3PL: Αδήριτη ανάγκη οι συνεργασίες
12:25 - 14 Οκτωβρίου 2013
Τα τελευταία χρόνια βρισκόμαστε ενώπιον ραγδαίων αλλαγών στους τομείς του λιανεμπορίου και της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics). Εξαγορές, συγχωνεύσεις, συνεργασίες, όλα έχουν ανατραπεί στον κυκεώνα της κρίσης και στο παιχνίδι του ανταγωνισμού. Το θετικό είναι πως στον τομέα των logistics έχουν γίνει αποτελεσματικές συνεργασίες με ελπιδοφόρο μέλλον. Δεδομένων των οικονομικών συνθηκών, οι συνεργασίες είναι αυτές που κρίνουν το μέλλον του τομέα. Προμηθευτές και λιανέμποροι πρέπει να κάνουν rebuilding (αναδόμηση) αν θέλουν να επιβιώσουν και να μην αφανιστούν.
Όταν το 80% των αμερικανικών και ευρωπαϊκών επιχειρήσεων, αναθέτουν τις υπηρεσίες τους σε τρίτους, τους οποίους θεωρούν εξειδικευμένους, στην Κύπρο δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Αντίθετα, το 30% των προϊόντων φεύγουν από μια αποθήκη με ζημιά, λόγω κακών χειρισμών.
Σήμερα, οι εταιρείες δίνουν πρωταρχική σημασία στις εγκαταστάσεις τους, σε σημείο που η υποδομή μπορεί να θεωρηθεί ισάξια με του εξωτερικού. Σωστές εγκαταστάσεις 3PL βοηθούν στην εύκολη προσαρμογή ανάλογα με τις απαιτήσεις του εκάστοτε πελάτη. Πρέπει να διαθέτουν το σωστό υπόβαθρο, τεχνολογία, εξελιγμένα προγράμματα διαχείρισης αποθηκών, αλλά και σύγχρονα συστήματα δρομολόγησης και παρακολούθησης των διανομών. Όλα να μηχανογραφούνται, ώστε να προσφέρεται υψηλό customer service, χωρίς επιπτώσεις στην παραγωγικότητα και με χαμηλότερο κόστος.
Υπάρχουν σπουδαία παραδείγματα για το πώς μπορεί αυτό να πετύχει:
• Τέσσερις φαρμακευτικές εταιρείες ένωσαν τις δυνάμεις τους ως προς τη διανομή των προϊόντων και δημιούργησαν τη Marathon Distributors. Τα πλεονεκτήματα από τη συγχώνευση ήταν η μείωση του κόστους, η βελτίωση της ποιότητας, οι συχνότερες διανομές, το καλύτερο επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών, η ανάπτυξη του μεριδίου στην αγορά, η διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων, αλλά και η περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα 3PL (Third Party Logistics).
• Για πρώτη φορά πολυεθνική εταιρεία, η Coca Cola, ανέθεσε τη διανομή της σε δύο 3PL εταιρείες, τη Foodlink για αποθήκευση, προετοιμασία και εκκαθάριση φορτίων στο ψύχος και τη Diakinisis για παγκύπρια πρωτογενή και δευτερογενή διανομή ambient προϊόντων χρησιμοποιώντας και cross- docking τεχνικές.
• Η DIAPO αποτελεί από το 2012 την εξέλιξη της Tseriotis Consumer Goods και εξειδικεύεται στην προσφορά υπηρεσιών Αποθήκευσης και Διανομής προς τρίτους (3PL), καλύπτοντας όλες τις θερμοκρασιακές ζώνες που αφορούν προϊόντα σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος, κλιματισμού, συντήρησης και κατάψυξης. Το πελατολόγιο της μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την Unilever-Tseriotis, την Tryfon-Tseriotis και την Heinz Cy.
• Η εταιρεία G.A.P. Vassilopoulos έχει έρθει σε συμφωνία με την εταιρεία ΕΥΡΗΚΑ Λτδ για να της παρέχει υπηρεσίες αποθήκευσης και διανομής. Οι εν λόγω υπηρεσίες καλύπτουν όλα τα κανάλια λιανικής πώλησης στα οποία διατίθενται τα προϊόντα ΕΥΡΗΚΑ.
• Η εταιρεία Diplomat Distributors Cyprus Ltd συνεργάστηκε με την Laiko Cosmos Trading για τη διανομή προϊόντα στα μικρά σημεία. Στους χώρους η τελευταία, παρέχει επίσης γραφεία και για την Εlectroline.
Οι εταιρείες θα πρέπει πια να αποβάλουν τα οποιαδήποτε κόμπλεξ, τα «μη» και τα «δεν» που τις διακατέχουν και να προχωρήσουν σε συνεργασίες αν θέλουν πραγματικά, όχι απλώς να επιβιώσουν, αλλά να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό. Με όλες αυτές τις εξελίξεις που γίνονται καθημερινά, μόνο οι συνεργασίες φαίνεται να αποδίδουν και μάλιστα με θεαματικά αποτελέσματα.
Το θέμα αυτό, θα αποτελέσει βασικό πεδίο συζήτησης της 7ης Έκθεσης και Συνεδρίου Εφοδιαστικής Αλυσίδας & Logistics, που διοργανώνουν η ΙΜΗ και η Planning, στις 21 Νοεμβρίου 2013, στο ξενοδοχείο Hilton Park.