Facebook: Ευνοεί τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες
11:32 - 28 Ιανουαρίου 2013
Ευεργετική φαίνεται να είναι η χρήση του Facebook στα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες στην κοινωνική τους αλληλεπίδραση και τη δημιουργία ποιοτικών φιλικών σχέσεων, τομείς στους οποίους μπορεί να υστερούν σε πραγματικό χώρο και χρόνο.
Οι έφηβοι με μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίζουν αρκετές φορές προβλήματα κοινωνικής αντίληψης και λεκτικής επικοινωνίας στις κατά πρόσωπο κοινωνικές τους επαφές, με αποτέλεσμα να έχουν χαμηλότερη ποιότητα στις φιλικές τους σχέσεις συγκριτικά με τους εφήβους χωρίς μαθησιακές δυσκολίες.
Ωστόσο, όπως φαίνεται σε έρευνα που διεξήχθη για το ρόλο των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης στις φιλίες των εφήβων με μαθησιακές δυσκολίες, το εικονικό κοινωνικό περιβάλλον λειτουργεί ευεργετικά στην επικοινωνία τους με τους άλλους, καθώς απουσιάζουν όλα εκείνα τα μη λεκτικά στοιχεία, όπως η γλώσσα του σώματος, τα οποία συχνά δυσκολεύονται να ερμηνεύσουν και έτσι τα άτομα αυτά απελευθερώνονται από τους περιορισμούς και αισθάνονται μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για να επικοινωνήσουν.
Ταυτόχρονα, έχουν περισσότερο χρόνο να ελέγξουν την γραπτή τους έκφραση και να καθορίσουν τι και πώς θέλουν να πουν κάτι.
Την έρευνα διενήργησαν η καθηγήτρια Σχολικής και Περιβαλλοντικής Ψυχολογίας του τμήματος Ψυχολογίας του ΑΠΘ Ευθυμία Συγκολλίτου και η υποψήφια διδάκτορας του τμήματος Παναγιώτα Δημόγιωργα, στο πλαίσιο του ερευνητικού χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ έργου «Ηράκλειτος ΙΙ».
Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν μαθητές των τριών τάξεων γυμνασίων και λυκείων της Θεσσαλονίκης, οι μισοί από τους οποίους είχαν γνωμάτευση μαθησιακών δυσκολιών, προκειμένου τα αποτελέσματα να συγκριθούν με τους συμμαθητές τους που δεν είχαν μαθησιακές δυσκολίες.