Είνα αξιόπιστη πηγή συμβουλών τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

Στις μέρες μας, σε οποιαδήποτε καθιερωμένη εταιρεία, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το διαδικτυακό μάρκετινγκ πάνε μαζί. Αποτελούν αναπόσπαστο συστατικό της στρατηγικής διαδικτυακού μάρκετινγκ μιας εταιρείας και ένα βασικό κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες της. Τα τελευταία χρόνια είχαν τεράστια επίδραση σε όλα τα είδη επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών του χρηματοπιστωτικού κλάδου. Τα κανάλια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με προσοχή όμως, γιατί η κακή χρήση ή η χειραγώγηση μπορεί να αποδειχθούν επιβλαβείς για μια εταιρεία.

Είναι γνωστό ότι τα κανάλια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, κυρίως το Facebook και το Twitter, χρησιμοποιούνται ευρέως στον χρηματοπιστωτικό κλάδο και οι εταιρείες forex δεν αποτελούν εξαίρεση. Οι εταιρείες Forex χρησιμοποιούν τα κανάλια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να προβάλουν τις δραστηριότητες τους, να κτίσουν την εικόνα τους και να δημιουργήσουν ένα πιστό κοινό. Μπορούν να επικοινωνούν τις τελευταίες προσφορές και εκστρατείες τους, να μοιράζονται πληροφορίες που πιστεύουν ότι θα ήταν ενδιαφέρουσες για τους πελάτες τους και να τα χρησιμοποιούν ως πλατφόρμα για να μεταφέρουν τη φιλοσοφία της εταιρείας και το ήθος της γενικότερα. Επιπλέον, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ίσως ο ιδανικότερος τρόπος για να δείτε τα πράγματα από μια πιο διασκεδαστική οπτική γωνία, καθώς διευκολύνουν τις συζητήσεις ενθαρρύνοντας τους πελάτες να μοιραστούν τις απόψεις τους ή να κάνουν σχόλια σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της εταιρείας. Εξασφαλίζουν επίσης κάτι το οποίο είναι ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις και συχνά παραβλέπεται: την προσωπική επαφή, που οι περισσότεροι πελάτες αναζητούν προκειμένου να δείξουν εμπιστοσύνη και αφοσίωση σε μια εταιρεία.

Σε έναν κλάδο όπως το forex, όπου το ρίσκο είναι ένα σημαντικό στοιχείο, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως πηγή οικονομικών συμβουλών δεν συνίσταται. Αυτό είναι το είδος της κακής χρήσης στο οποίο αναφερόμουν νωρίτερα και είναι ακριβώς με αυτό τον τρόπο που τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να γίνουν επικίνδυνα. Το Hash Crash της 23ης Απριλίου αποκάλυψε ότι οι χάκερς μπορούν να επηρεάσουν σοβαρά τις αγορές αναρτώντας συγκεχυμένες πληροφορίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Και αυτά τα περιστατικά είχαν σημαντική επίδραση στον τρόπο με τον οποίο επενδυτικές εταιρείες χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι χάκερς όμως δεν είναι ο μόνος λόγος για τον οποίο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται για την παροχή επενδυτικών συμβουλών – εξακολουθεί να ισχύει το γεγονός ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προορίζονταν για άλλους σκοπούς και δεν πρέπει να υπάρχει σύγχυση ανάμεσα στις διάφορες υπηρεσίες της εταιρείας. Οι οικονομικές απόψεις θα πρέπει να αφεθούν στους εμπειρογνώμονες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για την επίτευξη των σκοπών που προαναφέρθηκαν. Ο χρηματοπιστωτικός τομέας είναι ένας σοβαρός τομέας, ο οποίος περιστρέφεται γύρω από σημαντικές αποφάσεις που επηρεάζουν την προσωπική περιουσία κάποιου, έτσι -ανεξάρτητα από το πόσο σημαντικά έχουν γίνει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στη σύγχρονη εποχή του μάρκετινγκ- δεν πρέπει να γίνεται κατάχρηση. Παραμένουν όμως ένα απαραίτητο κανάλι για να επικοινωνεί μια εταιρεία με τους πελάτες της, να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους, να είναι μέρος συζητήσεων, να προωθεί τα προϊόντα και τις εκστρατείες της και να κτίζει μια όσο το δυνατόν πιο δυνατή διαδικτυακή παρουσία. Επιπρόσθετα, δίνει τη δυνατότητα σε εργαζόμενους από διαφορετικά τμήματα μίας εταιρείας να παραμένουν ενημερωμένοι για τις εξελίξεις στην εταιρεία και να επικοινωνούν μεταξύ τους.

Παρόλο τον αυξανόμενο σκεπτικισμό στον κλάδο σχετικά με την αξιοπιστία και τη χρησιμότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, εξακολουθώ να πιστεύω ότι οι εταιρείες στον χρηματοπιστωτικό τομέα πρέπει να συνεχίσουν να τα αξιοποιούν στο έπακρο – αν τα χρησιμοποιούν σωστά, μπορούν να αποδειχθούν απίστευτα ευεργετικά.

Σημείωση: Το περιεχόμενο αυτού του άρθρου περιλαμβάνει προσωπικές απόψεις και ιδέες και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ληφθεί ή παρερμηνευθεί σαν επενδυτική συμβουλή.
 

Δειτε Επισης

Η άνοδος των βιώσιμων επενδύσεων: Οι προκλήσεις του ESG και των πράσινων ομολόγων για έναν επενδυτή
Καλό είναι κάποιοι να αρχίσουν να ξεχνάνε την ηλεκτροκίνηση
Έχει ο άνθρωπος νοημοσύνη να βάλει χαλινάρια στην AI πριν να είναι αργά;
Ενεργή συμμετοχή καταναλωτών στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού στην Ε.Ε.
Γιατί τα καταθετικά επιτόκια στην Κύπρο είναι χαμηλά; Υπάρχουν εναλλακτικές;
Πώς οι αυξανόμενες τιμές του πετρελαίου από τη σύγκρουση στη Μ. Ανατολή θα μπορούσαν να απειλήσουν το μέλλον της Ε.Ε.
Καταπολέμηση του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος-Τι αλλάζει στην Κύπρο με το νέο πλαίσιο της Ε.Ε.
Γιατί η χρηματοοικονομική επιμόρφωση πρέπει να ξεκινά από την παιδική ηλικία
Η άνοδος των ψηφιακών χρηματοοικονομικών: «Προστασία των επενδυτών σε ένα τεχνολογικά καθοδηγούμενο μέλλον»
Οι αρνητικές τιμές στη χονδρική αγορά ηλεκτρισμού της Ε.Ε. και τρόποι αντιμετώπισης