Βιωσιμότητα τοπικής αυτοδιοίκησης και ακίνητα

Είναι γεγονός αρκετοί Δήμοι και Κοινοτικά Συμβούλια οδηγούνται σε στάση πληρωμών και σύντομα θα τεθεί επί τάπητος το θέμα των συγχωνεύσεων / αναδιάρθρωσης της τοπικής αυτοδιοίκησης. ‘Οπως οι τράπεζες και τα Σ.Π.Ε. διέρχονται τη φάση της αναδιάρθρωσης, σειρά φαίνεται ότι θα πάρουν και τα Δημοτικά / Κοινοτικά Συμβούλια. Η κατάργηση / ενοποίηση αρκετών Δήμων θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη όπως δεδομένη πρέπει να είναι και η κατάργηση της διπλής φορολογίας στα ακίνητα από το ΤΕΠ [Τμήμα Εσωτερικών Προσόδων] και τους Δήμους / Κοινοτικά Συμβούλια. Δεν φτάνει ο δεκαπλασιασμός της φορολογίας αυτής κατά τα τελευταία χρόνια υπάρχει και διπλή φορολόγηση σε όλα τα ακίνητα αφού οι Δήμοι / Κοινοτικά Συμβούλια συνεχίζουν να φορολογούν με Φόρο Ακίνητης Ιδιοκτησίας. Περαιτέρω αναφέρεται ρητώς από τη Δανειακή Σύμβαση [Μνημόνιο] ότι οι φορολογίες των ακινήτων θα πρέπει μέχρι το 2014 να απλουστευθούν και να ενοποιηθούν. Συνεπώς αφού καθορίσουμε το συνολικό ποσό που θα φορολογείται ο τομέας των ακινήτων (Λέγε 60 εκατομμύρια) το ποσό αυτό θα μπορούσε να διανέμεται στους Δήμους και Κοινότητες για να προχωρούν σε αναπτυξιακά έργα.

 Αυτό θα είναι και ένα καλό αντιστάθμισμα από την μειωμένη (κατά 12% περίπου) Κρατική χορηγία προς την τοπική αυτοδιοίκηση . Η διαχείριση των κονδυλίων που θα διανέμεται στην τοπική αυτοδιοίκηση θα κρίνεται από τους Δημότες καθορίζοντας έτσι και την επιτυχία / αποτυχία των Δημοτικών / Κοινοτικών Συμβουλίων. Εφόσον η Τοπικές Αρχές έχουν το καθήκον να προσφέρουν υπηρεσίες [αναπτυξιακά έργα, φωτισμό, καθαριότητα, εκδηλώσεις κ.λ.π.] στους κατοίκους και φορολογούμενους ιδιοκτήτες, ας δοθεί η διαχείριση των κονδυλίων του Φόρου Ακίνητης Ιδιοκτησίας στην τοπική αυτοδιοίκηση διαμέσου της Κεντρικής Κυβέρνησης. Με αυτό τον τρόπο το Κράτος θα καθορίζει το συνολικό ποσό φορολόγησης [ επί της χρήσης και κατοχής] τις ακίνητης ιδιοκτησίας ανά έτος και θα κατανέμει στους Δήμους / Κοινοτικά Συμβούλια το ποσό που τους αναλογεί. Το κάθε Δημοτικό / Κοινοτικό Συμβούλιο θα ξοδεύει τα χρήματα αυτά ανάλογα με τις ανάγκες τις κάθε περιοχής και στη συνέχεια οι Πολίτες θα κρίνουν τις αποφάσεις των τοπικών Αρχών και της διαχείρισης που έχουν διεκπεραιώσει με την εκλογή του Νέου Διοικητικού τους Συμβουλίου. Επιβάλλεται δε η νέα φορολογική βάση να είναι σε σημερινές αξίες (με χαμηλότερα ποσοστά χρεώσεων ανά ακίνητο) για δίκαιο καταμερισμό του φορολογικού πλαισίου.

Είναι απαραίτητο να υλοποιηθεί η φορολογική μεταρρύθμιση με ριζικό επανασχεδιασμό των διαδικασιών επιβολής ενιαίας φορολόγησης διαφορετικά κάθε προσπάθεια αποσπασματικής αντιμετώπισης θα οδηγεί σε στρεβλώσεις και περιπέτειες.
 

Δειτε Επισης

Η απόφαση της ΕΚΤ να δώσει προτεραιότητα στην ανάπτυξη δεν προκαλεί έκπληξη
Η Ευρωπαϊκή Ένωση πάτησε «στοπ» στις αναφορές βιωσιμότητας: Πώς πρέπει να το εκλάβουν οι επιχειρήσεις;
Οι δασμοί Τραμπ και η ανάγκη διαφύλαξης των εξαγωγών του χαλλουμιού ΠΟΠ
Η εναλλακτική των ακινήτων στους κλυδωνισμούς των χρηματαγορών λόγω δασμών
Ρυθμισμένο lobbying στην Κύπρο: Μια νέα θεσμική πραγματικότητα
Δασμοί και ανταγωνιστικότητα: Ποιος κερδίζει και ποιος χάνει;
Startups & ΜμΕ στην Κύπρο: Προκλήσεις, ευκαιρίες και ο ρόλος του κατάλληλου συμβούλου
Μπορούν οι δασμοί του Τραμπ να διασώσουν την αμερικανική οικονομία από το δυσβάσταχτο χρέος;
Ευκαιρίες και προκλήσεις της τεχνητής νοημοσύνης
Μειώνει η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης τη σημασία των soft skills;