Diapo: Τα μυστικά του outsourcing σε καιρούς κρίσης
07:40 - 25 Νοεμβρίου 2013
Πως αποφασίζει κάποιος αν θα προχωρήσει σε outsourcing ή αν θα συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες της εταιρείας του inhouse; Πέντε πολύ βασικά ερωτήματα που πρέπει να έχουν υπόψη τους οι εταιρείες, έθεσε ο γενικός διευθυντής της Diapo Ltd Κύπρος Χριστοφίδης, στο πλαίσιο του 7ου Συνεδρίου & Έκθεσης Εφοδιαστικής Αλυσίδας & Logistics, που διοργανώθηκε στο ξενοδοχείο Hilton Park από την Planning και την ΙΜΗ, την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου.
1. Δημιουργείται ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με το να συνεχίσει να παρέχεται εσωτερικά η υπηρεσία;
2. Είναι η υπηρεσία ή το παραγόμενο προϊόν πρωταρχικής σημασίας για την επιχείρηση;
3. Αφορά ειδικευμένη υπηρεσία ή προϊόν που δεν εκτελείται συχνά;
4. Αφορά υπηρεσία ή αγαθό που το προφέρουν άλλοι σε καλύτερη τιμή, καμιά αφορά και πιο αποδοτικά;
5. Τα κόστη της προσφερόμενης υπηρεσίας είναι χαμηλότερα από τους τρίτους παρά inhouse;
Όπως είπε, το outsourcing προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα στην εταιρεία, καθώς δίνει τη δυνατότητα να επικεντρώσει και να ενδυναμώσει τις δραστηριότητες που εξυπηρετούν τον σκοπό της, αξιοποιώντας αποτελεσματικότερα τους πόρους, τα μέσα και το χρόνο της στις δραστηριότητες του κύριού της πυρήνα. «Έτσι, μπορεί με τη βοήθεια των συνεργατών της να ελέγξει και να διαχειριστεί καλύτερα το τελικό αποτέλεσμα μετατρέποντας τα σταθερά κόστη σε μεταβλητά», σημείωσε.
Παρότρυνε πάντως, τις εταιρείες να προχωρήσουν σε outsourcing με προσοχή και σταθερά βήματα και με συνεργάτες, τους οποίους μπορούν να εμπιστευτούν.
Αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Diapo και στο νέο της ρόλο, που από εμπορική εταιρεία (πρώην Tseriotis Consumer Goods) μετατράπηκε σε εταιρεία παροχής υπηρεσιών.
Η Diapo δημιουργήθηκε για να εξυπηρετήσει τις εταιρείες που θα ακολουθήσουν το δρόμο του outsourcing. «Έχει καταρτιστεί ένα πενταετές πλάνο βασισμένο στις τάσεις της αγοράς, με προβλέψεις οικονομικών αποτελεσμάτων, χρηματοδοτήσεις πόρων και άλλα», τόνισε.
Συγκεκριμένα:
• Βελτιώθηκαν οι υφιστάμενοι χώροι.
• Δημιουργήθηκε νέο, σύγχρονο κέντρο αποθήκευσης/ διανομής.
• Ενδυναμώθηκε η διαχείριση προϊόντων σε όλες τις θερμοκρασιακές ζώνες.
• Αναδιοργανώθηκε και αναβαθμίστηκε το δίκτυο διανομής, ώστε να υποστηρίζει το πελατολόγιο των συνεργατών.
• Ενδυναμώθηκε το ανθρώπινο δυναμικό σε θέσεις κλειδιά.
• Αναδιαμορφώθηκε το υφιστάμενο σύστημα διαχείρισης αποθεμάτων σε νέα βάση.
«Είχαμε να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση της αλλαγή της ενδοεταιρικής κουλτούρας και νοοτροπίας», είπε ο κ. Χριστοφίδης, τονίζοντας ότι έπρεπε να δημιουργηθεί μια πελατοκεντρική προσέγγιση με καλύτερο customer service.