Ericsson: Τα smartphone αλλάζουν τις πόλεις

Σε μια νέα έκθεση του Consumer Lab της Ericsson, χρήστες έξυπνων κινητών συσκευών στο Σάο Πάολο, το Πεκίνο, τη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο και το Τόκιο, ρωτήθηκαν σχετικά με το ενδιαφέρον τους για την πιθανή ανάπτυξη 18 νέων υπηρεσιών που αφορούν σημαντικές πτυχές της ζωής στην πόλη.
 
Η μελέτη ζητούσε από τους χρήστες smartphone να αξιολογήσουν νέα πρότυπα υπηρεσιών, τα οποία σχετίζονται με πτυχές της ζωής στην πόλη, που είναι περισσότερο ικανοποιημένοι, όπως η διαθεσιμότητα καταστημάτων, εστιατορίων και εγκαταστάσεων αναψυχής. Παραδείγματα νέων υπηρεσιών περιλαμβάνουν: Kοινωνικούς οδηγούς εστιατορίων, έναν ψηφιακό γυμναστή που λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο, συμβουλές αγοράς με βάση χώρο-χρονικά κριτήρια, μενού και κρατήσεις σε εστιατόρια μέσω κινητού και αυθημερόν παράδοση εμπορευμάτων.
 
Εστιάζοντας περαιτέρω σε αυτά τα νέα πρότυπα, η μελέτη ρώτησε αν θα ενδιέφερε μια υπηρεσία ελέγχου των υλικών που χρησιμοποιούν τα εστιατόρια: ενώ 8% των ερωτηθέντων πιστεύουν πως η υπηρεσία αυτή είναι ήδη διαθέσιμη σήμερα, 61% περιμένουν πως θα είναι κανονικά διαθέσιμη μέσα στην επόμενη τριετία.
 
Η μελέτη καλύπτει και πτυχές της ζωής στην πόλη για τις οποίες οι περισσότεροι χρήστες εξέφρασαν δυσαρέσκεια και συγκεκριμένα, τη φροντίδα παιδιών και ηλικιωμένων, την επικοινωνία με τις αρχές και το κυκλοφοριακό. Ιδέες για σχετικές νέες υπηρεσίες, περιλαμβάνουν κοινωνικά δίκτυα περίθαλψης που επιτρέπουν την εύκολη επικοινωνία με μέλη της οικογένειας μέσω οποιασδήποτε συσκευής, μια υπηρεσία πληροφόρησης για κινητές συσκευές που προσφέρει ενημερώσεις από τις τοπικές αρχές ανάλογα με το πού βρίσκεται ο χρήστης, καθώς και ένα προγραμματιστή διαδρομών, που βελτιστοποιεί το ημερολόγιο ενός χρήστη ώστε να ελαχιστοποιείται η ανάγκη για μακρινές μετακινήσεις.
 
Οι ερωτηθέντες ανέφεραν επίσης, ό,τι περιμένουν καλύτερες υπηρεσίες και βελτίωση της επικοινωνίας από τις αρχές μέσω των smartphones τους. Παράλληλα, μεταξύ 10% με 15% των νέων ζευγαριών και των γονέων, πιστεύουν πως μια σειρά από υπηρεσίες φροντίδας μέσω ΤΠΕ, είναι διαθέσιμες στις πόλεις τους σήμερα, ενώ το 64% με 68% πιστεύουν ότι θα είναι ευρέως διαθέσιμες σε τρία χρόνια.
 
Ο Michael Björn, επικεφαλής του τμήματος Έρευνας στο Ericsson ConsumerLab, δήλωσε: «Η μαζική ζήτηση για νέες υπηρεσίες ΤΠΕ μπορεί να αλλάξει τη ζωή της πόλης, πέρα από ό,τι γνωρίζουμε, σε μόλις τρία χρόνια. Υπηρεσίες μέσω έξυπνων κινητών συσκευών που σχετίζονται με τα ψώνια, το φαγητό έξω και την αναζήτηση ψυχαγωγίας, μπορούν να βελτιώσουν δραστικά την ικανοποίηση των ανθρώπων από τη ζωή στις πόλεις. Οι υπηρεσίες μέσω smartphone μπορούν επίσης να ανακουφίσουν τη δυσαρέσκεια και οι προσδοκίες για τη διαθεσιμότητά τους στην αγορά είναι ιδιαίτερα υψηλές».
 
Ο Björn συνέχισε: «Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης δείχνουν ότι οι καταναλωτές καλωσορίζουν την καινοτομία σε πολλούς τομείς της καθημερινής εμπειρίας τους στην πόλη».
 
Το κυκλοφοριακό είναι η νούμερο ένα πηγή δυσαρέσκειας στις πόλεις και 47% των ιδιοκτητών smartphone, εκδήλωσαν ενδιαφέρον για έναν προσωπικό πλοηγό που θα παρέχει τις καλύτερες πληροφορίες διαδρομών για όλους τους τρόπους μετακίνησης, από το περπάτημα μέχρι την οδήγηση και τις δημόσιες συγκοινωνίες.
Περίπου οι μισοί (47%) από τους ιδιοκτήτες smartphone προβλέπουν πως οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας θα παίξουν αποφασιστικό ρόλο στο να φτάσει η συγκεκριμένη υπηρεσία στα χέρια τους, αν και γενικά πιστεύουν πως το προβάδισμα θα το έχει η σχετική βιομηχανία.
 
Η μελέτη πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά και συγκέντρωσε απαντήσεις από 7.500 χρήστες έξυπνων κινητών συσκευών. Αντιπροσωπεύει ένα πλήθος 40 εκατομμυρίων πολιτών.
 
Ericsson ConsumerLab
Το Ericsson ConsumerLab έχει αποκτήσει τις γνώσεις του μέσα από ένα παγκόσμιο ερευνητικό πρόγραμμα βασιζόμενο σε ετήσιες συνεντεύξεις με 100.000 άτομα, σε περισσότερες από 40 χώρες και σε περισσότερες από 15 μεγαλουπόλεις – αντιπροσωπεύοντας στατιστικά απόψεις 1,1 δισεκατομμυρίων ανθρώπων. Το Ericsson ConsumerLab διεξάγει τόσο ποσοτικές όσο και ποιοτικές έρευνες και έχει επενδύσει σε πάρα πολλές ώρες με καταναλωτές από διαφορετικούς πολιτισμούς.
 
Πηγή: www.zougla.gr
 

Δειτε Επισης

Ο όρος «ψηφιακή πολιτότητα» και η «Σύνοδος για την Συμμετοχική Ψηφιακή Πολιτότητα»
PLATX: Μνημόνιο συνεργασίας με e& Egypt-Πού θα εστιάσει και τι υπογραμμίζει η συγκεκριμένη κίνηση
Το IN Business TV στο μεγάλο τεχνολογικό γεγονός Huawei Connect 2024 στο Παρίσι (video & pics)
AWS: Οι δυνατότητες του cloud, η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη και η επένδυση μεγατόνων στις ΑΠΕ
Human Centric: Αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης σε καινοτόμα προγράμματα κατάρτισης
Πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός λειτουργεί προς όφελος της επιχείρησής σας
Στις εγκαταστάσεις της Dynamic Works ο Επικεφαλής Επιστήμονας
Primetel Business Networking Event: Ο έμπιστος συνεργάτης της σύγχρονης κυπριακής επιχείρησης (video)
Στο διεθνές συνέδριο για θέματα τεχνολογίας «Tallinn Digital Summit» ο Ν. Δαμιανού-Σειρά επαφών στην Εσθονία
Παρουσίασε σε «Διπλωματικό Σαλόνι» στο Ισραήλ το οικοσύστημα έρευνας και καινοτομίας της Κύπρου ο Σκουρίδης