Powered by

Οι Έλληνες της ιδιωτικής ετικέτας

Η κρίση έχει οδηγήσει τους Έλληνες στην υιοθέτηση ενός νέου καταναλωτικού μοντέλου. Με τους μισθούς και τις συντάξεις να έχουν περικοπεί σημαντικά, αλλά τις τιμές να παραμένουν στα ύψη, οι καταναλωτές αναζητούν την φθηνότερη λύση. Η πιο συνηθισμένη επιλογή πλέον είναι η αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύει η εφημερίδα Τα Νέα, οι καταναλωτές στη χώρα μας πληρώνουν περισσότερα από 1,9 δισ. ευρώ για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Με τον μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης να φθάνει την τριετία 2009-2011 στο 6,5%, ενώ άλλες κατηγορίες προϊόντων έβλεπαν τις πωλήσεις τους να κινούνται πτωτικά, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώνουν εκ νέου την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων.

Η αλλαγή αυτή μάλιστα οδήγησε τις αλυσίδες σουπερμάρκετ να επεκταθούν με νέες κατηγορίες προϊόντων στην γκάμα των ιδιωτικής ετικέτας που φιλοξενούν στα ράφια τους, αλλά και να εμπλουτίσουν τα ήδη υπάρχοντα.

Έτσι, αν πριν από μία δεκαετία οι εκπρόσωποι των σουπερμάρκετ θεωρούσαν ότι τα ιδιωτικής ετικέτας είναι συμπληρωματικά στα άλλα προϊόντα που πωλούσαν, σήμερα έχουν γίνει προϊόντα αιχμής και μάλιστα το παιχνίδι των τιμών και των προσφορών γίνεται σε μεγάλο βαθμό με αυτά.
Πάντως, υπάρχει ακόμη μεγάλο περιθώριο δημιουργίας νέων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στη χώρα. Ενδεικτικό είναι ότι στην Ελβετία το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 53%, στη Μεγάλη Βρετανία 47%, στη Σλοβακία 44%, στην Ισπανία 42%, στη Γερμανία 41% και στο Βέλγιο και στην Αυστρία 38%. Χαμηλότερα είναι τα ποσοστά στην Ολλανδία 26%, στην Πολωνία 21%, στην Ιταλία 17% και στην Ελλάδα 17%.

από in.gr

Δειτε Επισης

Αύξηση 6,8% στις τιμές διαμερισμάτων στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο-Οι διαφορές ανάμεσα σε νέα και παλαιά
Άνοδος παραγωγής και νέων παραγγελιών το Μάιο στην Ελλάδα
Eπιβεβαίωσε στη βαθμίδα ΒΒΒ με σταθερές προοπτικές το ελληνικό αξιόχρεο o Scope
Στο 8,3% μειώθηκε η ανεργία στην Ελλάδα τον Απρίλιο
UBS: Η ελληνική οικονομία εμφανίζει ισχυρή δυναμική και ανθεκτικότητα-Θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης και αποκλιμάκωση χρέους
Γ. Κοντόπουλος: Τα δύο κρίσιμα «παράθυρα» για την αναβάθμιση του ελληνικού Χρηματιστηρίου
Χρηματιστήριο Αθηνών: Το νέο στοίχημα, τα ατού της αγοράς και οι εξωτερικοί κίνδυνοι
Ο ελληνικός τουρισμός κοιτάζει ψηλά το 2025 και ποντάρει στη δυναμική των μακρινών αγορών
Τριπλάσιο το ποσοστό μακροχρόνια ανέργων στην Ελλάδα σε σχέση με Ε.Ε.
Morgan Stanley: H Ελλάδα συνεχίζει μια σταθερή πορεία ανάπτυξης-«Αγκάθι» το real estate