Τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου;
10:54 - 08 Ιανουαρίου 2013
Πολύ πρέπει να μας προβληματίσει όλους μας το μέλλον των Κυπριακών Αερογραμμών. Η εταιρεία δεν μας έχει δώσει ποτέ την αίσθηση πως υπάρχει ορθολογιστική διαχείριση και το πιο πρόσφατο «πλάνο αναδιάρθρωσης» ακούγεται μεν πιο σοβαρό αλλά και πάλι μπάζει… Όταν ο πρόεδρος της συντεχνίας των πιλότων δηλώνει πως στόχος είναι να διασωθούν οι εργαζόμενοι με το να γίνει αναγκαστική πρόσληψη από ιδιώτες οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες στις Αερογραμμές, αρχίζουμε να αναρωτιόμαστε διάφορα. Πρώτιστος στόχος (όσο ωμό κι αν ακούγεται για τους εργαζόμενους) είναι η διάσωση της εταιρείας ή το «βόλεμα» αχρείαστου για τις δεδομένες δραστηριότητες της εταιρείας προσωπικού, κάπου αλλού; Και τι ακριβώς εννοούμε με το να προσλάβουν ιδιώτες προσωπικό; Τι είδους ανταλλαγή είναι αυτή; Δηλαδή θα δεσμευτεί το Δ.Σ. των Αερογραμμών ότι θα συνεργάζεται σε σταθερή βάση με τις συγκεκριμένες εταιρείες-προμηθευτές μόνο; Και οι συγκεκριμένες εταιρείες χρειάζονται άμεσα προσωπικό για να απορροφήσουν τους 400 εργαζομένους των Κυπριακών που πρέπει να απολυθούν βάσει του σχεδίου αναδιάρθρωσης; Και πώς ακριβώς αυτές οι ιδιωτικές εταιρείες θα αποσβέσουν το κόστος του επιπλέον προσωπικού που θα προσλάβουν;
Οι προσωρινές λύσεις «μιλλοσφοτζίσματος» οφείλονται σε μεγάλο μέρος για τα κακώς έχοντα στις Κυπριακές Αερογραμμές. Και ενώ μιλάμε για ένα δραστικό πλάνο διάσωσης του αερομεταφορέα, διαφαίνονται και πάλι σημάδια που μας αφήνουν να καταλάβουμε πως οι ρίζες της κακής διαχείρισης είναι βαθιές και δύσκολα ξεριζώνονται.
Το Δ.Σ. των Αερογραμμών πρέπει να αποφασίσει εάν θα λειτουργήσει με στόχο την εξυγίανση του οργανισμού ή με μια μέση λύση που να είναι μεν πιο ανθρώπινη για το προσωπικό αλλά όχι σωστή διαχειριστικά και στρατηγικά.
Ε.Λε.