«Πουλώντας επιδέσμους σε περίοδο πολέμου»

Οι κύριες υπηρεσίες που παρείχαμε τα τελευταία χρόνια ήταν στον χρηματοπιστωτικό τομέα και στον τουρισμό, όπου βασιζόμασταν στον μαζικό τουρισμό από το Ηνωμένο Βασίλειο.
Το χρηματοπιστωτικό μας σύστημα έχει πληγεί, πιθανόν ανεπανόρθωτα, και ο τουρισμός από το ΗΒ μειώνεται χρόνο με τον χρόνο τα τελευταία τρία-πέντε χρόνια.

Αν και το χρηματοπιστωτικό μας σύστημα σταδιακά σταθεροποιείται και η μείωση στον αριθμό των αφίξεων από το Ηνωμένο Βασίλειο έχει αντισταθμιστεί από την αύξηση στις αφήξεις από την Ρωσία, το status quo έχει αλλάξει για πάντα.

Η ανακατάταξη των πραγμάτων έχει δημιουργήσει πολλές, αλλά διαφορετικές από ότι στο παρελθόν, ευκαιρίες για επαγγελματίες και επιχειρηματίες. Ο δικηγόρος δεν θα εγγράφει εταιρείες αλλά θα αναλαμβάνει την διαδικασία έκδοσης τίτλων ιδιοκτησίας (μαζί με πολεοδόμο και αρχιτέκτονα) και θα εμπλέκετε στον διακανονισμό μεταξύ δανειστών και δανειζομένων.

Ο λογιστής θα αναλώνει περισσότερο χρόνο στο restructuring δανείων και στη παροχή συμβουλών σε άτομα και εταιρείες όσο αφορά τις επενδύσεις τους (θα χρειαστούμε πραγματικούς σύμβουλους επιχειρήσεων και χρηματοοικονομικούς συμβούλους).

Ο κατασκευαστής δεν θα κτίζει νέες οικοδομές αλλά θα ολοκληρώνει τις μισοτέλειωτες και θα συντηρεί τα ήδη ολοκληρωμένα έργα. Ένα μεγάλο κομμάτι θα αποτελέσει και η ενεργειακή απόδοση κτιρίων και οι όποιες επιδώσεις/ προγράμματα αφορούν την «πράσινη ενέργεια».

Ο επιχειρηματίας ακινήτων και ο κτηματομεσίτης δεν θα προβαίνει σε τόσες πολλές ενοικιάσεις και πωλήσεις, αλλά θα αναλαμβάνει την διαχείριση έργων (ενοικίαση, συντήρηση, πληρωμή φόρων, κτλ).
Όλα τα παραπάνω δεν είναι θεωρίες. Το ότι το 40-50% των δανείων δεν αποπληρώνεται, σημαίνει ότι η έμφαση θα είναι στο «καθάρισμα» της υφιστάμενης κατάστασης παρά στην δημιουργία/ έκδοση νέων δανείων. Ως αποτέλεσμα, οι επαγγελματίες θα πρέπει να προσαρμοστούν ανάλογα.

Ο μαζικός τουρισμός είναι στοχευόμενος και δεν ωφελεί κανένα εκτός από συγκεκριμένες επιχειρήσεις ή γεωγραφίες. Το προφίλ των τουριστών και οι απαιτήσεις τους έχουν αλλάξει, όπως επίσης και ο τρόπος με τον οποίο βρίσκουν πληροφορίες.

Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην δημιουργία μιας ενιαίας εικόνας για την κάθε περιοχή (βλέπε το τι γίνεται στην Λεμεσό με την Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Περιφέρειας Λεμεσού) και να υπάρχει συντονισμός μεταξύ τοπικών αρχών, επιχειρήσεων και κλάδων όσο αφορά διάφορα φεστιβάλ, θέατρα, κτλ ώστε να υπάρχει στοχευόμενη προσέγγιση.

Η ζωή μας δεν έχει καταστραφεί. Απλά έχει αλλάξει. Όπου υπάρχει αλλαγή υπάρχουν και ευκαιρίες. Απλά οι ευκαιρίες δεν είναι οι ίδιες ή όπου ήταν πριν.

www.leafresearch.com


 

Δειτε Επισης

Επιχειρήσεις και AI: Πώς διατηρούμε το ανθρώπινο στοιχείο στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
ΙδΕΚ: Νέα προγράμματα και καίριες δράσεις για ενίσχυση της Ε&Κ
Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης και τα Χρηματιστήρια
Η ανάγκη για εξωστρέφεια και συμμετοχή στις διεθνείς εκθέσεις
Οι επίσημες εκθέσεις για το μπλακάουτ της Ιβηρικής χερσονήσου
Έτσι θα αλλάξει το κέντρο της Λευκωσίας
25 xρόνια TFI: Καινοτομία, αξιοπιστία και ανάπτυξη
Οι προκλήσεις και οι προοπτικές από τον ένα χρόνο λειτουργίας των ΕΟΑ
Μπορούν οι δυσάρεστες γεωπολιτικές εξελίξεις να υπονομεύσουν την αμερικανική οικονομία και το δολάριο;
Η ευρωπαϊκή πράξη για τις ψηφιακές αγορές σε δράση: Απολογισμός του 2024 και επόμενες προκλήσεις