλύτερα περιθώρια κέρδους που θα μπορεί να μεταφέρει στους πελάτες της. Αυτό θα της επιτρέψει να προσελκύσει ή προσεγγίσει τους καλύτερους πελάτες στην αγορά, είτε αυτοί είναι επιχειρήσεις είτε ιδιώτες, διαλέγοντας στην πορεία με ποιους θέλει να συνεργάζεται και αφήνοντας αμφίβολου ποιότητας πελάτες στις άλλες τράπεζες.
• Η νέα τράπεζα σχεδόν δεν θα χρειάζεται να διαφημιστεί καθόλου αφού λόγω των χαμηλών χρεώσεων της και της συχνής επικοινωνίας των οικονομικών της δεδομένων σε μέσα μαζικής επικοινωνίας και τους πελάτες της θα μπορεί να προσελκύει όλο και περισσότερους πελάτες, τους καλούς πελάτες, σε βάρος των ανταγωνιστών της. Η εξάλειψη των ‘μικρών γραμμάτων’, των χρεώσεων και άλλων ‘παλαιοτραπεζικών’ πρακτικών θα μπορεί να λειτουργήσει σαν μαγνήτης πελατολογίου.
Η πιο πάνω Τράπεζα δεν λειτουργεί, προς το παρόν, στη Κυπριακή αγορά. Τα δεδομένα όμως άλλαξαν, παλαιά κάστρα έπεσαν, οι πελάτες και η ζήτηση υπάρχουν, οι εμπιστοσύνη και ασφάλεια παίζουν πλέον σημαντικότατο ρόλο, κάποιοι κοιμούνται, άλλοι νανουρίζουν και μερικοί θα ξυπνήσουν.
Εσείς με ποια τράπεζα συναλλάσσεστε και με ποια θα συνεχίζατε;
www.Rockstar-Business.com