ΕΥΡΗΚΑ: Μείωση κόστους μέσα από συνεργασίες 3PL
12:29 - 21 Νοεμβρίου 2013
Σ’ ένα περιβάλλον που όλα αλλάζουν το μόνο δεδομένο είναι η αλλαγή, τόνισε ο Γενικός διευθυντής ΕΥΡΗΚΑ Ιάσωνας Νεοφύτου, στο 7ο Συνέδριο & έκθεσης Εφοδιαστικής Αλυσίδας & Logistics, που διοργανώνουν οι Planning και η ΙΜΗ, στο ξενοδοχείο Hilton Park.
Παρουσιάζοντας επιτυχημένα case studies συνεργασιών 3PL, ο κ. Νεοφύτου αναφέρθηκε στη συνεργασία της ΕΥΡΗΚΑ με την G.A.P. Vassilopoulos Group. Όπως είπε, επιβάλλεται ο επαγγελματισμός στις συνεργασίες αυτές.
Η ΕΥΡΗΚΑ όπως ανέφερε αναγκάστηκε να αλλάξει μια στρατηγική, την οποία ακολουθούσε για δεκαετίες κι από καθετοποιημένη την μετέτρεψε σε οριζόντια, με τη βοήθεια της εταιρεία Planning ως προς την αποτύπωση του κόστους. «Μελετήσαμε στοιχεία όπως το ύψος του κινδύνου, τα assets που θα αντικατασταθούν, τη διάρκεια αντοχής στο χρόνο του υποψήφιου συνεργάτη μας και πολλά άλλα ζητήματα», επισήμανε. Τόνισε ότι η εταιρεία αναζήτησε τη βελτιστοποίηση των logistics με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών.
Η στρατηγική της ΕΥΡΗΚΑ κινήθηκε σε τρεις πυλώνες: 1. Στα Υποστατικά: Οι αποθήκες ήταν ένα αδρανές κεφάλαιο, με μειωμένη ευελιξία, οπότε από δύο υποστατικά που είχε η εταιρεία άφησε μόνο ένα, αυτό του συνεργάτη της, τη Vassilopoulos στην περιοχή Δάλι, που είχε πιο καλές προδιαγραφές από τις δικές της. Τα αποτελέσματα ήταν η μείωση του κόστους λειτουργίας και των πάγιων εξόδων, αυξήθηκε η ευελιξία και λειτουργικότητα, το κόστος από πάγιο έγινε μεταβλητό. Η ΕΥΡΗΚΑ πούλησε τις κτιριακές της εγκαταστάσεις κι απαλλάγηκε από ένα πολυδάπανο κόστος. Πέτυχε μείωση κόστους από φθορές και απώλειες και διαφάνεια στο κόστος ανά προϊόν.
2. Μεταφορές/ διανομή: Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη ορατότητα, διαφάνεια και ευελιξία. Μειώθηκε ο κίνδυνος από κόστος κεφαλαίου κι έγινε πιο ευέλικτη η προσαρμογή δρομολογίων.
3. Πληροφόρηση: Πετυχημένη επιλογή συνεργάτη, ευέλικτη προσαρμογή συστημάτων, εγκυρότητα και αξιοπιστία, αμεσότητα και ευελιξία, εξελιγμένο σύστημα ιχνηλασιμότητας και άλλα.
«Όλα λειτουργούν πιο επαγγελματικά και αποτελεσματικά. Πετύχαμε σημαντική μείωση του κόστους και μετρήσιμη, σημαντική εξυπηρέτηση πελατών, οφέλη που αποδείχθηκαν πολύ σημαντικά σ’ αυτή την κρίσιμη περίοδο», υπογράμμισε ο κ. Νεοφύτου, τονίζοντας παράλληλα ότι η εταιρεία σήμερα μπορεί να επικεντρωθεί καλύτερα στο κομμάτι που ξέρει να κάνει, στα ίδια τα προϊόντα της και είναι πιο έτοιμη και πιο ανταγωνιστική από ποτέ να προσφέρει υπηρεσίες της σε άλλες εταιρείες στην αγορά.