powered by

«Που στο Διαδίκτυο είναι ο ΚΟΤ;»

Στο συρτάρι βάζει ο ΚΟΤ προωθητικές ενέργειες και εκστρατείες για την προσέλκυση τουριστών, απουσιάζοντας εμφανώς από το διαδικτυακό τοπίο τη στιγμή που η οικονομία φαίνεται να χρειάζεται τη στήριξη της τουριστικής βιομηχανίας περισσότερο από ποτέ.

«Που στο διαδίκτυο είναι ο ΚΟΤ», διερωτήθηκε, με μια δόση χιούμορ τουριστικός φορέας, αναφέροντας ενδεικτικά ότι μια ματιά σε κοινωνικά δίκτυα και ιστοσελίδες δίνουν μια εικόνα καθόλου ενθαρρυντική. Συγκεκριμένα, η γνωστή ιστοσελίδα για κρατήσεις «Lastminute.com» αναφέρει ότι οι κρατήσεις για Κύπρο έχουν πέσει κατά 75%, η βρετανική εφημερίδα Guardian σημειώνει ότι είναι μια καλή ευκαιρία για τους Βρετανούς να πάρουν σε τιμές ευκαιρίας τα δωμάτια που αφήνουν οι Ρώσοι και Γερμανοί, ενώ τα ειδησεογραφικά δίκτυα CNN, Foxnews και η εφημερίδα Daily Mail παροτρύνουν αυτούς που τελικά αποφασίσουν να έρθουν στην Κύπρο να πακετάρουν επιπλέον μετρητά. «Την ίδια ώρα σχεδόν όλοι οι ανταγωνιστές έχουν βγει επιθετικά με διαδικτυακές διαφημιστικές εκστρατείες για να κεφαλαιοποιήσουν στην αβεβαιότητα που έχει δημιουργηθεί στο εξωτερικό για το τι συμβαίνει στην Κύπρο ο ΚΟΤ παραμένει θεατής και αρνητικός πρωταγωνιστής», αναφέρει ο ίδιος φορέας, παροτρύνοντας του αρμόδιους να πάψουν να περιορίζονται σε ευχολόγια και καθησυχασμούς και να προβούν σε δράσεις.

Καλώντας τον Οργανισμό σε εγρήγορση, φορείς αναρωτιούνται πως διαχειρίζεται αυτή την κρίση και την εικόνα της Κύπρου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και πως αντιδρά στις επιθετικές πρακτικές των ανταγωνιστικών προορισμών. Ας μην ξεχνάμε εξάλλου, ότι πλέον οι ειδήσεις, οι εντυπώσεις και οι απόψεις διαμορφώνονται στο διαδίκτυο, σε χρόνο πραγματικό και όχι σε ρυθμούς κυπριακού δημόσιου τομέα.  

Το 2011 ο ΚΟΤ είχε υλοποιήσει διαδικτυακή διαφημιστική εκστρατεία σε Ρωσία, Γαλλία, Σουηδία και Ιταλία. Μια εκστρατεία η οποία είχε ολοκληρωθεί με επιτυχία και όλοι οι παράγοντες είχαν λάβει τα εύσημα για τα αποτελέσματα που είχε αποφέρει. Εξού και όλοι ανέμεναν ότι αυτή η έντονη δράση στο διαδίκτυο θα συνεχιστεί. Το 2012 ο Οργανισμός προκήρυξε διαγωνισμό για διαδικτυακή προώθηση της Κύπρου στις Σκανδιναβικές χώρες (Σουηδία, Νορβηγία, Φινλανδία, Δανία), Ολλανδία, Βέλγιο και Γαλλία, προκαλώντας και πάλι θετικά σχόλια για την πολύ καλή σχέση που φαίνονταν ότι είχε αναπτυχθεί με το διαδίκτυο. Δυστυχώς όμως για αδιευκρίνιστους λόγους αποφάσισε την ακύρωση του διαγωνισμού, απόφαση την οποία απόρριψε η Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών. Ως δικαιολογία, μεταξύ άλλων ο ΚΟΤ ανέφερε ότι δεν είναι πλέον αναγκαία η διαφήμιση σε χώρες που, σύμφωνα με τη Στρατηγική Τουρισμού 2011-2015, δεν είναι οι κύριες τουριστικές αγορές της Κύπρου.

Μια δικαιολογία η οποία δεν φαίνεται να ευσταθεί, καθώς οι επτά από αυτές τις χώρες ανήκουν στην πρώτη εντεκάδα των αγορών στόχων, με βάση την Στρατηγική του ΚΟΤ. Παράλληλα, αντιφάσκει με την πρόσφατη διαβεβαίωση του προέδρου του ΚΟΤ Αλέκου Ορουντιώτη, για τη σημαντικότητα των Σκανδιναβικών χωρών, όπως προκύπτει και από τη Στρατηγική του οργανισμού. «Οι βασικές αγορές για το 2013 σύμφωνα με τον κ. Ορουντιώτη είναι η Μεγάλη Βρετανία από όπου αναμένονται πέραν των 900,000 αφίξεων, η Ρωσία με 550,000 αφίξεις, η Γερμανία, οι Σκανδιναβικές χώρες και η Ελλάδα», δήλωσε ο κ. Ορουντιώτης μετά το πέρας συνάντησης με τους τουριστικούς φορείς όπου εξετάστηκαν τα νέα δεδομένα μετά την απόφαση του Eurogroup.

Το αξιοπερίεργο είναι ότι την ίδια ώρα ο ΚΟΤ κατακύρωσε προσφορά ύψους €650.000  για προώθηση της Κύπρου σε παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Τη στιγμή που ο ΚΟΤ ξεκαθαρίζει διαρκώς την ανάγκη για μείωση της εξάρτησης από τους οργανωτές ταξιδιών και την αύξηση των ανεξάρτητων τουριστών φαίνεται να αγνοεί τις παγκόσμιες τάσεις και να απέχει επιδεικτικά και κατ’ επιλογή από το διαδίκτυο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή στην άμεση κρίση του ΚΟΤ για υλοποίηση βρίσκονται τα εξής:  
- H διαδικτυακή προώθηση της Κύπρου σε Σκανδιναβικές χώρες (Σουηδία, Νορβηγία, Φινλανδία, Δανία), Ολλανδία, Βέλγιο και Γαλλία
- H διαδικτυακή προώθηση της Κύπρου σε Ρωσία, Σουηδία, Γαλλία και Ιταλία με επέκταση υφιστάμενης σύμβασης,. http://www.sigmalive.com/inbusiness/news/services/416461
- Η αξιολόγηση και κατακύρωση προσφοράς για τη συλλογή στοιχείων GPS ποδηλατικών και περιπατητικών διαδρομών συμπεριλαμβανομένων και των σημείων ενδιαφέροντος, η εισαγωγή τους σε γεωγραφικό σύστημα πληροφοριών GIS, η δημιουργία και δημοσίευση Διαδικτυακής Πύλης Ειδικών ενδιαφερόντων και του Γεωγραφικού Συστήματος Πληροφοριών με σύστημα διαχείρισης περιεχομένου και εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας για κινητή τηλεφωνία και η προώθηση του έργου αλλά και του ευρύτερου τομέα ειδικών ενδιαφερόντων στο διαδίκτυο (έργο συγχρηματοδοτούμενο από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης).

 

Δειτε Επισης

Προγράμματα €293 εκ. για ανάπτυξη καινοτομίας από Έφορο Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων
Η PIN-UP Global υποστήριξε το Leadership & HR Management Conference
Mindset Talks 7: Ένα διήμερο συνέδριο προσωπικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης και δικτύωσης στην Πάφο
Η εξέλιξη της S. Kaniklides (Cyprus) Limited από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα
Podcast series: Ο ρόλος των τμημάτων HR στην πρόληψη προβληματικών συμπεριφορών στους εργαζομένους (video)
Podcast series: Η ενασχόληση με το στοίχημα και τα τυχερά παιχνίδια αποτελεί ζήτημα δημόσιας υγείας (video)
Podcast series: EAΣ και ΣΠΑΒΟ ενώνουν δυνάμεις για πρόληψη προβληματικών συμπεριφορών (video)
Podcast series ΕΑΣ: Ασφάλεια, ο αληθινός ήρωας σε κάθε παιχνίδι (video)
ΚΕΒΕ: Αδικαιολόγητη και ετσιθελική η απεργία των γιατρών στα δημόσια νοσηλευτήρια
Ανανέωσαν τη συνεργασία τους CMMI και Alexander College