Νέα τεχνολογία από την easyJet
12:39 - 20 Φεβρουαρίου 2013
Τις 12μηνες δοκιμές της καινοτόμου τεχνολογίας Zonal Dryer, που μειώνει σημαντικά το βάρος των αεροσκαφών, ξεκινά η easyJet.
Η εταιρεία θα εγκαταστήσει το σύστημα CTT της Σουηδικής τεχνολογίας Zonal Drying που ζυγίζει λιγότερο από 30 κιλά, σε 4 αεροσκάφη της τύπου A320. Το σύστημα θα τοποθετηθεί πάνω από τα ντουλάπια που μπαίνουν οι αποσκευές, ώστε να μειώσει το βάρος, ενώ παράλληλα να αυξήσει την υγρασία μέχρι 250 κιλά ανά πτήση. Δηλαδή, τα κιλά αυτά θα ισοδυναμούν με το βάρος 12 χειραποσκευών. Επίσης, υπάρχει το επιπρόσθετο όφελος της βελτίωσης της ποιότητας του αέρα μέσα στην καμπίνα των επιβατών.
Η easyJet ήδη διαθέτει έναν από τους πιο καθαρούς, νεότερους και αποδοτικούς στόλους, σε σχέση με τα καύσιμα και η έναρξη αυτής της δοκιμασίας αποδεικνύει περαιτέρω τη δέσμευση της εταιρείας να ελαχιστοποιήσει την περιβαλλοντική ρύπανση όλου του στόλου της. Ήδη ένας επιβάτης ταξιδεύοντας με την easyJet, είναι υπεύθυνος για 22% λιγότερες εκπομπές CO2, σε σύγκριση με έναν επιβάτη μιας κλασικής αερογραμμής, όταν και οι δύο διανύουν την ίδια διαδρομή με ίδιου τύπου αεροσκάφος.
Tο σύστημα Zonal Drying αποτελείται από έναν ανεμιστήρα, θερμαντήρα και έναν απορροφητή υγρασίας, ένα περιστροφικό μοτέρ διαποτισμένο με πυρίτιο, κατασκευασμένο από ελαφριές ίνες που θα βελτιώσουν την ποιότητα του αέρα μέσα στο αεροσκάφος. Το συγκεκριμένο σύστημα θα μειώσει την κατακράτηση νερού, διοχετεύοντας τον ξηρό αέρα στο σημείο πάνω από τα ντουλάπια των αποσκευών.
Με τη χρήση του Zonal Drying συστήματος θα γίνει σημαντική μείωση του κόστους των καυσίμων, που σήμερα είναι £1.2 δισεκατομμύρια ετησίως, αφού ο βασικός παράγοντας που επηρεάζει την αποδοτικότητα των αεροσκαφών και τη χρήση καυσίμων είναι το βάρος.