Χαμηλές πτήσεις για το λιανικό εμπόριο της Βρετανίας

Οι λιανικές πωλήσεις στη Μ. Βρετανία ενισχύθηκαν με το χαμηλότερο ρυθμό δυο ετών το Δεκέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν σήμερα Παρασκευή, επιβεβαιώνοντας τις ανησυχίες πως η οικονομία συρρικνώθηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2012.
 
Η υπηρεσία Office for National Statistics ανακοίνωσε ότι οι λιανικές πωλήσεις το Δεκέμβριο εμφάνισαν αύξηση 0,3% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ σημείωσαν πτώση 0,1% σε μηνιαίο επίπεδο. Οικονομολόγοι, σε δημοσκόπηση, ανέμεναν οι πωλήσεις να αυξηθούν 1% και 0,2% σε μηνιαία και ετήσια βάση αντίστοιχα.
 
Σύμφωνα με την ONS, η ετήσια αύξηση στις πωλήσεις ήταν η μικρότερη από το Δεκέμβριο του 2010. Εξαιρουμένου του 2010, τα μεγέθη του Δεκεμβρίου ήταν τα χειρότερα για Δεκέμβριο από το 1998.
 
Τα στοιχεία δείχνουν πως η βρετανική οικονομία συρρικνώθηκε τους τελευταίους τρεις μήνες του 2012. Οι οικονομολόγοι ανησυχούν πως η συρρίκνωση μπορεί να συνεχιστεί και το πρώτο τρίμηνο του 2013, «ρίχνοντας» την οικονομία στην τρίτη της ύφεση σε διάστημα πέντε ετών. Τα πρώτα στοιχεία για το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν θα ανακοινωθούν στις 25 Ιανουαρίου.
 
Παράλληλα, η ONS ανέφερε πως η μηνιαία μείωση στις πωλήσεις προκλήθηκε από την ισχυρή πτώση στις πωλήσεις οικιακών αγαθών όπως οι ηλεκτρικές συσκευές και τα έπιπλα. Μια αύξηση στις τιμές επηρέασε τις πωλήσεις τροφίμων και ενδυμάτων, ενώ οι πωλήσεις βενζίνης συρρικνώθηκαν κατά 6,6%.
 
Τα μεγέθη της ONS ταιριάζουν με τα στοιχεία που δημοσίευσε το British Retail Consortium, το οποίο ανακοίνωσε πως οι πωλήσεις στα καταστήματα που είναι ανοιχτά πάνω από ένα χρόνο ενισχύθηκαν 0,3% το Δεκέμβριο.
 
Στο αρνητικό αυτό κλίμα, μια σειρά από γνωστές αλυσίδες καταστημάτων στη Βρετανία έχουν κλείσει, «θυμίζοντας» διαδικασίες παρόμοιες με το Chapter 11 για τη χρεοκοπία στις ΗΠΑ. Ανάμεσα σε αυτές, η Comet, η JJB Sports, η Jessops, η HMV και η Blockbuster.
 

Δειτε Επισης

ΠΑΣΕΑ: Σε κατασκευαστή και ΤΟΜ η ευθύνη για ανακλήσεις-Η κατάθεση ενώπιον της ερευνητικής για Takata
Σε υπεραγορές και κρεοπωλεία της Λεμεσού η Μαρία Παναγιώτου-Διαβεβαιώνει για την επάρκεια και ποιότητα των προϊόντων
Skroutz.cy: Η νέα καμπάνια «Skroutz.cy: Shop everything» και πού στοχεύει
Πιο ακριβό φέτος το πασχαλινό τραπέζι-Τσιμπιμένες οι τιμές σε κρέατα και λαχανικά
Jumbo: Αυξημένες κατά 6% οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο το πρώτο τρίμηνο
Καίει η τιμή του κυπριακού καφέ-Αύξηση 24,6% μέσα σε ένα χρόνο
Η Lidl Κύπρου δίνει πνοή στην ανθρωπιστική βοήθεια
Μ. Αντωνίου: Επάρκεια προϊόντων για το πλούσιο πασχαλινό τραπέζι-Αβεβαιότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα λόγω δασμών
ΑΛΦΑΜΕΓΑ & Bean Bar: €300 δώρο σε κάθε εργαζόμενο-To «ευχαριστώ» στο προσωπικό
Πάσχα στο Toy Confectionery: Αυγά…έκπληξη και χειροποίητα πανετόνε