Φόβοι για πλήγμα σε ξενοδοχεία – κατασκευές

Σε εκκρεμ?τητα εξακολουθε? να παραμ?νει το θ?μα των αλλαγ?ν στη φορολ?γηση των ακιν?των, μετ? τη σωρε?α των αντιδρ?σεων που ξεσ?κωσε η κυβερνητικ? πρ?ταση. Τ?σο τα κ?μματα της αντιπολ?τευσης, ?σο και οι οργανωμ?νοι φορε?ς που εμπλ?κονται στην αγορ? των ακιν?των εξ?φρασαν τις αντιρρ?σεις τους για το προωθο?μενο νομοσχ?διο, εν? ταυτ?χρονα κατ?θεσαν και σωρε?α προτ?σεων, ?στε αυτ? να διαφοροποιηθε?. Ποια ερωτ?ματα και αντιρρ?σεις εξ?φρασαν οι ?μεσα εμπλεκ?μενοι και ποιες προτ?σεις κατ?θεσαν ?στε να δοθε? λ?ση στο πολ?κροτο αυτ? στο θ?μα;

Κυπριακ?ς Σ?νδεσμος Ιδιοκτητ?ν Ακιν?των (ΚΣΙΑ)
Η πρ?τη εκτ?μηση του ΚΣΙΑ ε?ναι ?τι με τις ν?ες ρυθμ?σεις  τα ακ?νητα καθ?στανται για ακ?μα μια φορ? η ε?κολη λε?α για συγκ?ντρωση φ?ρων απ? το κρ?τος. Αυτ? η τακτικ?, προσθ?τει ο ΚΣΙΑ, αφεν?ς επιβαρ?νει τους ιδιοκτ?τες ακ?νητης περιουσ?ας με δυσβ?στακτο β?ρος και αφετ?ρου υπονομε?ει τον τομ?α των ακιν?των, που ?δη βρ?σκεται σε πλ?ρη στασιμ?τητα.Ειδικ?τερα ο  ΚΣΙΑ μεταξ? ?λλων επισημα?νει:
•    Διερωτ?μαστε, γιατ? εν? η Τρ?ικα επιδ?ωκε την επιβολ? φ?ρων επ? των ακιν?των της τ?ξης των €20 εκατ., η κυβερνητικ? πρ?ταση  (με τους συντελεστ?ς 6‰, 8‰, και 10‰,) εκτ?ναξε τα ποσ? αυτ?, με αποτ?λεσμα σ?μερα να υπολογ?ζονται σε €160-€180 εκατ. και ?χι €69 εκατ. που λ?ει η κυβ?ρνηση.
•    Με τις προτειν?μενες φορολογ?ες πολλο? ιδιοκτ?τες ακ?νητης περιουσ?ας που ?χουν κληρονομ?σει ακ?νητα και εξαιρο?νταν της υποχρ?ωσης για φ?ρο ακ?νητης ιδιοκτησ?ας, θα αναγκαστο?ν να πληρ?νουν φ?ρο. Και αυτ? θα καλ?ψει και πολ?τες που δεν ?χουν εισοδ?ματα για τ?τοιες φορολογ?ες. Μ?λιστα, ?ταν η αξ?α των ακιν?των πολλαπλασιαστε? επ? 3,45 φορ?ς, τ?τε πολ?τες που δεν ?χουν καν?να εισ?δημα θα βρεθο?ν σε απ?γνωση.
•    Οι ν?ες φορολογ?ες θα συμπι?σουν κι ?λλο τις τιμ?ς των ακιν?των, αφο? ?χι μ?νο δεν θα υπ?ρχει ενδιαφ?ρον για ν?ες αγορ?ς ακιν?των, αλλ? πολλο? θα θελ?σουν να πουλ?σουν τα ακ?νητ? τους για να μην πληρ?νουν τους υπ?ρογκους φ?ρους τους.
•    Εν? συνεχ?ς αυξ?νεται η φορολογ?α των ακιν?των δεν λαμβ?νεται καμι? πρ?νοια για φορολογικ? ελ?φρυνση των ιδιοκτητ?ν ακιν?των. Ο ΚΣΙΑ ζητ? ?στω τη με?ωση του φ?ρου κεφαλαιουχικ?ν κερδ?ν.
•    Με τις ν?ες φορολογ?ες υπ?ρχει σοβαρ?ς κ?νδυνος τα ακ?νητα να συγκεντρωθο?ν στα χ?ρια των ολ?γων και των πλουσ?ων, αφο? ?λοι οι υπ?λοιποι θα αναγκαστο?ν να τα πουλ?σουν για να αποφ?γουν τις βαρι?ς φορολογ?ες.
•    Πολλο? ιδιοκτ?τες αποφε?γουν να ενοικι?ζουν τα ακ?νητ? τους, λ?γω των γνωστ?ν στρεβλ?σεων που δημιουργε? το Ενοικιοστ?σιο. Με τις ν?ες ρυθμ?σεις, αυτο? ?λοι οι ιδιοκτ?τες θα αναγκαστο?ν να πληρ?νουν φ?ρους, χωρ?ς να ?χουν ?σοδα απ? τα ακ?νητα τους. Μετ? τις εξελ?ξεις αυτ?ς επιβ?λλεται να καταργηθε? το απαρχαιωμ?νο σ?στημα του Ενοικιοστασ?ου.

Εκτιμητ?ς ακιν?των
Η μεγ?λη α?ξηση της φορολ?γησης των ακιν?των, ?χι μ?νο υπερβα?νει κατ? πολ? την οποιαδ?ποτε λογικ? αναθε?ρηση, αλλ? β?ζει σε περιπ?τειες ?να σημαντικ? ποσοστ? των πολιτ?ν και  θ?τει σε ορατ? κ?νδυνο την βιωσιμ?τητα των Οικοδομικ?ν και Ξενοδοχειακ?ν Επιχειρ?σεων και  του ευρ?τερου κλ?δου της Κτηματαγορ?ς. Εν? στην αρχικ? πρ?ταση της Τρ?ικα γιν?ταν αναφορ? για συνολικ? ?σοδα της τ?ξης των €35 εκατομμυρ?ων απ? τη φορολ?γηση της ακ?νητης ιδιοκτησ?ας (παραγρ.2.28 - Μνημ?νιο Σεπτεμβρ?ου 2012), η τροποποιημ?νη πρ?ταση που περιλαμβ?νεται στο Μνημ?νιο, με προκαταρκτικο?ς υπολογισμο?ς αναμ?νονται ?σοδα της τ?ξης των €250 + εκατομμυρ?ων.Δηλαδ? μιλο?με για δεκαπλασιασμ? στη φορολογ?α, με ?μεσες και ανυπολ?γιστες επιπτ?σεις, οι οπο?ες φαντ?ζουν ως σεν?ριο τρ?μου.
Να σημειωθε? ?τι η νομοθεσ?α ε?χε πρ?σφατα σημαντικ? τροποποιηθε? (2011) εν? τ?ρα η αναθε?ρηση ε?ναι εκτ?ς λογικ?ς. Η ισοπεδωτικ? προσαρμογ? των τιμ?ν του 1980 με τον πολλαπλασιαστ? CPI (α?ξηση των αξι?ν κατ? 3,5) και οι προτειν?μενες κλ?μακες, δημιουργο?ν φορολογικ?ς υποχρε?σεις σχεδ?ν σε κ?θε ιδιοκτ?τη ακ?νητης περιουσ?ας.
Για παρ?δειγμα, ιδιοκτ?της εν?ς ακιν?του αξ?ας €100.000 (σε τιμ?ς 01.01.1980) με το καθεστ?ς πριν το 2011 ε?χε μηδενικ? φ?ρο. Με την τροποπο?ηση του 2011 επ?σης δεν καταβ?λλει φορολογ?α εν? με την πρ?ταση του μνημον?ου καλε?ται να καταβ?λλει φ?ρο ακ?νητης ιδιοκτησ?ας €1200 ετησ?ως με συντελεστ? 6‰. Ε?ν ο συγκεκριμ?νος ιδιοκτ?της ?τυχε να κληρονομ?σει και απ? τους γονε?ς του ακ?μα ?να οικ?πεδο ? ?να τεμ?χιο στο χωρι? του, συνολικ?ς αξ?ας €300.000 (σε τιμ?ς 01.01.1980) θα φορολογε?ται με συντελεστ? 10‰, και θα καταβ?λλει €6.600 ετησ?ως ανεξαρτ?τως ε?ν τα εισοδ?ματ? του θα του επιτρ?πουν να ανταποκρ?νεται σε τ?σο ψηλ?ς υποχρε?σεις.
Εισ?γηση:Ο Φ?ρος Ακ?νητης Ιδιοκτησ?ας θα πρ?πει να ε?ναι σε λογικ? πλα?σια ?πως μ?χρι σ?μερα. Εναλλακτικ? να επιβληθε? φορολογ?α αν? ακ?νητο και ?χι αν? φυσικ? ? νομικ? πρ?σωπο. Με αυτ? την πρ?ταση αυτο? που ?χουν ακ?νητα ψηλ?ς αξ?ας θα πληρ?νουν περισσ?τερα αλλ? δεν θα υπ?ρχει ο τρ?πος φοροδιαφυγ?ς μεταβιβ?ζονται απ? ?να συγγενικ? πρ?σωπο σε ?λλο ? δημιουργ?ντας πολλαπλ?ς Εταιρε?ες για αποφυγ? φορολογ?ας. Θα πρ?πει να υπ?ρξει μ?α συνολικ? προσ?γγιση επ? του θ?ματος, με στ?χο να παραμε?νει ελκυστικ? η αγορ? των ακιν?των, εν σ?γκριση με ?λλες αγορ?ς. Μ?νο ?τσι θα υπ?ρχει το ενδιαφ?ρον για ξ?νες επενδ?σεις που ε?ναι και το ζητο?μενο. Δυστυχ?ς η προτειν?μενη μνημονιακ? πολιτικ? θα θ?ση σε κ?νδυνο την κτηματαγορ? με αρνητικ? συνεπακ?λουθα για ?λους τους συμπατρι?τες μας.

FIABCI-Τμ?μα Κ?πρου
Τα προβλ?ματα που αντιμετωπ?ζει ο τ?πος επιβ?λλουν ?πως ?λοι συνεισφ?ρουμε στην προσπ?θεια επ?λυσ?ς τους. ?λοι οι ιδι?κτητες ακιν?των απολαμβ?νουν δι?φορα οφ?λη απ? ?ργα που γ?νονται ? υπηρεσ?ες που προσφ?ρονται στις περιοχ?ς που βρ?σκονται τα ακ?νητα τους, μαζ? με ?λο τον υπ?λοιπο πληθυσμ?.Σε ?τι αφορ? τους ιδιοκτ?τες ακιν?των η FIABCI Κ?προυεισηγε?ται ?πως:
??λοι ανεξα?ρετα συμμετ?χουν στην προσπ?θεια κι ?χουν τη δικ? τους συνεισφορ?.
? Ο Φ?ρος Ακ?νητης Ιδιοκτησ?ας (Φ.Α.Ι.) για το 2013 περιοριστε? στα επ?πεδα του 2012, και υπολογιστε? με τον ?διο ακριβ?ς τρ?πο που εφαρμ?στηκε το 2012.
? Συνδυαστε? με ?κτακτη εισφορ? που θα βαρ?νει ?λους ανεξα?ρετα τους ιδιοκτ?τες ?στε το προ??ν απ? την επιβολ? του Φ.Α.Ι για το 2013 αυξηθε? στα €69.000.000, που ε?ναι αναγκα?α για σκοπο?ς μνημον?ου.Με την πρ?ταση αυτ? θα αποφευχθε? η εξοντωτικ? και καταστροφικ? φορολογ?α π?νω στα ακ?νητα, που ?χει εισαχθε? στο μνημ?νιο και η οπο?α σε πολλ?ς περιπτ?σεις δεκαπλασι?ζει τον Φ.Α.Ι με ανυπολ?γιστες αρνητικ?ς συν?πειες για την οικονομ?α γενικ?.

ΕΤΕΚ
Το Τεχνικ? Επιμελητ?ριο εξ?φρασε τον προβληματισμ? αλλ? και την αγων?α του, καθ?ς η προσ?γγιση &p

Δειτε Επισης

Ξεκινά τον Ιανουάριο με τον στόχο «Ηλέκτρα» το γεωτρητικό πρόγραμμα της Κ.Δ.-«Αισιόδοξες οι γεωλογικές δομές»
Καθοριστικό τετ α τετ Παπαναστασίου με Σκυλακάκη για GSI-Ξεκαθαρίζει για μετοχική συμμετοχή της Κ.Δ.
Η παγκόσμια οικονομία το 2024 και οι προοπτικές για το 2025-Η μάχη με τον πληθωρισμό και οι πιθανοί κίνδυνοι
Κ. Παρμακλής: Η μεγάλη αλλαγή που θα δώσει ώθηση στην οικοδομική βιομηχανία και οι προκλήσεις για τον ΕΟΑ Λευκωσίας
Κωνσταντίνος Κωνσταντή: Αισιόδοξες προοπτικές για τον τομέα των ακινήτων, αλλά ανησυχούμε για πολλά
Fitch: Ο... τυφώνας Τραμπ, η γεωπολιτική και οι κίνδυνοι σε Γαλλία-Γερμανία θα δοκιμάσουν τις αντοχές της οικονομίας το 2025
Τα πλάνα Honda και Nissan για συγχώνευση έως το 2026-Τι σημαίνει για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση... Δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων το 2024 παγκοσμίως
Ανδρέας Χατζηαδάμου: Αυξημένη κίνηση στις υπεραγορές, αναζητούν προσφορές οι καταναλωτές
Το νέο Δ.Σ. του Συνδέσμου Διαφήμισης-Επικοινωνίας Κύπρου...Πρόεδρος ο Κωνσταντίνος Ντάλτας