Στην Κύπρο η καινούρια Porsche Panamera
10:29 - 23 Οκτωβρίου 2013
Η ανανεωμένη Porsche Panamera έκανε την πρώτη παγκόσμια της εμφάνιση στο φετινό Σαλόνι της Σαγκάης και βρίσκεται στις βιτρίνες της Α.Ι.Motokinisi Ltd στη Λευκωσία. Πέραν των διακριτικών αλλαγών στο σχεδιασμό, το μοντέλο ξεχωρίζει για την υβριδική έκδοση που περιλαμβάνεται στη γκάμα της. Μια κίνηση που κατατάσσει τη Γερμανική εταιρεία στην κορυφή του ανταγωνισμού στην premium κατηγορία.
Η Porsche Panamera αποτελεί την ανανεωμένη έκδοση της ναυαρχίδας της Porsche. Έχει να επιδείξει μία σειρά από σημαντικές αλλαγές, τόσο σχεδιαστικές όσο και τεχνολογικές ενώ τώρα υπάρχει και έκδοση με μακρύτερο μεταξόνιο που είναι αυξημένο κατά 150mm σε σχέση με τη συμβατική Porsche Panamera.
Το μοντέλο Plug In Hybrid είναι η έκδοση που αποτελεί την υβριδική εκδοχή. Διαθέτει ένα τρίλιτρο V6 κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα που αντλεί ενέργεια από μπαταρίες λιθίου. Οι δύο κινητήρες αποδίδουν συνδυαστικά 416 ίππους, εξασφαλίζοντας επιδόσεις 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,5 δευτερόλεπτα και τελική του ταχύτητα που φτάνει έως τα 269 χλμ./ώρα.
Η υβριδική τεχνολογία έχει μειώσει σημαντικά τόσο την κατανάλωση όσο και τις εκπομπές ρύπων. Συγκεκριμένα, καταναλώνει 3,1 λίτρα τα εκατό χιλιόμετρα ενώ οι εκπομπές CO2 είναι λιγότερες από 100 γρ./χλμ. Η Panamera S E-Hybrid μπορεί μάλιστα να κινείται μέχρι και 35 χλμ. Μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα με ταχύτητες έως και 133 χιλιόμετρα την ώρα. Οι μπαταρίες λιθίου που χρησιμοποιούνται είναι νέες και έχουν πέντε φορές περισσότερη χωρητικότητα από τις συνηθισμένες. Η φόρτιση διαρκεί από δυόμιση ώρες μέχρι τέσσερις ώρες για πλήρη φόρτιση. Το συνδυαζόμενο κιβώτιο σε αυτή την περίπτωση είναι το Tiptronic S των 8 σχέσεων. Στην πλευρά των συμβατικών κινητήρων της γκάμας, ο V8 των 4,8 λίτρων που εφοδίαζε τις εκδόσεις S και 4S Executive (που είναι μεγαλύτερη σε μήκος) αντικαθίσταται από τον νέο πιο οικονομικό υπερτροφοδοτούμενο 3λιτρο V6 κινητήρα απόδοσης 420 ίππων και 520Nm ροπής. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (PDK).
Παράλληλα, όσον αφορά τις αλλαγές στο σχεδιασμό, αυτές είναι διακριτικές και εντοπίζονται σε μια μικρή διαφοροποίηση της μπροστινής μάσκας και των φωτιστικών σωμάτων ενώ γίνεται και χρήση LED. Πίσω οι αλλαγές είναι πιο έντονες και περιλαμβάνουν ένα επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και νέα φωτιστικά σώματα (full LED). Όσον αφορά το εσωτερικό η ανανέωση αφορά μόνο νέους διαθέσιμους χρωματισμούς στις επενδύσεις ενώ παραμένει αναλλοίωτη η διάταξη των διαφόρων χειριστηρίων και η κορυφαία άνεση και ποιότητα κατασκευής.