Η εκδίκηση του προσωπικού
14:38 - 12 Νοεμβρίου 2013
Καλώς ή κακώς, μια από τις πρώτες κινήσεις που κάνουν οι επιχειρηματίες όταν τα βρουν σκούρα, είναι να μειώσουν τους μισθούς, να προχωρήσουν σε απολύσεις ή και τα δύο μαζί.
Το θέμα που προκύπτει όμως είναι σε ποιόν να κάνουμε μείωση, ποιόν να απολύσουμε;
Οι επιχειρηματίες στην παρούσα κατάσταση στηρίζονται πολύ στην οικονομική κατάσταση της αγοράς και κάνουν αβίαστα αυθαίρετα συμπεράσματα για το προσωπικό τους όπως ‘δεν θα βρουν καλύτερα άρα θα μείνουν’, ‘θα με παρακαλούν να μείνουν’ ή ακόμα ‘υπάρχουν άτομα που μου είπαν ότι θα δουλέψουν περισσότερο με λιγότερα’.
Ναι, πολλοί έχουν πρόβλημα αλλά οι αντοχές τους έχουν και κάποια όρια.
Θα μειώσετε το μισθό σε όλους ή θα επιλέξετε να κρατήσετε τους καλύτερους; Να προχωρήσετε σε απολύσεις ή να προσλάβετε τους καλύτερους από τους ανταγωνιστές σας ή την αγορά; Ποιες οι επιπτώσεις στην επιχείρηση σας αν αποχωρήσει κάποιος από το προσωπικό σας που ξέρει τι κάνει, το κάνει γρήγορα και δεν δημιουργεί προβλήματα;
Η επιλογή εργασίας δεν έχει να κάνει μόνο με το αντάλλαγμα, δηλαδή το μισθό. Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που έχουν ίση ή ακόμα και μεγαλύτερη βαρύτητα για κάποιους όπως η προοπτική ανέλιξης, η ασφάλεια, οι καλοί τρόποι.
Αν τώρα με την κρίση βάλετε τα καλά σας άτομα στο ίδιο καλάθι με τα μέτρια ή ακόμα με τα κακά άτομα, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα εξακολουθήσετε να έχετε τους κακούς και θα παροτρύνετε τους καλούς να φύγουν.
Και όταν θα φύγουν οι καλοί θα μείνετε μόνο με τους κακούς ή μέτριους.
Πως όμως μπορείτε να επιλέξετε και να αξιολογήσετε ποιοί από το προσωπικό σας πρέπει να μείνουν, ποιοι να φύγουν και σε ποιους να γίνουν αλλαγές στους όρους εργοδότησής τους;
• Ξεκινήστε με την ανάλυση των εργασιών σας. Αν για παράδειγμα έχετε καταστήματα θα ήταν ηλίθιο να απολύσετε πωλήτριες για να κρατήσετε άτομα στο λογιστήριο. Κάθε τμήμα της επιχείρησης σας πρέπει να αξιολογηθεί σωστά ανάλογα με την προσφορά του στην ορθή λειτουργία σας.
• Ξεκαθαρίστε που θέλετε να πάρετε την επιχείρηση σας στο μέλλον. Αν σκοπός σας είναι μόνο να μειώσετε το κόστος του μισθολογίου ξεκινήστε απολύοντας τον εαυτό σας. Αν πάλι λογαριάζετε να προσαρμοστείτε στα νέα δεδομένα πρέπει να έχετε όσο πιο ξεκάθαρο πλάνο για την αγορά που δραστηριοποιήστε και να δράσετε ανάλογα αλλιώς θα καταλήξετε να μειώνετε συνεχώς τα άτομα σας, θα μειώνετε ο τζίρος και θα μπείτε σε ένα φαύλο κύκλο.
• Μιλήστε με τους καλούς. Κάθε επιχείρηση διαθέτει (ή θα έπρεπε να διαθέτει) μερικά άτομα-διαμάντια. Είναι τα άτομα που νοιάζονται για την επιχείρηση, δεν γκρινιάζουν συνέχεια, προσπαθούν να προσφέρουν συνεχώς. Αυτά τα άτομα πρέπει να τα εντοπίσετε και μαζί με αυτά να σχεδιάσετε τα επόμενα σας βήματα. Προσοχή από τις γνωστές παγίδες όπως τους γλύφτες και τους συγγενείς.
• Δοκιμάστε να δουλέψετε ανάποδα. Αν δεν μπορείτε να εντοπίσετε ποια άτομα χρειάζεστε και ποια δεν χρειάζεστε, εκτός του ότι αυτό υποδεικνύει ότι έχετε πρόβλημα στον τρόπο που διαχειρίζεστε την επιχείρηση σας, δοκιμάστε την ακόλουθη τακτική: Αξιολογήστε κάθε άτομο στο προσωπικό σας με τον αντίκτυπο που θα είχε αν αποχωρούσε ξαφνικά μια μέρα από μόνο του. Αν δείτε ότι μια αποχώρηση δεν θα σας ενοχλούσε και τόσο πολύ τότε αυτό το άτομο είναι υποψήφιο για αποχώρηση. Αν πάλι διαπιστώσετε ότι ένα άτομο από το προσωπικό σας θα δημιουργούσε πρόβλημα με την αποχώρηση του τότε έχετε κάποιον που μάλλον πρέπει να κρατήσετε, τουλάχιστον προ το παρόν.
Το μεγαλύτερο ποσοστό Κυπριακών επιχειρήσεων ασχολείται με την εξυπηρέτηση των πελατών τους (υπηρεσίες) και σε λιγότερο βαθμό με την παραγωγή προϊόντων όπου απλά χρειάζεστε χέρια. Και για προσφέρεις καλές υπηρεσίες χρειάζεστε πολύ καλό προσωπικό και όχι απλά φθηνό προσωπικό.
Εσείς ποιον απολύσατε; Αυτόν που σας δουλεύει ή αυτόν που δουλεύει για εσάς;
www.Rockstar-business.com