Μπάχαλο η αγορά ακινήτων

Με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολουθούμε τις νέες ρυθμίσεις και αλλαγές στα ακίνητα. Ένας τομέας ο οποίος θεωρείται από τους βασικούς πυλώνες της οικονομίας μας έχει υποστεί σοβαρότατο πλήγμα στην ανταγωνιστικότητα του λόγω:

α) της υπερφορολόγισης στην απόκτηση (αγορά) – 18% Φ.Π.Α. (19% από     01/01/2014) ή 8% μεταβιβαστικών τελών.
β) της υπερφορολόγισης στην διάθεση (πώληση) 20%  Φόρος Κεφαλαιουχικών     Κερδών.
γ) της ανησυχητικά αυξημένης  φορολογίας (περί τα 130 εκατομμύρια ετησίως) από το Φόρο Ακίνητης Ιδιοκτησίας που καταβάλλεται στο Τ.Ε.Π (Τμήμα Εσωτερικών Προσόδων). Δεν φτάνει ο δεκαπλασιασμός της φορολογίας αυτής κατά τα τελευταία χρόνια υπάρχει και διπλή φορολόγηση σε όλα τα ακίνητα αφού οι Δήμοι / Κοινοτικά Συμβούλια συνεχίζουν να φορολογούν με Φόρο Ακίνητης Ιδιοκτησίας. Να σημειωθεί ότι η φορολογία αυτή έχει επηρεάσει και τις ξενοδοχειακές μονάδες πλήττοντας έτσι και την τουριστική βιομηχανία.
δ) Αδυναμία εντοπισμού 250.000 ιδιοκτητών λόγω ύπαρξης τίτλων με ανεπαρκή/ λανθασμένα στοιχεία κλπ.

Θα πρέπει άμεσα να υπάρξει φοροελάφρυνση και αντιστάθμισμα στην κτηματαγορά διαφορετικά οι επενδυτές θα συνεχίσουν την πορεία τους επενδύοντας σε άλλες αγορές. Χρειαζόμαστε τις ξένες επενδύσεις και την εισροή ξένων κεφαλαίων στην Κύπρο άμεσα, και άρα θα πρέπει να προχωρήσουμε στην αναδόμηση της φορολόγησης των ακινήτων διατηρώντας την αγορά ελκυστική.

Αντί αυτού συζητάμε με ποιο τρόπο θα προχωρήσουμε στην ψήφιση για μείωση των ενοικίων! Έτσι ακριβώς θα ελκύσουμε τους ξένους επενδυτές; Καθορίζοντας τους και τα ενοίκια που θα εισπράττουν;

Εισηγούμεθα άμεσα τα ακόλουθα:
Φορολογικά κίνητρα στον τομέα των ακινήτων
Ενοποίηση φορολογιών και υιοθέτηση των νέων εκτιμημένων αξιών (01/01/2013) το συντομότερο
Ο φόρος ακίνητης ιδιοκτησίας να είναι ανά ακίνητο (επί της νέας αξίας 2013) και όχι συσσωρευτικά. Το κάθε ακίνητο να έχει τη δική του σταθερή φορολογία ( επί της αξίας ) ανεξάρτητα από το ποιος το κατέχει.

Μείωση του συνολικού ποσού από τον Φόρο Ακίνητης Ιδιοκτησίας σε λογικά πλαίσια (περί τα 60 εκατομμύρια) με σταθερό ετήσιο εισόδημα για το Κράτος.  Χρειάζεται επαναδιαπραγμάτευση του συνολικού ποσού με την Τρόϊκα.

Είναι απαραίτητο να υλοποιηθεί η φορολογική μεταρρύθμιση με ριζικό επανασχεδιασμό των διαδικασιών επιβολής ενιαίας φορολόγησης διαφορετικά κάθε προσπάθεια αποσπασματικής αντιμετώπισης θα οδηγεί σε στρεβλώσεις και περιπέτειες.

O Χαράλαμπος Πετρίδης, κατέχει BSc (Hons), MPhil (Cambridge Uni.) MRICS, Πρόεδρος Συνδέσμου Επιστημόνων Εκτιμητών και Συμβούλων Ακινήτων Κύπρου

 

Δειτε Επισης

Χειρουργείο καρδιάς μετά τα 70: Διαδικασία, κίνδυνοι, ανάνηψη και οφέλη-Μύθοι και πραγματικότητα
Πώς η βραχυχρόνια μίσθωση μπορεί να αναζωογονήσει το ιστορικό κέντρο της Λευκωσίας
Οι ποινές χάδι και οι παράνομοι, που γίνονται σφετεριστές
Η βάση στην οποία μπορούμε να ξαναχτίσουμε τη χώρα μας και το παράδειγμα της Εσθονίας
Στρατηγικοί στόχοι για την ενεργειακή μετάβαση της Κύπρου
Περιέργεια και διαφορετικότητα: Οι πυλώνες της καινοτομίας στον χώρο εργασίας
Πλοήγηση στο τελικό στάδιο συμμόρφωσης με την οδηγία NIS2
Ο εκτεταμένος αντίκτυπος της νέας οδηγίας για την εταιρική δέουσα επιμέλεια όσον αφορά την αειφόρο και βιώσιμη ανάπτυξη
Υλικά και αντικείμενα σε επαφή με τρόφιμα και η σημασία του ελέγχου τους
Αναπτύξεις σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές. Είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας;